Przejdź do głównej zawartości

Z myślą o Tobie zmieniliśmy naszą aplikację

nadając jej świeży, nowoczesny i bardziej przejrzysty wygląd. Korzystaj z dotychczasowych funkcji w nowej odsłonie – życzymy przyjemnego korzystania z naszej aplikacji!

Znajdź używane Daihatsu motocykle na AutoScout24

Daihatsu

Daihatsu – wielka marka małych samochodów

Daihatsu to firma produkująca auta założona w 1907 roku, która zyskała pozycję wielkiego gracza na rynku za sprawą małych samochodów. Rocznie w fabrykach rozrzuconych po wielu azjatyckich krajach z taśm zjeżdża ponad milion samochodów. Od klasycznego osobowego modelu Daihatsu Cuore po kompaktowe auta terenowe Terios. Od 1998 roku większość udziałów posiada Toyota , dzięki czemu Daihatsu mogło stać się liderem na japońskim rynku w klasie małych samochodów. W Polsce firma Daihatsu weszła na rynek dopiero w 2009 roku, dla porównania w Niemczech jest ona obecna od wprowadzenia na rynek w 1977 zwrotnego samochodu terenowego Daihatsu Wildcat. W całej Europie Daihatsu uzyskiwał najlepsze wyniki jeśli chodzi o zadowolenie klientów ze względu na niezawodną jakość i dobry serwis. I chociaż producent w przeciwieństwie do większości swoich konkurentów zrezygnował z włączenia do oferty modeli z napędem Diesla, Daihatsu tradycyjnie już zalicza się do najbardziej ekonomicznych i przyjaznych dla środowiska pojazdów swojego czasu. Ponadto Daihatsu udowodnił swoją innowacyjną polityką modelową i odważnym designem, że da się połączyć koncepcję małego samochodu z cechami typowymi dla innych klas pojazdów od samochodów terenowych przez kabriolety, aż po minivany.

Najpopularniejsze na rynku modele Daihatsu

  • * [Daihatsu Sirion]( /daihatsu/daihatsu-sirion/): Pierwszym samochodem osobowym, który Daihatsu zaoferował na niemieckim rynku, był [Daihatsu Charade]( /daihatsu/daihatsu-charade/) z 1978 roku. W 1998 zastąpił go model Sirion i w 2005 pojawił się na niemieckim rynku w wersji, którą zaprojektowano specjalnie z myślą o krajach europejskich. Podczas gdy Daihatsu Sirion 1.3 Eco o średnim zużyciu paliwa rzędu 6,3 l i emisją dwutlenku węgla w wysokości 148 g/km zaliczał się do najbardziej ekologicznych samochodów z napędem na cztery koła, mały Sirion 1.0 wyróżniał się spalaniem 5 l i emisją dwutlenku węgla w wysokości 118 g/km.
    
  • * [Daihatsu Cuore]( /daihatsu/daihatsu-cuore/): Ten najmniejszy pięciodrzwiowy samochód świata fabrykowany jest od 1980. W wersji produkowanej od 2007 roku cechował się osiągami 70 KM (51 kW), średnim zużyciem paliwa rzędu 4,4 l oraz emisją dwutlenku węgla w wysokości 104 g na kilometr. Zaliczał się on do najbardziej oszczędnych i przyjaznych dla środowiska aut osobowych. Niskie koszty eksploatacji, duży jak na tę klasę pojazdów rozstaw kół sięgający niemal 2,50 m i pojemność bagażnika w wysokości nawet 414 litrów uczyniły Daihatsu Cuore najchętniej kupowanym małym samochodem tego japońskiego producenta.
    
  • * [Daihatsu Materia]( /daihatsu/daihatsu-materia/): modelem Materia marka Daihatsu pokazała, że koncepcja minivana jako małego samochodu ma rację bytu. Zwłaszcza, że wcielono ją w życie wraz z charakterystycznym designem. Daihatsu Materia pod względem technicznym opierał się na Daihatsu Sirion, a jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku. Znaki szczególne pojazdu: długość 3,8 m i niespotykana wysokość 1,63 m, mocno ścięty tył i krótki przód. Oprócz wysokiej jakości wyposażenia z klimatyzacją oraz alufelg Materię wyposażono w silniki o pojemnościach 1,3 i 1,5 l zużywające od 6,6 l (156 g/km CO2) do 7,2 l (170 g/km CO2) paliwa. Daihatsu Materia dostępna była także w wariancie z napędem na cztery koła.
    
  • * [Daihatsu Terios]( /daihatsu/daihatsu-terios/): ten offroader w wersji kompaktowej po raz pierwszy wszedł do sprzedaży w 1997 roku jako następca [Daihatsu Rocky]( /daihatsu/daihatsu-rocky/). Produkcję tego SUV-a w formacie mini o długości niemal 4 m i szerokości 1,70 m wznowiono w latach 2000 i 2006. Silniki o pojemności 1,50 l zużywały w topowej wersji Daihatsu Terios S z napędem na cztery koła średnio 8,1 l paliwa (emisja dwutlenku węgla wynosiła 191 g/km). Blokada mechanizmu różnicowego i oferowana seryjnie kontrola trakcji dbała o właściwości terenowe tego modelu z napędem na cztery koła.
    
  • Daihatsu Copen : roadster z dwoma siedzeniami, hydraulicznie opuszczanym hardtopem i gwarantowanymi widokami. Na ulice po raz pierwszy wyjechał w 2004 roku w wersji z kierownicą po prawej stronie, a dopiero dwa lata później po lewej. Silnik o pojemności 1,3 l i mocy 87 KM (64 kW) pozwalał osiągnąć prędkość maksymalną 170 km/h.