Znajdź używane Fiat Bravo motocykle na AutoScout24

Fiat Bravo

Sportowy wóz w wersji mini

Znany i ceniony w całej Europie Fiat Bravo zawojował miejskie ulice w połowie lat 90. XX wieku i szybko stał się ulubieńcem przedstawicieli klasy średniej. Małe, a jednocześnie zwrotne i dość stylowe auto ciekawie prezentowało się na tle popularnych wówczas samochodów, dlatego jego producenci łatwo uplasowali swoją maszynę w czołówce najchętniej wybieranych pojazdów tamtych lat. Kompaktowe auto z włoskimi korzeniami swoją koncepcję opierało na kultowym Tipo, jednak ostateczny design zdecydowanie odbiegał od ostrych i lekko surowych krawędzi swojego poprzednika. Nowy Fiat Bravo zachwycał współczesnych estetów delikatnymi, opływowymi liniami oraz wyraźnie zaokrąglonymi elementami klapy bagażnika oraz maski. Auto posiadało także dodatkowy atut w postaci dość mocnych osiągów, które spokojnie można było porównać z możliwościami niektórych aut o charakterze sportowym. Sukces projektu potwierdziły pochlebne opinie krytyków oraz przyznanie Bravo zaszczytnego tytułu Samochód Roku 1996. Auto królowało na europejskich szosach nieprzerwanie do 2001, kiedy przy nieskrywanej dezaprobacie miłośników tego młodzieżowego pojazdu nagle zostało wycofane z produkcji, by już sześć lat później powrócić na rynek ze zdwojoną siłą. Zaprezentowany w 2007 roku model drugiej generacji z miejsca podbił serca sympatyków motoryzacji nie tylko eleganckim i intrygującym designem, ale także dobrze przemyślanymi parametrami technicznymi oraz najwyższą klasą bezpieczeństwa pojazdu.

Odrodzone auto

Włoski Fiat Bravo po raz pierwszy zjechał z taśmy produkcyjnej w Piedimonte San Germano w 1995 roku i rytuał ten powtarzał się przez najbliższe sześć lat. Pierwsza generacja modelu zyskała szerokie grono amatorów, by już zaledwie rok po premierze otrzymać nobilitujący tytuł Samochodu Roku 1996, który tylko utwierdził producentów w przekonaniu, że podążają słuszną drogą. Niemal przez cały okres produkcji włoski projekt pojawiał się na taśmie fabryki w okolicach miasta Cassino, skąd był eksportowany do innych krajów Europy i świata. Małe, zwinne auto o dość imponującym jak na swój filigranowy rozmiar silniku przez kilka lat miało także polski epizod w swej historii, bowiem między latami 1996, a 2000 jego montaż odbywał się w naszych rodzimych zakładach Fiat Auto Poland w Tychach. Rok 2001 niestety dość gwałtownie przerwał pomyślną passę Bravo, bo charakterystyczny wóz zniknął wówczas z fabryk, a zastąpiono go Fiatem Stilo o nieco innych parametrach i zdecydowanie odmiennym, choć na pewno inspirowanym pierwowzorem designie. Fiat Bravo przestał być produkowany na całe sześć lat, ale w 2007 roku powrócił w inspirującej, odmienionej wersji, pełnej pozytywnych niespodzianek. Projekt nadwozia nowej odsłony Bravo zaskakiwał dość odważną koncepcją i nowoczesnym wyglądem. Charakterystyczne zakrzywienia krawędzi nadawały masce lekkości i subtelności, a zdecydowanie wydłużone reflektory względem pierwowzoru przełożyły się na estetyczny wygląd całości. Druga generacja modelu, Fiat Bravo II gościła przez siedem lat we włoskich fabrykach, a od 2010 roku głównym miejscem produkcji auta jest Brazylia.

Mały, ale silny

Fiat Bravo to niemal od samego początku swojego istnienia najbardziej lubiany przez młodych ludzi samochód używany. Niewielkie nadwozie zdecydowanie przekłada się na komfort prowadzenia, a dość pojemne silniki jak na tak drobny wóz wprawiają w przyjemny zachwyt niejednego posiadacza tego włoskiego pojazdu. W Bravo jednostki napędowe montowane są w przedniej części maski i – standardowo – występują w wersji benzynowej, jak i wysokoprężnej. Pierwsza generacja auta wyposażona była w motory zasilane benzyną, których pojemność oscylowała między skromnym 1.2 a odważnymi 2 litrami, jednak żadna z tych jednostek nie zyskała miana sztandarowej, bo najchętniej wybieraną wartością było “bezpieczne” i neutralne 1.4 12V. Silniki wysokoprężne z kolei w pierwszej wersji produkowane były jedynie w modelu o pojemności 1.9, co nie zupełnie spełniało oczekiwania miłośników motoryzacji. Z tego powodu druga generacja Bravo pojawiła się nie tylko ze zmienionym designem, ale także z mocno rozbudowanym wnętrzem, bo popularny Diesel występował pod postacią 1.6, 1.9 i dwóch litrów. Dodatkowo zaprezentowany w 2007 roku model od 2009 fabrycznie miał wmontowany podwójny rodzaj zasilania w postaci benzyny i gazu LPG. To rozwiązanie szczególnie przypadło do gustu sympatykom marki, bo jako samochód używany Fiat Bravo w tej wersji nie generował dodatkowej potrzeby montowania sekwencji gazu, co zdecydowanie przekładało się na ekonomię zakupu. Mówiąc o technicznych zaletach Bravo, konieczne jest wspomnienie o bardzo wysokim standardzie bezpieczeństwa tego auta. Szczególnie druga generacja modelu została pod tym kątem zmodernizowana, a to dzięki nowatorskiemu projektowi płyty podłogowej, umocnionej pod kątem przyjmowania ewentualnych wstrząsów, oraz zamontowaniu dodatkowych poduszek powietrznych, a także trzypunktowych pasów bezpieczeństwa.