Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
honda-civic-type-r-l-01.jpg

Honda Civic Type R

Honda Civic Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Honda Civic, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Honda Civic japońskiej produkcji z lat 70. stała się w segmencie samochodów kompaktowych klasykiem, którego zmodernizowane wersje pojawiały się na rynku w regularnych odstępach czasowych. Platforma użyta za podstawę nadawała się nie tylko dla tradycyjnej linii samochodów typu hatchback. Producent wykorzystywał także technikę tej platformy dla tworzenia licznych modeli z różnymi wersjami nadwozia. Warto wymienić tutaj minivana Honda Stream jak również sportcoupé, czyli Hondę CR-X. W roku 1997 producent uzupełnił rodzinę Civic o model sportowy, który istniał w programie aż do roku 2010 pod nazwą Honda Civic Type R. Szczególną cechą Hondy Civic Type R było to, że choć była ona kompaktową propozycją samochodu sportowego do jazdy miejskiej, to jednak za sprawą swojej budowy oraz przebiegu brała udział w wyścigach samochodowych.

Pierwsze modele Hondy Civic Type R były produkowane tylko w wersji do ruchu prawostronnego

W pierwszej fazie produkcyjnej, przypadającej na lata 1997-2000, Honda Civic Type R była przygotowywana wyłącznie w wersji do ruchu prawostronnego, ponieważ pierwotnie była ona przeznaczona tylko na rynek japoński, gdzie miała promować kompaktowe modele szóstej już generacji modeli Civic. Japońscy producenci przenieśli jednak swój pomysł na arenę międzynarodową i wprowadzili do programu drugą generację Hondy Civic Type R przystosowaną do ruchu lewostronnego.

Technika wyścigowa dla Hondy Civic Type R

Druga generacja Hondy Civic Type R była oferowana w Europie w latach 2001-2005 wraz z konwencjonalnymi modelami kompaktowymi tej serii. Podobnie jak w przypadku pierwszego modelu Hondy Civic Type R Japończycy dla optycznie wznowionego modelu wykorzystali technologię znamienną dla profesjonalnych sportów wyścigowych. Tak oto Honda Civic Type R miała nadwozie samonośne, co poza zredukowaniem wagi przełożyło się na polepszenie sztywności karoserii. Sportowy duch Hondy Civic Type R ujawniał się ponadto w designie oraz w wyposażeniu: spojler, niskie zawieszenie, fotele kubełkowe oraz siatkowa osłona chłodnicy z czerwonym logo Hondy to elementy, które odróżniały Hondę Civic Type R od modeli seryjnych. W roku 2007 Hondzie Civic Type R nadano nowego, dynamiczniejszego wyglądu. Ta trzecia generacja była produkowana do roku 2010.

Silniki VTEC dla Hondy Civic Type R

W kwestii silników dla Hondy Civic Type R producent postawił na swoje wydajne silniki DOHC VTEC. W pierwszej fazie produkcyjnej silnik o pojemności 1,6 l dawał Hondzie Civic Type R moc 185 KM (136 kW). Honda Civic Type R dwóch kolejnych generacji otrzymała natomiast silnik o pojemności 2,0 l i mocy 200 KM (147 kW), dzięki któremu kompaktowy samochód sportowy mógł osiągnąć prędkość maksymalną 235 km/h.