Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
daewoo-leganza-l-01.jpg

Daewoo Leganza

Daewoo Leganza Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Daewoo Leganza, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Daewoo Leganza to auto klasyfikowane wśród modeli premium. Pojazd ma ciekawą historię związaną z innym samochodem - Jaguarem Kensingtonem, który stworzono w 1990 roku jako prototyp. Gdy na początku lat 90. XX wieku motoryzacyjne trendy oscylowały głównie wokół kanciastych kształtów i prostych linii, design Kensingtona wyróżniał się nowoczesną formą. Jaguar Kensington nigdy nie wszedł do produkcji, jednak nie oznacza to, że całkowicie o nim zapomniano. Koncern Daewoo tak zachwycił się tym innowacyjnym jak na tamte czasy projektem, że odkupił go od Jaguara. Kensington znalazł w pewnym stopniu odzwierciedlenie w modelu Daewoo Leganza. Część tyłu, a także boki były zaczerpnięte z luksusowego Jaguara. Leganza potrzebowała jednak dość dużo czasu, by trafić do produkcji. Prace projektowe trwały od 1993 do 1994 roku, a testy drogowe przeprowadzano od 1995 do 1996 roku. Dopiero w 1997 roku z taśmy zjechały pierwsze egzemplarze przeznaczone do sprzedaży.

Dwie wersje wyposażenia Daewoo Leganzy

Daewoo Leganza zadebiutowała w Korei Południowej, a następnie pojawiła się na europejskich rynkach. Początkowo pojazd produkowany był w Seulu, jednak wkrótce zdecydowano o rozpoczęciu montażu w warszawskiej Fabryce Samochodów Osobowych (FSO). Od roku debiutu aż do 1999 roku wyprodukowano także nieznaczną liczbę prototypowych egzemplarzy w wersji elektrycznej i hybrydowej. Pod względem zewnętrznym ich znakiem rozpoznawczym był biały kolor lakieru. W 1998 roku koreański koncern zdecydował o rozpoczęciu produkcji modelu w Rosji, na Ukrainie, w Rumunii, a także w Wietnamie. Rozszerzenie produkcji zbiegło się w czasie z debiutem Daewoo Leganzy na amerykańskim rynku. W 1999 roku producent zaprezentował usportowioną odsłonę modelu, jednak finalnie nie trafiła ona na drogi. Produkcji początkowo zaniechano w Rosji i Wietnamie. Następnie przyszła kolej na Polskę, jednak nim to nastąpiło w 2001 roku, w FSO wyprodukowano niemal cztery tysiące sztuk tego pojazdu. Koncern zrezygnował z przeprowadzania faceliftingu. Na bazie Daewoo Leganzy stworzono model Daewoo Magnus, który był niemal wierną kopią poprzednika. Różnicę stanowiła długość płyty podłogowej: nowa wersja była o 3 cm dłuższa. Ostatecznie produkcję modelu zakończono w 2002 roku, jednak wyjątek stanowił Egipt, w którym samochód zjeżdżał z taśmy aż do 2008 roku. Daewoo Leganza produkowany był w dwóch wersjach wyposażenia. Uboższą odsłonę oznaczono symbolem SX, zaś lepiej wyposażoną - CDX. Wbrew pozorom nawet wersja SX dysponowała szerokim wyposażeniem, którego nie powstydziłaby się konkurencja, więc warto wziąć pod uwagę także ten typ, wybierając samochód używany.

Daewoo Leganza - bezpieczny samochód używany z napędem benzynowym

Konstruktorzy w obu wersjach zwrócili uwagę na najdrobniejsze detale wpływające na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wśród nich można wymienić choćby pasy bezpieczeństwa, które wyposażono w regulację wysokości oraz ich pirotechniczne napinacze. Dodatkowo obie wersje dysponowały blokadą tylnych drzwi, która skutecznie chroniła je przed otwarciem przez dzieci w trakcie jazdy. Ponadto zarówno wersja SX, jak i CDX posiadały elektrycznie opuszczane szyby z przodu i z tyłu, a także fotel kierowcy o regulowanej wysokości. W bogatszej wersji modelu montowano natomiast automatyczną klimatyzację oraz cyfrowy zegar wyświetlający temperaturę na zewnątrz auta. Warto wspomnieć, że auto wyposażone było w centralny zamek, a także alarm, którym można łatwo sterować za pomocą pilota. Ponadto w wersji SX oraz CDX montowano poduszki powietrzne chroniące zarówno kierowcę, jak i pasażera. Auto dysponowało przednim zawieszeniem, w którym wykorzystano kolumny MacPhersona, zaś zawieszenie tylne oparto na konstrukcji podwójnych wahaczy. Pod maską Daewoo Leganzy pracował benzynowy silnik w pięciu wersjach do wyboru. Najmocniejsza jednostka dysponowała mocą w przedziale od 133 do 136 KM i rozwijała prędkość maksymalną do 207 km/h. Auto potrzebowało 9,9 s, by rozpędzić się od 0 do 100 km/h.