Przejdź do głównej zawartości

Z myślą o Tobie zmieniliśmy naszą aplikację

nadając jej świeży, nowoczesny i bardziej przejrzysty wygląd. Korzystaj z dotychczasowych funkcji w nowej odsłonie – życzymy przyjemnego korzystania z naszej aplikacji!

Znajdź używane Daewoo motocykle na AutoScout24

Daewoo

W 2005 roku południowokoreański producent Daewoo staje się amerykańską marką Chevrolet

Podczas gdy japoński przemysł samochodowy w latach 70. XX wieku planował ekspansję i rozpoczynał globalnie wprowadzać swoje produkty na rynek, w sąsiednim kraju – Korei Południowej - zastosowano taktykę, która z pewnym opóźnieniem czasowym podążała za japońskim przykładem. Dopiero na początku lat 90. wieku wprowadzono do Europy niedrogie samochody takich producentów jak Hyundai , Kia i Daewoo w klasie małych samochodów i w klasie kompaktowej. Daewoo jako najstarszy producent samochodów Korei Południowej, założone w 1937 roku współpracowało w swojej ofensywie eksportowej z amerykańskim producentem General Motors (GM). W 1995 roku zaprezentowało samochód Nexia, który był jednym z pierwszych kompaktowych modeli w Europie, po najmniejszym Daewoo Tico. Pojazd ten bazował na modelu Opel Kadett . Wraz z zaprojektowanym przez sam koncern Daewoo małym samochodem Matiz , Koreańczycy trzy lata później dokonali przełomu na rynkach europejskich. W trakcie konsolidacji południowokoreańskiego przemysłu samochodowego pod koniec lat 90. marka Daewoo straciła jednak swoją samodzielność, a firma GM w 2002 roku zapewniła sobie większość udziałów w przedsiębiorstwie. Od 2005 zrezygnowano w końcu z nazwy marki Daewoo wszędzie poza Koreą Południową, a samochody produkcji południowokoreańskiej weszły na rynek na całym świecie pod szyldem tradycyjnej marki GM, czyli Chevroleta .

Od 1991 roku firma Daewoo jest obecna z małym samochodem na europejskich rynkach

Wraz z najmniejszym samochodem Daewoo Tico, który w zasadzie był kolejną wersją Suzuki Alto , Koreańczycy od 1991 roku mogli poszczycić się sukcesem na rynku, zwłaszcza w krajach wschodnioeuropejskich. Jego następca, Daewoo Matiz , od 1998 roku produkcji zawojował swoją nową, włoską stylistyką, stając się reprezentantem marki Daewoo także w Europie Zachodniej. Druga generacja Daewoo Matiz schodziła z taśmy w 2001 roku, zanim wraz z wprowadzeniem nowej generacji samochodów wiosną 2010 – została przemianowana na Chevrolet Spark . Ponadto w klasie małych pojazdów marka Daewoo od 2004 roku produkcji była reprezentowana przez limuzynę typu hatchback, Daewoo Kalos , która od 2005 podczas reorganizacji firmy GM zmieniła nazwę na Chevrolet Kalos i rok później można ją było nabyć także w Europie z nadwoziem sedan pod nazwą Chevrolet Aveo .

W 1994 roku firma Daewoo odważyła się na klasę kompaktową

Powstały w kooperacji z GM Opel Kadett samochód Daewoo Nexia był w 1994 roku pierwszym modelem, którym Koreańczycy odważyli się wejść w europejską klasę kompaktową. W 1997 roku model Nexia został zastąpiony przez Daewoo Lanos , który w 2004 wyparto samochodem Daewoo Lacetti . Po przemianowaniu marki powstał Chevrolet Lacetti, który jako limuzyna sedan i kombi wszedł na rynek pod nazwą własną jako Chevrolet Nubira , a od 2009 roku dystrybuowany jest jako Chevrolet Cruze . Oferta została rozszerzona przez oparty na modelu Nubira kompaktowy van Daewoo Rezzo , który od 2000 roku produkcji fabrykowany był przez osiem lat.

Modele klasy średniej Daewoo

Zaprojektowany już we współpracy z GM Daewoo Espero , wyprodukowany na bazie modelu Opel Ascona , był w 1995 roku pierwszą limuzyną, którą Koreańczycy oferowali w klasie średniej klientom europejskim. Gruntownie odnowiony model wszedł na rynek w 1997 roku jako Daewoo Leganza , zanim w 2002 został zastąpiony przez znacznie dłuższy Daewoo Evanda . W 2006 roku firma GM przedstawiła jego następcę, samochód Chevrolet Epica , kolejny model wyprodukowany przez fabryki Daewoo w Korei Południowej.