Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
hyundai-trajet-l-01.jpg

Hyundai Trajet

Hyundai Trajet Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Hyundai Trajet, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Na europejskich rynkach południowokoreański producent samochodów Hyundai pojawił się na początku lat 90. W tym czasie Hyundai produkował coraz mniej samochodów na licencji na korzyść aut i silników własnej konstrukcji. W segmencie vanów brakowało jednak Hyundaiowi koniecznego know-how. Producent postawił więc na współpracę i zaprezentował dużą limuzynę Hyundai Santamo, która powstała na płycie podłogowej japońskiego koncernu Mitsubishi. Po udanym wejściu na rynek Hyundaia Santamo w 2000 roku udało się Koreańczykom wystartować z następcą, który był całkowicie własną konstrukcją. Model otrzymał nazwę Hyundai Trajet. W 2004 roku przeszedł facelifting, polegający na niewielkich zmianach stylistycznych i technicznych. Samochód pozostał w ofercie do 2008 roku.

Hyundai Trajet nawiązuje do koncepcji amerykańskiego vana

Stylistyka Hyundaia Trajet nawiązywała do produkowanego równolegle aż do 2003 roku modelu Santamo. Dla konstruktorów najważniejszą kwestią było optymalne wykorzystanie przestrzeni. Dlatego Trajet otrzymał typowe dla tego segmentu jednobryłowe wysokie na 1,76 m nadwozie. Model wydłużył się w stosunku do Santamo o prawie 20 cm i mierzył 4,70 m. Także szerokością 1,84 m prześcignął bardziej kompaktowego poprzednika. Zaletą większej karoserii było uzyskanie miejsca wewnątrz pojazdu, które można było wykorzystać w zależności od potrzeb.

Wykorzystanie przestrzeni w Hyundaiu Trajet

Koncepcja wykorzystania przestrzeni była podobna do amerykańskich wzorców, co konkretnie oznaczało, że Hyundai Trajet dzięki trzeciemu rzędowi siedzeń miał nie tylko umożliwić wygodną podróż siedmiu osobom, ale przede wszystkim dać możliwość skorzystania z przeróżnych konfiguracji. Jeśli zaistniała taka potrzeba Trajet mógł się zamienić w mobilne biuro, a nawet w weekendowy samochód kempingowy. Umożliwiały to niezwykle praktyczne odwracane do tyłu siedzenia przednie, natomiast tylne można było bez problemu zamienić w stół.

Jednostki napędowe Hyundaia Trajet

Hyundai Trajet w wersji podstawowej był oferowany z silnikiem benzynowym o mocy maksymalnej 136 KM (100 kW ). W 2004 roku wersja ta została zastąpiona dwulitrowym silnikiem o mocy 140 KM (103 kW). Pod maską topowego modelu pracowała jednostka V6 o mocy maksymalnej 173 KM (127 kW). W ofercie był także silnik wysokoprężny o mocy 113 KM (83 kW).