Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
daihatsu-terios-l-01.jpg

Daihatsu Terios

Daihatsu Terios Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Daihatsu Terios, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W Japonii jazda autami terenowymi o dużej pojemności była zawsze droższa niż gdziekolwiek na świecie z powodu wysokiego podatku drogowego. Japoński producent Daihatsu, który rozpoczynał od produkowania trzykołowych ryksz, wykorzystał swoje doświadczenie w konstruowaniu małych pojazdów użytkowych i wyspecjalizował się już w latach 60. w produkcji małych pojazdów o pojemności do 1 litra. Podatek od pojazdów o tak niewielkiej pojemności był znacznie niższy. W połowie lat 70. Japończycy pokazali, że taka strategia może się sprawdzić w przypadku „terenówek”, dlatego na rynku pojawił się Daihatsu Wildcat z litrowym silnikiem z napędem na wszystkie koła. Niedługo później auto było dostępne na rynkach europejskich. Jego następca, Daihatsu Rocky, auto terenowe z dużym turbodoładowanym silnikiem dieslowskim, napędem na wszystkie koła i blokadą mechanizmu różnicowego, offroadowy charakter prezentował także w stylistyce nadwozia. Na rok przed przejęciem przez dotychczasowego kooperanta Toyotę Japończycy zaprezentowali swój mały samochód sportowo-użytkowy (SUV), który otrzymał nazwę Daihatsu Terios i w 1998 roku pojawił się w salonach sprzedaży.

Daihatsu Terios – pierwsza generacja 1998-2006

Jak poprzednicy, także Daihatsu Terios miał koło zapasowe umieszczone z tyłu na klapie bagażnika. Jednak typową linię „terenówki”, którą prezentowały zarówno Wildcat, jak i Rocky, zastąpiono nadwoziem w stylistyce crossovera, czyli połączeniem limuzyny z minivanem. Nowa stylistyka nadwozia pięcioosobowego samochodu była sygnałem, że auto ma być przeznaczone do jazdy w miejskim ruchu drogowym, a nie w terenie. Tylko podwyższone zawieszenie i ochronne elementy z tworzywa sztucznego na po bokach i na nadkolach przypominały o pierwotnym charakterze poprzedników małego SUV-a. Terios w standardzie posiadał napęd na dwa koła, ale opcjonalnie można było otrzymać wersję z napędem na cztery.

Napęd na cztery koła opcjonalnie w modelu Daihatsu Terios

Wersja ze stałym napędem na wszystkie koła oferowana była z silnikiem o pojemności 1,3 l, pochodzącym z modelu Daihatsu Charade. Został on przystosowany do mini SUV-a by osiągać moc 89 KM (65 kW). Oprócz tego dostępna była opcja turbodoładowana o mocy 92 KM (68 kW) oraz 140 KM (103 kW) dla auta z napędem na dwa koła. W standardowej wersji można było wybrać manualną skrzynię pięciobiegową lub czterobiegową automatyczną.

W 2006 roku na drogi wyjeżdża druga generacja Daihatsu Terios

Rocznik 2006 Daihatsu Terios wyjeżdża na drogę całkowicie odmieniony. Zrezygnowano z elementów plastikowych, które w poprzedniej wersji zdominowały karoserię. Auto miało teraz 4,05 m długości i prawie 1,70 m szerokości i zdecydowanie zyskało nowoczesny miejski charakter. Przód ze zintegrowanym zderzakiem stał się bardziej kompaktowy, osłona podwozia mniej wyrazista, a szklane reflektory wydłużone. Tył zdobiła osłona koła zapasowego w tym samym kolorze, co lakier. Pięcioosobowy samochód oferuje 380 litra pojemności bagażowej. Prześwit zwiększył się do dwudziestu centymetrów.

Daihatsu Terios – jednostki napędowe i offroadowy charakter

Zasadniczo zmieniła się też strona techniczna. Zastosowano jednostki napędowe drugiej generacji o pojemności 1,5 l i mocy 105 KM (77 kW), które pozwalają na osiąganie prędkości maksymalnej 160 km/h. Średnie zużycie, według informacji producenta, kształtuje się na poziomie 7,2 l. Emisja CO2 wynosi 169 g/km. Daihatsu Terios z napędem na cztery koła w trybie mieszanym wykazuje zużycie 7,7 l (179 g/km CO2). Silniki zgodne są z normą Euro4 i pracują, w zależności od wybranej opcji, z pięciobiegową skrzynią manualną lub czterobiegową automatyczną. W wersjach z napędem na wszystkie koła standardowo skrzynia automatyczna posiada wspomaganie jazdy pod górę i z góry. Ponadto wszystkie modele z napędem na cztery koła posiadają blokadę mechanizmu różnicowego i kontrolę trakcji.