Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
lexus-gs-450h-l-01.jpg

Lexus GS 450h

Lexus GS 450h Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Lexus GS 450h, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Luksusowy SUV Lexus RX 400h zaprezentowany został przez japońskiego producenta Toyotę w roku 2005. Był to jeden z pierwszych modeli segmentu Premium na rynku z technologią hybrydową w standardzie, w której połączono tradycyjną jednostkę napędową z silnikiem elektrycznym. Premiera takiego rozwiązania zaprezentowana w modelu SUV-a nie była przypadkowa: w tej klasie pojazdów w związku z względnie dużym zużyciem paliwa trzeba było jak najszybciej wprowadzać innowacyjne rozwiązania przyjazne środowisku. Podobnie rzecz się miała w przypadku dużych i ciężkich limuzyn klasy wyższej i wyższej średniej. Także w tym segmencie Japończycy udowodnili wkrótce, że połączenie tradycyjnych jednostek napędowych z nowymi efektywnymi silnikami elektrycznymi może się udać. W roku 2007 zaprezentowano w pełni hybrydową limuzynę Lexus GS 450h , która uzupełniła ofertę Lexusa w seriiGS.

Przyjazna środowisku technologia Lexusa GS 450h

Połączenie tradycyjnej jednostki napędowej i silnika elektrycznego pozwoliło na ładowanie akumulatora podczas jazdy z silnika spalinowego lub poprzez zintegrowany system rekuperacji energii hamowania. Zaletą tej łączonej technologii GS 450h jest fakt, że auto, by ruszyć, nie musi być ładowane z gniazdka, jak to się dzieje w przypadku samochodów z napędem czysto elektrycznym. Oczywiście Lexusem GS 450h też można jechać w trybie czysto elektrycznym. Odpowiednio do trybu jazdy przy prędkości do około 40 km/h silnik elektryczny napędzał auto bezemisyjnie, a następnie automatycznie włączał się silnik benzynowy. W ten sposób Lexus GS 450h pokazywał swoje przyjazne środowisku oblicze zwłaszcza w ruchu miejskim. Umożliwił to pracujący pod maską ważącej dwie tony limuzyny szczególnie wydajny silnik elektryczny.

Pod maską Lexusa GS 450h pracuje jednostka napędowa V6 i silnik elektryczny o mocy 200 KM

Sam silnik elektryczny generuje moc maksymalną 200 KM (147 kW), do tego dochodzi jeszcze tradycyjna jednostka V6 pojemności 3,5 l. Moc obu wynosi 345 KM (254 kW). Mimo takich całkiem sportowych parametrów dzięki technologii hybrydowej udało się ograniczyć zużycie paliwa do 7,7 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 180 g/km. A przy tym GS 450h nic nie traci ze swojego sportowego charakteru: do stu kilometrów na godzinę przyspiesza w czasie 5,9 s. Zgodnie z informacją producenta prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.