Znajdź używane Honda motocykle na AutoScout24

Honda

Honda - mocny i komfortowy samochód używany

Rzadko która inna marka tak bardzo jak Honda dzieli kierowców tych pojazdów i zainteresowanych ich kupnem na zwolenników i przeciwników. Do formy tego auta trzeba się nieco przyzwyczaić, także jej renoma na scenie samochodów tuningowanych tylko czasem zahacza o mainstream. Jeśli jednak sporządzalibyśmy ranking samochodów sportowych to modele japońskie z pewnością znalazłyby się na nim dość wysoko. Bo niezależnie od tego czy usiądziemy za kierownicą Hondy Civic, NSX czy Hondy S2000 – takiego kopa jak Honda ma rzadko który wśród samochodów. Ale nie trzeba być od razu szybkim ani wściekłym , aby docenić zalety modeli Hondy. Również poza torami wyścigowymi japońskie samochody są w pełni dostosowane do dróg, przekonują technicznym wyrafinowaniem i obszernym wyposażeniem zapewniającym bezpieczeństwo.

Modele używane Hondy, najwyżej plasujące się w rankingu

Honda Civic typ R – widok od tyłu Są trzy dobre powody dlaczego pojazdy Hondy są bardziej atletyczne od pojazdów konkurencji - lubiące obroty silniki, bezpośredni układ kierowniczy, prężne podwozie. Nawet jeśli ktoś nie marzy o wyśrubowanych bolidach wyścigowych tylko o pojeździe przystosowanym do codziennej jazdy to na pewno poczuje się dobrze w Hondzie. W takich sprawach jak jakość i trwałość japońskie samochody regularnie stają na podium zwycięzców. Nawet ośrodki kontroli technicznej pojazdów TÜV i Dekra nie mają za bardzo na co narzekać – przegląd techniczny używanej Hondy nie sprawia najczęściej żadnych problemów. Wobec konkurencji z Wolfsburga czy Rüsselsheim Hondzie jednak trudno utrzymać prowadzenie. Przedstawimy trzy modele Hondy, które zasłużyły na swoją szansę jako samochody używane. Honda Jazz – widok z przodu Honda Jazz : mała, ale bardzo obszerna i elastyczna - to największe atuty Hondy Jazz. Ten mały samochód został wprowadzony do Europy jesienią 2001 roku – w Japonii, Chinach i USA ten sam model przyjął nazwę Honda Fit. Od 2013 roku sprzedawana jest trzecia seria Hondy Jazz. Charakterystyczny pozostaje dla niej system składanych foteli. Ponieważ zbiornik paliwa nie mieści się pod tylną kanapą, można na życzenie podnieść poziom siedzeń tak wysoko, a oparcia położyć tak nisko, że bezproblemowo daje się w nim wtedy transportować także nieporęczne i duże przedmioty. Również z pięcioma osobami na pokładzie z tyłu nadal jeszcze pozostaje miejsce na ponad 350 litrów bagażu. W klasie małych samochodów jest niewiele więcej miejsca do przechowywania niż w tej Hondzie. Nie jest trudno znaleźć zadbany model na rynku samochodów używanych. Honda Civic – widok z przodu Honda Civic : Civic uważany jest za najbardziej ekstrawagancką serię Hondy. Pierwsza generacja tych samochodów weszła na rynek w Japonii już w 1972 roku; od 2012 dostępna jest dziewiąta odsłona modelu, a na rok 2017 zapowiedziano zaś już serię dziesiątą. Civic jest dla Hondy tym, czym dla Volkswagen stał się Golf - bestsellerem na skalę międzynarodową, który dzięki sprzedanym 18,5 milionom samochodów zalicza się do najlepiej sprzedających się aut wszechczasów. Zarówno walory zewnętrzne jak i zalety wnętrza tej Hondy są po prostu przekonujące. Silniki należą do najbardziej sportowych w swojej klasie, zapewniają wysokie bezpieczeństwo oraz przekonują dzięki dobremu nadwoziu i wysokiej jakości układowi wydechowemu. Podobnie design obu ostatnich serii jest kwestią przyzwyczajenia. Honda Accord – widok z przodu Honda Accord : podobnie jak Civic także Honda Accord odnosi wiele sukcesów na rynkach międzynarodowych, jednak w naszym kraju ciągle jeszcze nie jest tak dobrze rozpowszechniona. Ten model Hondy jest dobrym wyborem także jako samochód używany – wysokie bezpieczeństwo zostało docenione nawet przez stowarzyszenie ds. kontroli technicznej TÜV. Pierwsza wersja Hondy Accord trafiła na rynek w 1976 r. Aktualnie będzie produkowana już seria ósma (od 2008). Od początku lat 90. różne warianty Hondy Accord różnią się na rynku światowym także pod względem wielkości i form nadwozia. I tak europejskie modele średniej klasy są mniejsze od amerykańskich. Dla przykładu, wersja kombi, zwana Honda Accord Tourer zapewnia masę miejsca i możliwości wykorzystania przestrzeni bagażowej. Także wyposażenie i parametry silnika są w Hondzie Accord w każdym razie na doskonałym poziomie.

