Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
honda-civic-tourer-l-01.jpg

Honda Civic Tourer

Honda Civic Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Honda Civic, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Na początku lat 70. japoński producent samochodów Honda idealnie wpisał się w okres, w którym zapoczątkowano historię segmentu samochodów kompaktowych, zaznaczając swoją obecność trzydrzwiowym modelem Civic. Na globalnym rynku, a w szczególności w krajach Honda Civic kształtowała image i napędzała zyski japońskiego producenta. Podczas gdy europejska konkurencja zaczęła już oferować serie pięciodrzwiowych kombi, Japończycy poszli inną drogą. W latach 80. zamiast tradycyjnego kombi na bazie limuzyny Civic opracowali wariant zwany Shuttle, który za sprawą wysokiej konstrukcji przybierał raczej formę kompaktowego vana, a organizacja wnętrza pozwalała mu kierować się do podobnej grupy docelowej. W latach 90. Honda zmieniła koncepcję oraz nazewnictwo modeli. Marka wprowadziła wówczas do ofert na Starym Kontynencie kombi Civic Aerodeck. Wraz ze zmianą generacji w 2000 roku kombi początkowo zniknęły z programu Civic. Już w 2014 roku producent przywrócił jednak kompaktową serię kombi do oferty. Taka sytuacja miała miejsce na rynkach europejskich, gdzie model kombi wprowadzono do sprzedaży pod nazwą Honda Civic Tourer.

Wystająca nadbudowa zapewnia Hondzie Civic Tourer ładowność 624 litrów

Za sprawą Civic Tourer konstruktorzy Hondy pożegnali się z dotychczasowymi mieszankami kombi i vana. W zamian Tourer otrzymał formę klasycznego pięciodrzwiowego auta, które było w podobnym stopniu dostosowane do potrzeb rodzin jak większe kombi Hondy z serii Accord. Podobnie jak w jej przypadku design Civica Tourer z karoserią o długości 4,53 m i 1,77 m został zdominowany przez ściętą maskę i szeroko rozstawiony tył. Taka konstrukcja pozwoliła inżynierom Hondy stworzyć przestrzeń załadunkową o pojemności 624 litrów. Dzięki opuszczeniu tylnych siedzeń bagażnik tego pięciodrzwiowego samochodu można było powiększyć do niemal 1670 litrów. W klasie kompaktowej Civic Tourer oferował tym samym największą pojemność załadunkową.

Paleta silnikowa Civic Tourer eksponowała sportowy charakter auta

Silniki montowane w Civic Tourer na początku produkcji w 2014 roku podkreślały jego sportowy charakter. W wersji z napędem benzynowym kombi był dostępny z silnikiem V-TEC o pojemności 1,8 l , który pozwolił pięciodrzwiowemu autu osiągnąć moc do 142 KM (104 kW). Współpracujący z manualną sześciostopniową skrzynią biegów Tourer zużywał średnio 6,6 l benzyny 95, co odpowiadało emisji dwutlenku węgla na poziomie 155 g/km. Honda oferowała również większe benzynowce z automatyczną przekładnią. Civic Tourer dostępny był także z silnikiem Diesla o pojemności 1,6 l , który pozwalał autu osiągnąć moc 120 KM (88 kW). Motor klasy A zużywał 3,8 l paliwa, co odpowiadało emisji dwutlenku węgla na poziomie 99 g/km.

Osiągi Hondy Civic Tourer

Według informacji producenta model z silnikiem Diesla osiągał prędkość maksymalną 195 km/h i przyspieszał od zera do setki w ciągu 10,1 sekundy. Najszybsze modele wyposażone były w silniki benzynowe współpracujące z manualną skrzynią biegów. Motor o pojemności 1,8 l pozwalał 1,3-tonowej Hondzie Civic Tourer przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 9,6 s i umożliwiał autu osiągnięcie prędkości maksymalnej 210 km/h.