Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
jeep-renegade-l-01.jpg

Jeep Renegade

Jeep Renegade Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Jeep Renegade, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Kiedy włoski producent samochodów Fiat w 2009 roku podał do publicznej wiadomości swoją decyzję, czyli zakupienie udziałów amerykańskiej firmy Chrysler, konsekwencją miało być przejęcie całego przedsiębiorstwa. Baczni obserwatorzy rynku motoryzacyjnego byli przekonani, że za tą strategią tak naprawdę krył się pomysł na otwarcie rynku amerykańskiego na włoskie samochody koncernu Fiat. W szczególności chodziło o spółkę-córkę produkującą auta sportowe, której od dawna nie było już ani w USA, ani w Kanadzie. Chodziło oczywiście o Alfa Romeo, która miała okazję ugruntować swoją międzynarodową pozycję. Jednak szef Fiata, Sergio Marchionne, miał w tamtym czasie zupełnie inny zamysł dotyczący fuzji obu przedsiębiorstw. Zamiast promowania własnych marek wolał zastosować synergię, co miało na celu zbudowanie czegoś nowego na bazie wspólnych doświadczeń. Dzięki temu w Europie pojawiły się pojazdy, które odniosły sukces w Ameryce, a na Starym Kontynencie reklamowane były jako samochody marki Lancia, jednej z firm należących do Fiata. Z drugiej jednak strony Włosi udostępnili płyty podłogowe swojego projektu, które miały być zastosowane w kompaktowym modelu Chryslera. Z tego powodu powstał międzynarodowy zespół z myślą o należącej do koncernu Chryslera marce Jeep, mający na celu opracowanie małej terenówki o nazwie Renegade, która miała stanowić nowy numer bazowy Jeepa, czerpiąc przy okazji z typowego amerykańskiego wizerunku samochodu offroadowego. Model Renegade został wprowadzony na rynek motoryzacyjny w 2014 roku. Był to jednocześnie pierwszy pojazd od Jeepa, który powstał przy użyciu technologii udostępnionej przez koncern Fiata.

Jeep Renegade dzielił komponenty techniczne z modelem fiat 500 w wersji X.

Technologiczne podstawy dla budowy tego modelu Jeepa zostały wypracowane na miesiące przed wprowadzeniem do sprzedaży tego małego samochodu terenowego. Pracowano także nad prezentacją dłuższej wersji Fiata 500, Fiata 500L, który miał być wypuszczony w tym samym czasie, co Jeep Renegade. Mimo takiej samej płyty podłogowej kompaktowy Jeep miał jednak inny wygląd, który koncentrował się na typowych cechach budowy nawiązujących do historycznego modelu, czyli wojskowego pojazdu Willys MB, rozpowszechnionego w latach 40. XX wieku. Inteligentna technologia związana z napędem na cztery koła oraz różne rozwiązania sprzyjające komfortowi jazdy sprawiły, że marka Jeep z modelem Renegade w klasie kompaktowych pojazdów terenowych codziennego użytku chciała być postrzegana jako producent nowoczesnych SUV-ów.

Renegade otrzymał stylistykę charakterystyczną dla historycznych Jeepów

Ponieważ Jeep Renegade nosił w sobie gen włoskiego Fiata, nie do końca odpowiadał wyróżnikom charakterystycznym dla SUV-a. Dla nowego flagowca spod szyldu legendarnej marki konstruktorzy opracowali stylistykę nawiązującą do typowych cech historycznych modeli. Pojazdowi temu sprezentowano więc karoserię w dość kanciastej formie wraz z grillem z siedmioma pionowymi otworami i z okrągłymi reflektorami. Tak samo jak w przypadku dużego terenowego Jeepa kanciasto wycięte nadkola nie ominęły także tego modelu. Do tego należy zwrócić uwagę na wysoko umieszczony zderzak przedni z osłoną, które są odpowiedzialne za utrzymywanie właściwego kąta natarcia. W tym samym celu dodano zabezpieczenie antynajazdowe z tyłu, z kolei przestrzeń ładunkowa była łatwo dostępne dzięki dużej klapie. Cechą szczególną, jeśli chodzi o tył pojazdu, były światła o kwadratowym kształcie, których centralny element przypominał gwiazdę. Dzięki temu samochód ten miał jeszcze jeden wyjątkowy akcent. Podobnie było z modelem zaopatrzonym w szyberdach, składającym się w przypadku małego Jeepa z dwóch części, które dawało się całkowicie zdemontować i umieścić w bagażniku. W ten sposób można było odnieść wrażenie, że Jeep stał się kabrioletem, co było odczuwalne nawet dla pasażerów z tylnego siedzenia (pojazd miał łącznie pięć miejsc). Dodatkowo, dzięki tej specjalnej dachowej konstrukcji przypominał legendarnego Jeepa z dachem z plandeki.