Moc marzeń wyniosła Hondę na prowadzenie

Założyciel przedsiębiorstwa Soichiro Honda Honda to The Power to Dream. A przy tym chodzi o więcej niż tylko o slogan strategów od marketingu – ta zasada odzwierciedla prawdziwą esencję leżącą u podstaw przedsiębiorstwa Hondy. Siłą marzeń kierował się już założyciel koncernu - Soichiro Honda (1906–1991), który przez całe życie pracował nad realizacją swoich wizji. Już jako młody człowiek uległ fascynacji motoryzacją i został mechanikiem. Później szukał większych i silniejszych emocji, stąd też zaczął brać udział w wyścigach samochodowych. Po ciężkim wypadku zrezygnował wprawdzie ze swojej pasji i nie udzielał się już więcej w wyścigach, jednak nie wycofał się z pasji motoryzacyjnej. Zamiast tego przesiadł się na nowy fotel i otworzył oprócz warsztatu samochodowego w połowie 1930 roku firmę Tokai Seiki Heavy Industry , produkującą pierścienie tłokowe. Podczas II wojny światowej rząd wymusił przejęcie kontroli nad firmą przez Toyotę. Potem nastąpił atak bombowy na zakład produkcyjny i trzęsienie ziemi w pobliżu drugiego zakładu, które zniszczyły większość jego mocy produkcyjnych, dlatego po zakończeniu wojny Honda sprzedała ostatecznie resztki zakładu Toyocie.

Honda Motor Corporation stał się największym producentem motocykli na świecie

Pieniądze, które wypracowała Honda przedsiębiorca zainwestował w nową firmę: Honda Technical Research Institute. Rozpoczął od produkcji zmotoryzowanych rowerów dla każdego. Dwa lata później Honda wzmocnił swoją załogę: razem z inżynierem Kihachiro Kawashima i managerem Takeo Fujisawa przestawił Hondę ponownie na nową produkcję – zgodnie ze swoim mottem: „Mamy przed sobą tylko jedną przyszłość i ta przyszłość powstaje z naszych marzeń, jeśli mamy odwagę łamać konwencje”. Nowe przedsiębiorstwo nazywało się teraz Honda Motor Corporation. Honda skoncentrował się na początku na produkcji motocykli. Pierwszym w roku 1949 był D-Type, zwany również Honda Dream. Po około dziesięciu latach historii przedsiębiorstwa przyszedł sukces w formie modelu Super Cub. Ten lekki motorower – skrót oznacza Cheap Urban Bike – należy do dziś do najczęściej sprzedawanych na świecie zmotoryzowanych środków transportu. Wysoka jakość i atrakcyjne ceny pomogły Hondzie w połowie lat 60. sięgnąć po pozycję największego na świecie producenta motocykli.

Na początku lat 60. udało się też rozpoczęcie produkcji samochodów

Honda S360 Roadster Również pierwszy czterokołowy pojazd - samochód dostawczy T360 szybko okazał się sukcesem. Ten mały „sportstruck“, który był produkowany w latach 1963-1967 sprzedał się w 100.000 egzemplarzy. Poza tym Honda obroniła się przeciwko ustawie rządowej, która pozwalała na produkcję samochodów tylko trzem przedsiębiorstwom w Japonii. Honda byłaby wtedy zmuszona do produkcji wyłącznie motocykli. Również w 1963 roku wszedł na rynek model S500. Czerwony roadster oparty na prototypie S360, nie mógł ukryć pokrewieństwa z motocyklami, jednak to właśnie ten dwumiejscowy samochód został życzliwie przyjęty przez klientów i stworzył fundamenty dla dalszego wzrostu Hondy. Następnie firma od końca lat 50. była aktywna na licznych rynkach poza Japonią, a wtedy już i tam sukcesywnie wprowadzane były na rynek kolejne modele samochodów. Pierwszym dostępnym w Zachodnich Niemczech modelem był S600, którego produkcja rozpoczęła się w 1964, a rok później model ten był już eksportowany do innych krajów Europy. Wkrótce potem Honda oferowała już jego następcę Hondę S800, również w wersji coupé i cabrio. Spośród klientów samochodów używanych te modele są uważane za oldtimery i rarytasy.

