Przejdź do głównej zawartości

Z myślą o Tobie zmieniliśmy naszą aplikację

nadając jej świeży, nowoczesny i bardziej przejrzysty wygląd. Korzystaj z dotychczasowych funkcji w nowej odsłonie – życzymy przyjemnego korzystania z naszej aplikacji!

Znajdź używane Fiat Marea motocykle na AutoScout24

Fiat Marea

Fiat Marea nawiązuje do tradycji modeli Fiata klasy średniej

Od początku lat 60., kiedy zaprezentowano Fiata 1400, włoski producent oferował w klasie średniej tradycyjnie dwie wersje nadwozia: limuzyny oraz kombi. Ta zasada dotyczyła też Fiata Marea, który powstał na bazie kompaktowego modelu Fiat Brava i zastąpił w klasie średniej niższej model Tempra. Pierwszy Fiat Marea zjechał z taśmy produkcyjnej zakładów w Cassino w 1996 roku, a produkcję zakończono w 2002 roku. W Brazylii Fiat Marea okazał się największym hitem sprzedażowym producenta i ze względu na utrzymującą się przez długi czas stabilną sprzedaż montowano go tam z przeznaczeniem na rynki południowoamerykańskie aż do roku 2007, czyli po zakończeniu produkcji w Europie. We Włoszech limuzyna była obecna na ulicach miast jako pojazd policyjny aż do końca lat 90.

Fiat Marea jako kombi i limuzyna

Wersję kombi poprzednika Marei Fiata 1400 oferowano głównie jako auto dla rzemieślników potrzebujących miejsca do przewozu narzędzi. W latach 80. duża Marea z bagażnikiem całkowicie zmieniła image. Kierunek zmian sugerowała nazwa: Weekend. To właśnie w spędzaniu wolnego czasu miała towarzyszyć pojemna Marea. Fiat oferował model ze specjalnym składanym tylnym zderzakiem, dzięki któremu załadunek stawał się znacznie łatwiejszy, gdyż przestrzeń załadunkowa była obniżona.

Facelifting Fiata Marea w wersji limuzyna i kombi

W latach 1998 i 2002 w ramach faceliftingu zmieniono niektóre elementy takie jak materiały wykończeniowe wnętrza oraz tylne lampy wersji kombi. W roku 2002 kombi został zastąpiony wersją Multi Wagon serii Fiat Stilo . Wśród limuzyn Marea została zastąpiona w roku 2007 Fiatem Linea .

Jednostki napędowe Fiata Marea

Pierwszy model z roku 1998 dysponował jednostką o pojemności 1,2 l i mocy 80 KM (59 kW). Silnik o pojemności 1,6 l o mocy 103 KM (76 kW) z możliwością eksploatacji na gaz oferowana była od 1997 roku w wersji BiPower. Topowa wersja benzynowa 2.0 z pięcioma cylindrami generowała moc 154 KM (113 kW). Oferowano trzy wersje modeli z napędem Diesla o pojemności 1,9 l o mocy 75 KM (55 kW) i 105 KM (77 kW) oraz od 1998 roku wersję JTD o mocy 110 KM (81 kW). Topowa wersja, Fiat Marea 2.4 JTD, była wyposażona w jednostkę napędową o mocy 131 KM (96 kW).