Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Ford F 150

Ford F 150 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford F 150, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Już od momentu wprowadzenia na rynki północnoamerykańskie w 1948 roku, pochodzące od ciężarówek pick-upy Forda Serii F stały się klasykami Forda w USA. W kolejnych latach skonstruował on również na ich podstawie swojego SUV-a full size (Sport Utility Vehicle). Jako że zbudowane na ramie ciężarówki przeznaczone były z początku do ciężkich zadań, Ford oferował je tradycyjnie z mocnymi silnikami V8 i różnymi wariantami ładowności: od ½ tony w przypadku Forda F-100 po jednotonowego Forda F-350. W połowie lat 70. konstruktor uzupełnił ofertę o inny pierwowzór półtonowca, który wszedł do sprzedaży jako Ford F-150. Cechą charakterystyczną nowego modelu było wzmocnione podwozie, dzięki któremu Ford-150 poradzić mógł sobie z uciągiem ponad jednej tony.

Pod względem wyposażenia i komfortu jazdy F-150 coraz bardziej wzoruje się na SUV-ie.

Tym samym F-150 należał w swojej klasie wagowej do aut o największym uciągu na rynku i w połączeniu z, na przykład, przyczepą na łódkę stawał się alternatywą dla ciężkich samochodów ciężarowych z serii F. Jednocześnie zmodyfikowana budowa umożliwiła użycie F-150 jako bazy dla cięższych konstrukcji z czterodrzwiowym nadwoziem, jak udowodnił to producent pod koniec lat 70. swoim SUV-em Fordem Bronco. Młodsze roczniki F-150 coraz bardziej wzorowały się pod względem wyposażenia i komfortu jazdy na samochodach klasy SUV.

Ford-150 ma różne rozstawy osi i rozmiary kabin

Wkraczając na rynek w 1975 roku, producent Forda F-150 zaproponował swój najsilniejszy model początkowy w klasie ładowności do ½ tony w dwóch wariantach dwudrzwiowego nadwozia: najpierw z typową dla Forda Serii F krótką kabiną kierowcy, a potem z kabiną wydłużoną. W ramach silników w wersji podstawowej F-150 z napędem na wszystkie lub na tylne koła montowano sześciocylindrowe motory, podczas gdy Ford-150 XL o szerokim rozstawie osi często wyposażony był w duży silnik V8. Poza modelami ze skrzynią automatyczną, w 1987 roku po raz pierwszy na rynek wszedł Ford F-150 z manualną pięciobiegową przekładnią. Ford F-150 otrzymał sportowy wygląd w 1992 roku, kiedy Amerykanie zaprezentowali wariant o nazwie SVT Lightning, który z ośmiu cylindrów o pojemności 5,8 l mógł wyciągnąć 245 KM (180 kW).

Nowsze roczniki F-150 po 1997 roku

Od roku 1997 firma nadała serii Ford F-150 nowy wygląd, wersje podwozia i karoserii. W tym czasie pick-upy schodziły z taśm produkcyjnych także w wersjach trzy- i czterodrzwiowych i zbliżały się komfortem wyposażenia do poziomu znanego z SUV-a. Od rocznika 2011 F-150 budowany jest z bardziej ekonomicznymi silnikami V6 z fordowskiej serii EcoBoost z dwiema turbosprężarkami i pojemnością skokową 3,5 l, które klasycznemu samochodowi ciężarowemu o ładowności niemal 5 ton dają do dyspozycji aż 370 KM (272 kW). Modelem flagowym jest tu F-150 z silnikiem V8 o pojemności 6,2 l i maksymalnej mocy 416 KM (306 kW), znany również z zaprezentowanej w 2010 roku sportowej wersji Ford SVT Raptor.