Przejdź do głównej zawartości

Z myślą o Tobie zmieniliśmy naszą aplikację

nadając jej świeży, nowoczesny i bardziej przejrzysty wygląd. Korzystaj z dotychczasowych funkcji w nowej odsłonie – życzymy przyjemnego korzystania z naszej aplikacji!

Znajdź używane Hyundai motocykle na AutoScout24

Hyundai

Historia Hyundai Motor Company zaczyna się od modelu Pony. Tak nazywał się pierwszy samodzielnie opracowany model Hyundaia, zbudowany po raz pierwszy w roku 1976 w Korei i przedstawiony publicznie na 55 Autosalonie w Turynie. Od 1982 roku do produkcji wszedł następca tego modelu, Pony 2. Poza tym Hyundai produkował lekkie samochody ciężarowe, a od połowy lat 80. także ciężkie samochody ciężarowe. Jeszcze dzisiaj Hyundai jest największym koreańskim producentem samochodów użytkowych. W roku 1983 rozpoczął się eksport modelu Pony do Kanady, następnie do Ameryki Środkowej, a w kolejnym roku do USA. Przedsiębiorstwo założone w 1967 przez Chung-Ju-yung początkowo produkowało model Taunus dla Forda. Obecnie firma wciąż rozszerza paletę produktów. O ile pierwsze pojazdy opierały się jeszcze na modelach Mitsubishi , od początku lat 90. Hyundai produkuje już wszystkie samochody całkowicie samodzielnie. W roku 1991 rozpoczął się eksport do Niemiec i Hyundai szybko stał się najszybciej rosnącym producentem przemysłu motoryzacyjnego w Republice Federalnej Niemiec. Do tej pory w Niemczech zostało sprzedanych około 420.000 pojazdów. Udział w rynku firmy Hyundai Motor Deutschland GmbH z siedzibą w Neckarsulm, wynosi 1,55 %. Tymczasem można już wybierać spośród 13 serii pojazdów marki Hyundai. Program produkcyjny sięga od małych samochodów Getz , które w 2005 roku były najczęściej sprzedawanym modelem, poprzez kompaktowego vana Matrix aż po vana rodzinnego Trajet albo też bardzo wytrzymałe auto typu transporter model H1 . Limuzyna klasy wyższej model Grandeur jeszcze dokładniej podzieliła na kategorie grupę docelową. Hyundai próbuje umocnić swoją pozycję przede wszystkim w rosnącym segmencie samochodów typu SUV (Sports Utility Vehicle). Firma oferuje model Tucson w typie SUV-a przystosowanego do jazdy po mieście. Sportowym wariantem będzie z kolei Santa Fe , a autem w klasie off-road – Terracan. Do sukcesu samochodów tej firmy przyczynia się z pewnością też korzystny stosunek ceny do jakości, oryginalny design pojazdów i stale udoskonalana jakość produkcji. Niezbędne badania w kierunku zapewnienia komfortu i poprawy jakości pojazdów zarządzane są obecnie z Rüsselsheim . W tym mieście Opla w roku 2003 została otwarta Centrala na Europę, w której mieści się nie tylko europejskie centrum badawcze i rozwojowe, ale także studio projektowe Hyundaia. Pozostałe studia designu znajdują się w Japonii i USA. Stanowi to wielką zaletę, bowiem w ten sposób Hyundai szybko może dostosować swoje modele do konkretnego rynku. W stanie Alabama w USA otwarty został w 2005 roku zakład produkujący średniej klasy limuzynę Sonata. Z taśmy schodzi w tym zakładzie rocznie do 300.000 pojazdów przeznaczonych na rynek amerykański. Obecnie modele Hyundaia produkowane są w jedenastu krajach. W roku 2005 zostało wyprodukowanych 2,53 miliona pojazdów, z których większość została sprzedana poza Koreą. Kolejne siedziby zakładów produkcyjnych Hyundaia w Egipcie, Chinach, Indii, Indonezji, Malezji, Pakistanie, Rosji, Tajwanie, Turcji i Wenezueli są w planach firmy. Ekspansja Hyundaia doprowadziła w roku 1998 do przejęcia południowokoreańskiego producenta samochodów Kia . Nawiązywano także współpracę z koncernem Daimler-Chrysler, ale tylko w latach 2001 i 2004. Obecnie Hyundai zalicza się do siedmiu największych producentów samochodów na świecie.