Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
jaguar-x-type-l-01.jpg

Jaguar X-Type

Jaguar X-Type Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Jaguar X-Type, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Jaguar X-Type to propozycja marki Jaguara, która tradycyjnie kojarzona jest z autami luksusowymi. X-Type pojawił się na rynku w roku 2001 i jest samochodem z segmentu D, czyli autem klasy średniej. Brytyjska marka została przejęta przez indyjski koncern Tata, który rozpoczął prace projektowe nad swoim pierwszym małym modelem jeszcze pod patronatem Forda. Stylistyka nadwozia X-Type nawiązuje w oczywisty sposób do auta wyższej klasy Jaguara XJ, natomiast technicznie samochód opiera się na rozwiązaniach zastosowanych w Fordzie Mondeo. Niemal równolegle z wprowadzeniem do sprzedaży modelu X-Type Jaguar prezentuje dwie inne premiery na rynku: dwa lata po rozpoczęciu produkcji Brytyjczycy wprowadzają czterocylindrową jednostkę wysokoprężną, a już w roku 2004 nowy model X-Type Estate, czyli wersję kombi. Pojawienie się bardziej ekonomicznych jednostek wysokoprężnych pomogło podnieść słupki sprzedaży, która do tej pory nie była najlepsza.

W roku 2001 rozpoczyna się produkcja limuzyny X-Type z napędem na wszystkie koła

W roku 2001 rozpoczęto produkcję Jaguara X-Type, który do sprzedaży trafił wyłącznie w wersji limuzyna z napędem na cztery koła. Jednostki napędowe, jakimi dysponował, to duże silniki V6 o pojemności 2,5 i 3,0 l o mocy 196 KM (144 kW) i 231 KM (170 kW), pozwalające limuzynie osiągać prędkość maksymalną 235 km/h. Topowy model z trzylitrowym silnikiem benzynowym przyspieszał do „setki” w siedem sekund, a jego średnie zużycie kształtowało się na poziomie 10,5 l (249 g/km CO2). Wkrótce potem dostępny był model z jednostką napędową V6 o pojemności 2 l i mocy 156 KM (115 kW). W roku 2007 wprowadzono zmiany kosmetyczne w części przedniej i tylnej. Od tej pory na rynku pozostały wyłącznie modele trzylitrowe w wersji limuzyna i kombi. Nowsze Jaguary X-Type w wersji z jednostką benzynową były dostępne wyłącznie z automatyczną skrzynią pięciobiegową.

Wersje kombi i Diesel uzupełniają gamę modeli Jaguar X-Type

Dwa lata po rozpoczęciu sprzedaży Jaguar X-Type pojawił się w wersji z jednostkami Diesla i napędem na przednią oś. Gama jednostek napędowych obejmowała pierwotnie dwulitrowy silnik o mocy 130 KM (96 kW) oraz silnik benzynowy o pojemności 2,2 l i mocy 155 (114 kW). Przyspieszenie do „setki” wynosiło 9 sekund a prędkość maksymalna, którą osiągał, to 220 km/h. Zgodnie z informacją producenta zużycie kształtowało się dla wersji z Dieslem na poziomie 6,0 litra, z emisją CO2 159 g/km. Od rocznika 2007 zaprzestano produkcji wersji z dwulitrowym silnikiem Diesla, a większa jednostka po modyfikacji osiągała moc 145 KM (107 kW). Modele z jednostkami wysokoprężnymi posiadały manualne skrzynie sześciobiegowe. Istniała możliwość zamówienia sześciobiegowej skrzyni automatycznej.