Jako jeden z pierwszych producentów samochodów Honda wprowadziła też własną markę luksusową

Honda Civic z roku 1973Honda NSX – widok z przodu W ślad za małymi samochodami i autami klasy roadster Honda w kolejnych latach zaczęła rozbudowywać swoją paletę modeli. W 1972 roku kolejną propozycją w klasie samochodów kompaktowych był Civic, w 1976 – Honda Accord. W 1978 roku w klasie średniej – Honda Prelude. W 1985 roku został wprowadzony model Honda Legend, czyli również samochód wyższej klasy średniej. W rok później Honda zebrała wszystkie luksusowe modele pojazdów, które były oferowane na rynku USA i Kanady pod marką Premium Acura. Okazało się to dobrym posunięciem, ponieważ w ciągu kolejnych 30 lat Honda ze swoimi modelami Acura rozwinęła się i stała odnoszącym największe sukcesy producentem luksusowych samochodów na kontynencie północnoamerykańskim. Koncepcja okazała się na tyle skuteczna, że nawet w Rosji, Chinach, a nawet na ojczystym rynku japońskim oferowane były luksusowe modele i wersje Hondy pod marką Acura. W 1990 roku marka przedstawiła supersportowy samochód NSX – skrót oznacza New Sportscar eXperience. Zdaniem prasy fachowej jest to „najlepszy kiedykolwiek wyprodukowany samochód sportowy świata“.

Mimo lat kryzysu Honda pozostaje jednym z ostatnich niezależnych producentów samochodów

Lata 90. były jeszcze jedną próbą wytrzymałości dla Hondy. Założyciel firmy Soichiro Honda, który również po swoim odejściu na emeryturę w 1973 roku pozostawał dobrym duchem firmy – zmarł. I wtedy najpierw przespano boom na trucki i SUV-y, następnie w odniesieniu do dużej części firmy nastąpiło przejęcie przez Mitsubishi. Zarząd pod kierownictwem Nobuhiko Kawamoto zakończył popularne, ale w sumie zbyt drogie zaangażowanie w wyścigi Formuły 1 i postawił na zaprojektowanie od nowa minivanów i samochodów terenowych. Honda Odyssey i Honda CR-V nawiązały do wcześniejszych sukcesów i w ten sposób na powrót przywiodły markę na ścieżkę sukcesu. Oprócz SUV-ów największym sukcesem międzynarodowym okazały się pojazdy z napędem hybrydowym, szczególnie hybrydowe coupé CR-Z. Poza tym firma zainaugurowała ekspansję na nowe zakresy działalności. Przedsiębiorstwo zależne Honda Aircraft Company modelem Honda HA-420 rozpoczęło budowę tak zwanego HondaJet. Obecnie Honda jest jednym z niewielu niezależnych producentów samochodów w Japonii. Przedsiębiorstwo produkuje, oprócz samochodów i motocykli, także wyposażenie do ogrodów, silniki do łodzi i generatory prądotwórcze. Znane jest też zaangażowanie Hondy w zakresie badań nad sztuczną inteligencją: ASIMO – skrót ten oznacza Advanced Step in Innovative Mobility – uważany jest za jeden z najbardziej rozwiniętych robotów humanoidalnych na świecie.

Aktualne modele Hondy, które przekonują również jako samochody używane:

Nazwa modelu Klasa pojazdu Okres produkcji uwagi
Honda Jazz Małe samochody od 2013 (3-cia seria) ruchoma tylna kanapa, do wyposażenia seryjnego należą asystent awaryjnego hamowania City i tempomat, warianty z wyższym wyposażeniem dysponują natomiast mobilnym Internetem, czyli Infotainment-System Honda Connect. Zastosowano tu taką samą platformę jak przy Honda HR-V (2-ga seria)
Honda Civic klasa kompaktowa od 2011 (9-ta seria) opracowana wyłącznie na rynek europejski. Na początku roku 2015 został przeprowadzony facelifting marki. Model kombi nosi nazwę Tourer, wariant sportowy dostępny jest natomiast pod nazwą Civic Sport. Z kolei wersja wyścigowa nosi nazwę Civic Type R.
Honda HR-V SUV produkowana od 2015 roku (2-ga seria) asystent długich reflektorów, asystent City awaryjnego hamowania, tempomat i klimatyzacja należą do wyposażenia seryjnego. System nawigacyjny obsługiwany jest poprzez panel dotykowy. Ruchoma tylna kanapa. Jednakowa platforma jak w Hondzie Jazz (3-cia seria).
Honda CR-V kompaktowy SUV dostępny od roku 2014 (4-ta seria) z napędem przednim lub napędem na cztery koła. Dostępny również z asystentem parkowania, asystentem reflektorów długich, asystentem pasa ruchu i monitorowaniem martwego pola lusterek. Wyższe warianty wyposażenia mogą też posiadać łącze internetowe, czyli Infotainment-System Honda Connect.