Aktualne oferty dla GAZ
-
GAZ Sobol 4x4 Allrad Euro6 Deutsche Zul Servo 2-9Sitze Tisch
€ 29 999,-- 2 500 km
- 09/2024
- 80 kW (109 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-13088 Berlin -
GAZ 2401
€ 24 900,-- 3 000 km
- 08/1976
- 60 kW (82 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, FR-69004 lyon
W Europie Zachodniej rosyjski producent samochodów GAZ był w dużej mierze nieznany. Wszystko zmieniło się jednak, kiedy wspomniano o nim krótko w mediach jako nabywcy niemieckiej marki GM Opel. W krajach wschodnioeuropejskich i w Rosji założona w latach 30. XX wieku firma GAZ była prominentnym producentem, który swój prestiż osiągnął przede wszystkim dzięki produkcji luksusowych modeli aut – takich jak Wolga – i konstrukcji używanego jako limuzyna rządowa samochodu Tschaika. Oprócz samochodów osobowych rosyjski producent konstruował także samochody użytkowe – od małego samochodu ciężarowego do dużych transporterów. W ostatnim czasie znane były przede wszystkim samochody dostawcze serii GAZelle.
Limuzyna rządowa Tschaika staje się klasycznym samochodem rosyjskiej produkcji
Podczas gdy modele GAZ marki Wolga w dużych ilościach opuszczały zakład w Nischni Nowgorod, produkowane do końca lat 80. XX wieku przez GAZ samochody Tschaika schodziły z taśmy produkcyjnej tylko w niewielkiej ilości kilku tysięcy egzemplarzy. Tak jak jeszcze o wiele rzadsze kabriolety, limuzyny Tschaika należą więc dzisiaj do modeli kolekcjonerskich produkcji GAZ o najbardziej stabilnej wartości. Od początku produkcji serii w 1959 roku marka GAZ wyposażała modele o długości ponad 6,10 m w silniki V8 o dużej pojemności skokowej, które posiadały moc do 160 kW (220 KM), co jest cechą szczególną luksusowej klasy GAZ. Wraz z 1988 rokiem firma GAZ wprowadziła produkcję swojego prestiżowego modelu.
Wolga to najbardziej znana marka GAZ
Ze swoją marką Wolga koncern GAZ był obecny także w NRD i kilku krajach zachodnioeuropejskich. Produkowane od połowy lat 50. XX wieku w Związku Radzieckim limuzyny i kombi zostały uznane na wschodzie jako modele wyższej klasy i stosowane były jako samochody służbowe i taksówki. Po rozpadzie związku Związku Radzieckiego, już jako firma rosyjska, koncern GAZ próbował wprowadzić na rynek nowoczesną wersję klasyka Wolga. Ostatnie modele powstały na bazie wycofanej serii Chryslera i schodziły z taśmy produkcyjnej w Rosji do 2010 roku jako Wolga Siber.