Znajdź używane Fiat Stilo motocykle na AutoScout24

Fiat Stilo

Fiat Stilo – auto w eleganckim stylu

Stilo był następcą pojazdów Fiat Bravo i Brava, a w swoim założeniu miał być autem przede wszystkim praktycznym i cechującym się estetycznym wyglądem. Włoski koncern Fiat produkował ten model w latach 2001-2010, a dostępny był on w trzech wersjach nadwozia. O funkcjonalności serii świadczy przede wszystkim to, że producenci zadbali, by potencjalni nabywcy mogli dopasować wersję samochodu do swoich potrzeb. Inżynierowie z Turynu, rodzinnego miasta Fiata, stworzyli dla swoich klientów pojazd w następujących ustawieniach: trzydrzwiowy hatchback, pięciodrzwiowy hatchback oraz pięciodrzwiowe kombi, zwane potocznie MultiWagon. W 2005 roku Fiat wyprodukował wariację bazującą na modelu kombi, która odznaczała się wyższym prześwitem. Był to Fiat Stilo Uproad, który w późniejszym czasie przechodził kolejne drobne zmiany stylistyczne. Produkcja pojazdów z linii Stilo zakończyła się w grudniu 2010 roku. Ich następcą był podrasowany i zmodernizowany Fiat Nuevo Bravo.

Flagowy przykład włoskiej motoryzacji w uniwersalnym wydaniu

Producentom z Turynu przy tworzeniu Fiata Stilo przyświecała idea stworzenia pojazdu uniwersalnego, który łączyłby w sobie wiele praktycznych rozwiązań i elegancję, tak ważną na Półwyspie Apenińskim. Konstrukcję nowego samochodu oparto na płycie podłogowej poprzedników, czyli wspomnianych Fiatów Brvo i Brava. Produkcja tego pojazdu odbywała się w głównej mierze w Brazylii. W 2007 roku samochód przeszedł zmiany kosmetyczne, by jak najlepiej wpasować się w aktualne zapotrzebowania kierowców. Stilo zasilił rynek samochodów osobowych w kilku wersjach wyposażenia, były to linie: Actual, Active, Confort, Dynamic, Abarth oraz Uproad – model semi-terenowy na bazie kombi. W serii pojawiły się też dwie wersje limitowane: Schumacher (3500 sztuk) oraz Schumacher GP (tylko 200 egzemplarzy), które cechowały się przede wszystkim sportowym wyglądem, a także silnikami i akcesoriami umożliwiającymi szybką jazdę. Bryła Fiata Stilo najpierw miała charakterystyczny opływowy przód, który z czasem został poddany liftingowi. Zmianie uległy reflektory – z prostokątnych świateł przeobraziły się one w nieco dłuższe, szersze i bardzie zaokrąglone lampy. Maska łagodnie pięła się ku przedniej szybie, tył auta po zmianach był wyraźnie podniesiony, zaś linia dachu otrzymała łagodne wykończenie w postaci listwy zwanej piórkiem, która dodatkowo nadała pojazdowi optycznej lekkości. Z kolei tylne światła zostały zaprojektowane tak, że ich wygląd, a także działanie przywodzą na myśl iście sportowy szyk. Ponadto ich umiejscowienie umożliwia przejrzyste sygnalizowanie manewrów. Tylna szyba cechowała się delikatną wypukłością i łagodnym przechodzeniem w listwę otwierającą przestrzeń bagażową. Poza estetycznym wyglądem projektanci postarali się, aby Fiat Stilo posiadał kompleksowe wyposażenie podstawowe. Model ten otrzymał więc między innymi ABS z EBD, elektrycznie sterowane szyby, dwie poduszki powietrzne, elektrycznie regulowane lusterka z podgrzewaniem oraz centralny zamek działający na pilota. Dzięki takim udogodnieniem nawet samochód używany Fiat Stilo stanowi atrakcyjną ofertę.

Fiat Stilo – rodzaje silników i zużycie paliwa

Sumując, we wszystkich wersjach Fiata Stilo zaimplementowano dwanaście różnych jednostek napędowych, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych, różniących się pojemnościami i produkowanymi mocami. To bardzo dobra wiadomość dla wszystkich, którzy chcą kupić samochód używany, ponieważ wybór jest naprawdę spory. Wśród silników benzynowych można wymienić następujące warianty: 1.2 l o mocy 80 KM, 1.4 l o mocy 95 KM, 1.6 l o mocy 103 KM lub 105 KM, a także 1.8 l o mocy 133 KM oraz największych 2.4 l o imponującej mocy 170 KM. Pośród wysokoprężnych jednostek napędowych można było wybrać spośród następujących opcji: 1.9 l o mocach 80 KM, 100 KM, 115 KM, 120 KM, 140 KM i 150 KM. Wszystkie silniki Diesla zastosowane w pojazdach z gamy Stilo należały do grupy jednostek JTD, czyli uniJet Turbo Diesel, które stanową własny produkt koncernu Fiat. Jeśli zaś chodzi o skrzynie biegów, to w samochodach z tej linii montowano pięcio- i sześciobiegowe manualne przekładnie lub pięciobiegowe sekwencyjne przekładnie Selespeed. Fiat Stilo był pojazdem ekonomicznym przez wzgląd na zużycie paliwa. Egzemplarze zaopatrzone w silniki benzynowe do przejechania 100 km w cyklu mieszanym potrzebowały między 4 a 9 litrów paliwa. Z kolei te z silnikami Diesla zużywały na tym samym dystansie w cyklu mieszanym między średnio 5-7 litrów ropy. Biorąc pod uwagę dość dobre wyniki, ciekawe wyposażenie, wysoki komfort jazdy oraz ogólną pozytywną ocenę tego samochodu, można śmiało stwierdzić, że Fiat Stilo to auto, które łączy w sobie ergonomię i wyjątkową włoską elegancję. Z pewnością spodoba się on tym kierowcom, którzy oczekują od swojego samochodu odpowiedniego osprzętu zamkniętego w estetycznej formie.