Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
daihatsu-l.jpg

Daihatsu

Daihatsu to firma produkująca auta założona w 1907 roku, która zyskała pozycję wielkiego gracza na rynku za sprawą małych samochodów. Rocznie w fabrykach rozrzuconych po wielu azjatyckich krajach z taśm zjeżdża ponad milion samochodów. Od klasycznego osobowego modelu Daihatsu Cuore po kompaktowe auta terenowe Terios. Od 1998 roku większość udziałów posiada Toyota, dzięki czemu Daihatsu mogło stać się liderem na japońskim rynku w klasie małych samochodów. W Polsce firma Daihatsu weszła na rynek dopiero w 2009 roku, dla porównania w Niemczech jest ona obecna od wprowadzenia na rynek w 1977 zwrotnego samochodu terenowego Daihatsu Wildcat. W całej Europie Daihatsu uzyskiwał najlepsze wyniki jeśli chodzi o zadowolenie klientów ze względu na niezawodną jakość i dobry serwis. I chociaż producent w przeciwieństwie do większości swoich konkurentów zrezygnował z włączenia do oferty modeli z napędem Diesla, Daihatsu tradycyjnie już zalicza się do najbardziej ekonomicznych i przyjaznych dla środowiska pojazdów swojego czasu. Ponadto Daihatsu udowodnił swoją innowacyjną polityką modelową i odważnym designem, że da się połączyć koncepcję małego samochodu z cechami typowymi dla innych klas pojazdów od samochodów terenowych przez kabriolety, aż po minivany.

Najpopularniejsze na rynku modele Daihatsu

  • Daihatsu Sirion: Pierwszym samochodem osobowym, który Daihatsu zaoferował na niemieckim rynku, był Daihatsu Charade z 1978 roku. W 1998 zastąpił go model Sirion i w 2005 pojawił się na niemieckim rynku w wersji, którą zaprojektowano specjalnie z myślą o krajach europejskich. Podczas gdy Daihatsu Sirion 1.3 Eco o średnim zużyciu paliwa rzędu 6,3 l i emisją dwutlenku węgla w wysokości 148 g/km zaliczał się do najbardziej ekologicznych samochodów z napędem na cztery koła, mały Sirion 1.0 wyróżniał się spalaniem 5 l i emisją dwutlenku węgla w wysokości 118 g/km.
  • Daihatsu Cuore: Ten najmniejszy pięciodrzwiowy samochód świata fabrykowany jest od 1980. W wersji produkowanej od 2007 roku cechował się osiągami 70 KM (51 kW), średnim zużyciem paliwa rzędu 4,4 l oraz emisją dwutlenku węgla w wysokości 104 g na kilometr. Zaliczał się on do najbardziej oszczędnych i przyjaznych dla środowiska aut osobowych. Niskie koszty eksploatacji, duży jak na tę klasę pojazdów rozstaw kół sięgający niemal 2,50 m i pojemność bagażnika w wysokości nawet 414 litrów uczyniły Daihatsu Cuore najchętniej kupowanym małym samochodem tego japońskiego producenta.
  • Daihatsu Materia: modelem Materia marka Daihatsu pokazała, że koncepcja minivana jako małego samochodu ma rację bytu. Zwłaszcza, że wcielono ją w życie wraz z charakterystycznym designem. Daihatsu Materia pod względem technicznym opierał się na Daihatsu Sirion, a jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku. Znaki szczególne pojazdu: długość 3,8 m i niespotykana wysokość 1,63 m, mocno ścięty tył i krótki przód. Oprócz wysokiej jakości wyposażenia z klimatyzacją oraz alufelg Materię wyposażono w silniki o pojemnościach 1,3 i 1,5 l zużywające od 6,6 l (156 g/km CO2) do 7,2 l (170 g/km CO2) paliwa. Daihatsu Materia dostępna była także w wariancie z napędem na cztery koła.
  • Daihatsu Terios: ten offroader w wersji kompaktowej po raz pierwszy wszedł do sprzedaży w 1997 roku jako następca Daihatsu Rocky. Produkcję tego SUV-a w formacie mini o długości niemal 4 m i szerokości 1,70 m wznowiono w latach 2000 i 2006. Silniki o pojemności 1,50 l zużywały w topowej wersji Daihatsu Terios S z napędem na cztery koła średnio 8,1 l paliwa (emisja dwutlenku węgla wynosiła 191 g/km). Blokada mechanizmu różnicowego i oferowana seryjnie kontrola trakcji dbała o właściwości terenowe tego modelu z napędem na cztery koła.
  • Daihatsu Copen: roadster z dwoma siedzeniami, hydraulicznie opuszczanym hardtopem i gwarantowanymi widokami. Na ulice po raz pierwszy wyjechał w 2004 roku w wersji z kierownicą po prawej stronie, a dopiero dwa lata później po lewej. Silnik o pojemności 1,3 l i mocy 87 KM (64 kW) pozwalał osiągnąć prędkość maksymalną 170 km/h.