Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
honda-integra-l-01.jpg

Honda Integra

Honda Integra Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Honda Integra, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Modele coupé japońskiej marki Honda cieszyły się popularnością co najmniej od końca lat 70., kiedy na europejskim rynku pojawiła się Honda Prelude. Sportowe dwudrzwiowe Hondy ceniono za osiągi i elegancką sylwetkę. Taką linię karoserii prezentowały też samochody klasy średniej i kompakty. W roku 1983 pojawiła się Honda CRX, a w roku 1988 zaprezentowano Hondę Accord coupé. Modele te stanowiły stałą ofertę producenta, którą w roku 1985 uzupełniło coupé Honda Integra – w sprzedaży do roku 2007 z przeznaczeniem głównie na rynek północnoamerykański oraz japoński. Topowy model Integra Type-R pojawił się na rynku europejskim w roku 1997 i był dostępny do 2001.

Honda Integra powstaje na bazie modelu Honda Civic

Hondę Integra produkowano na podzespołach kompaktowej Hondy Civic. Składane reflektory oraz przedni spojler w kolorze karoserii nadawały modelowi sportowy charakter. Pierwsza generacja, produkowana w latach 1985-1989, dostępna była w trzech wersjach: jako coupé, czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowy hatchback. Jednostkę napędową stanowił silnik o pojemności 1,6 l o mocy 120 KM (88 kW).

Model GS-R produkowany na rynek północnoamerykański jest poprzednikiem Hondy Integra Type-R

Druga generacja produkowana była w latach 1989-1993. Zrezygnowano z pięciodrzwiowej limuzyny, Integra otrzymała linię Hondy Prelude i nie miała już charakterystycznych składanych reflektorów. Pozostałe w ofercie czterodrzwiowa limuzyna oraz coupé otrzymały mocniejszy silnik o pojemności 1,8 l i mocy 142 KM (104 kW). Topowa wersja weszła na rynek amerykański w roku 1992 pod nazwą Honda Integra GS-R. Jednostka napędowa o pojemności 1,7 l generowała moc 162 KM (119 kW).

W roku 1995 Honda Integra Type-R wchodzi na rynek japoński

Trzecia generacja zaprezentowana zostaje w roku 1993 w niemal niezmienionej formie. W dalszym ciągu zarówno w limuzynie, jak i coupé stylistycznie dominowały wąskie, opasujące niemal cały przód reflektory. Gama jednostek napędowych obejmowała silniki o pojemności 1,7 l i mocy 144 KM (106 kW) oraz 1,8 l i mocy 182 KM (134 kW) dla wersji GS-R. W roku 1995 paletę modeli uzupełniono o nową topowa wersję, która znacznie różniła się zarówno stylistyką, jak i jednostkami napędowymi od pozostałych modeli Integry.

Honda Integra Type-R ze sportowym obliczem

W Europie sportowe coupé pojawiło się w salonach sprzedaży dopiero w roku 1997. Charakterystyczne dla Hondy Integra Type-R były duże spojlery i agresywnie wyglądający zderzak przedni. Prowadzenie ułatwiała przekładnia pięciobiegowa i blokada mechanizmu różnicowego, które wpływały jednocześnie na osiągi. Silnik o pojemności 1,8 l generował moc 190 KM (140 kW). Coupé o wadze 1,2 t przyspieszało do “setki” w 6,7 s. Prędkość maksymalna wynosiła 235 km/h. Topowa wersja Integry pozostawała w sprzedaży na rynku europejskim do roku 2001. Produkowany w latach 2002-2007 następca Honda Integra RSX nie był dostępny w Europie.