Renegade to pojazd terenowy o miejskim profilu

Nawet jeśli marka Jeep koncentrowała się na modelach samochodów o tradycyjnym wyglądzie, które nosiły w sobie ducha dawnych pojazdów terenowych, dla Amerykanów było jasne, że samochód musi sprostać wielu zadaniom w codziennej jeździe. W związku z tym przy projektowaniu kompaktowego Jeepa wprowadzono pewne założenia, które mówiły o tym, że nowy pojazd musi łączyć w sobie możliwość codziennej jazdy po mieście ze zdolnościami do poruszania się po trudniejszych nawierzchniach. Dlatego model ten w wersji podstawowej był wyposażany tylko w tradycyjny napęd na przednią oś. Stratedzy marki nie chcieli jednak całkowicie wyeliminować napędu 4x4 z flagowego modelu. W związku z tym opracowano specjalną technikę oszczędnościową dla wszystkich pojazdów z napędem 4x4, dzięki której siła napędowa przenoszona jest na wszystkie cztery koła tylko wtedy, kiedy jest to absolutnie konieczne. Poza tym ten niewielki Jeep został zaopatrzony w różne programy jazdy, które mogą dostosowywać się do różnego rodzaju podłoży takich jak piasek, błoto czy śnieg, pod warunkiem, że nie zostało wybrane ustawienie automatyczne. Główną zaletą tego inteligentnie sterowanego napędu na cztery koła jest to, że obniżyła się konsumpcja paliwa w ruchu miejskim w porównaniu z pojazdami, które taki napęd mają zaimplementowany na stałe.

Silniki Diesla i silniki benzynowe w modelu Jeep Renegade

Jeśli chodzi o silniki w modelu Renegade, konstruktorzy sięgnęli po doświadczenia koncernu Fiat, który udostępnił dla nowego flagowca swój silnik wysokoprężny MultiJet. Wykorzystano jednostkę samozapłonową o pojemności skokowej 2.0 l, która w wersji podstawowej z napędem tylko na przednią oś osiągała moc 88 kW (120 KM), a jej średnie zużycia paliwa oscylowało wokół 4,6 l przy emisji CO2 na poziomie 120 gram na kilometr. Poza tym Jeep zaoferował także modele Renegade’a z silnikami Diesla z mocami wynoszącymi 103 kW (140 KM) i 125 kW (170 KM), które w testach zużywały między 5,1 l a 5,9 l oleju napędowego. Emisja CO2 wahała się zaś od 134 do 155 gram na przejechany kilometr. Jeśli chodzi o silnik benzynowy, Jeep zaproponował dla modelu Renegade jednostkę napędową o pojemności skokowej 1.4 l z mocami wynoszącymi 103 kW (140 KM) lub 125 kW (170 Km). W cyklu mieszanym konsumpcja paliwa wyniosła między 6,0 l a 6,9 l, co odpowiadało emisji CO2 na poziomie od 140 do 160 gram na kilometr. Z wyjątkiem najmniejszego Diesla wszystkie silniki spełniały wytyczne normy Euro 6. Jeśli chodzi o cechy szczególne związane z przekładniami to dla wersji z napędem na obie osie przygotowano – obok montowanej seryjnie manualnej sześciostopniowej skrzyni biegów – opcjonalną automatyczną dziewięciobiegową przekładnię.

Jeep Renegade dostępny w czterech wersjach wyposażenia

Dla swojego nowego flagowego modelu marka Jeep przygotowała cztery warianty różniące się pod względem wyposażenia i właściwości terenowych. Dla pojazdu offroadowgo dostępna była wersja Renegade Trailhawk, która cechowała się większym prześwitem, specjalnym zderzakiem dla lepszej kontroli kąta natarcia oraz wzmocnionym zabezpieczeniem przeciwnajazdowym. Warianty Limited oraz Longitude różniły się od siebie przede wszystkim ilością zainstalowanych udogodnień wpływających na komfort jazdy takich jak asystenci jazdy, wśród których można wymienić asystenta parkowania, tempomat oraz asystenta toru jazdy. W najwyższym wyposażeniowym wariancie Jeep sprzedawał swojego „miejskiego offroadera“ pod nazwą Renegade Sport.