Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
lexus-rx-l-01.jpg

Lexus

W ciągu dziesięcioleci niemieccy, brytyjscy i amerykańscy producenci samochodów podzielili prestiżowy rynek pojazdów klasy wyższej. Następnie w roku 1989 wkroczyła na niego Toyota ze swoją nową marką Lexus, aby udowodnić światu, że Japończycy są w stanie awansować technicznie do wyższej ligi samochodowej. Pojawienie się marki Lexus zostało przygotowane dużym nakładem technicznym i finansowym. Zanim zaprezentowano wyższej klasy limuzynę, Lexus LS 400, 24 różne zespoły złożone z 60 projektantów, 1400 inżynierów i ponad 2000 techników pracowały przy tworzeniu palety modeli, która w następstwie samochodów średniej klasy Lexus ES, IS i Lexus GS, konsekwentnie rozwijała sportowe samochody Lexus SC i modele SUV Lexus RX.

Równomierna praca silnika i luksus Lexusa LS

Podstawą nowej technologii pierwszego modelu Lexus był silnik V8 wyższej klasy limuzyny LS 400, który przeszedł do historii jako jeden z najrównomierniej pracujących silników seryjnych i pomógł ugruntować sławę marki Lexus w segmencie luksusowych samochodów. Przy konstruowaniu pojazdów z marki Lexus Toyota zachwycała zastosowaniem innowacyjnych technologii i nowych metod. Lexus LS 400 jako jeden z pierwszych samochodów na świecie został skonstruowany w pełni automatyczną metodą zgrzewania, co zapewniło wyjątkową stabilność nadwozia i uczyniło z Lexusa LS 400 samochód z optymalną ochroną pasażerów. Od 2000 roku zaczęto produkować wyższej klasy limuzyny Lexus LS 430, 460, a od 2007 roku Lexus LS 600 z napędem hybrydowym i skrzynią 8-biegową.

Lexus rozszerza swój program o modele średniej klasy

Od 1989 roku Lexus poszerzył produkcję serii modeli o samochody klasy średniej i wyższej klasy średniej. Podczas gdy Lexusy ES nie były oferowane w Niemczech, Lexus lansował swój model GS także na rynku niemieckim. Zaprojektowane w formie coupé-sportowe limuzyny wyższej klasy średniej dostępne były jako Lexus GS 300, GS 400 i GS 430 z silnikami benzynowymi V6 i V8. Od 2006 roku model Lexus GS 450 występował także z napędem hybrydowym. Sześciocylindrowy model GS 450 Hybrid ze średnią emisją CO2 wynoszącą 186 g/km należał do samochodów o najlepszych wartościach emisji spalin w swojej klasie.

Sportowe limuzyny, kabriolety i silnik wysokoprężny Lexusa

W segmencie sportowych limuzyn Lexus zaprezentował w 1999 roku model Lexus IS, który od 2005 roku produkowany był jako Lexus IS 220d z pierwszym silnikiem wysokoprężnym tej marki. Poza tym w swojej klasie SC, Lexus wraz z modelem SC 300/400 od 1991 roku włączył do programu modele coupé klasy średniej, które były jednak sprzedawane w Niemczech dopiero od 2001 roku produkcji. Wraz z modelem Lexus SC 430, producent od 2001 roku uzupełnił swoją paletę samochodów o kabriolet ze sztywnym, elektrycznie opuszczanym dachem.

Lexus jako twórca klasy SUV

Wraz z przedstawieniem samochodu terenowego Lexus RX w 1998 roku Lexus zaprezentował pierwszą swą propozycję w klasie nazwanych później Sport Utility Vehicle (SUV), luksusowych samochodów terenowych. Połączenie lekkości działania w terenie z cechami klasy wyższej (w wielkości i komforcie) stanowiło koncepcję, którą Lexus realizował wraz z samochodem z napędem na cztery koła RX jako pierwszym seryjnym modelem w klasie wyższej. Niezwykłą równomierną pracę zespołu napędowego V6 Japończycy osiągnęli za pomocą niezwykłego pomysłu. Mianowicie umieścili silnik na poduszce powietrznej tak, aby drgania nie były przekazywane do nadwozia. W Niemczech od 2000 roku dostępny był Lexus RX 300, podczas gdy inne modele SUV Lexus GX i LX nie weszły na rynek niemiecki. Po modelu Lexus RX 300 nastąpiły modele RX 330 i 350, następnie od 2005 roku produkcji Lexus RX 400 Hybrid. Był to pierwszy model SUV z napędem łączonym silnika benzynowego i elektrycznego.

Lexus z przewagą w technologii hybrydowej

Kilka lat przed tym, jak inni producenci na poważnie zajmowali się produkcją seryjną samochodów z napędem hybrydowym, Lexus od 2005 roku stał się uznanym pionierem technologii hybrydowej. Lexus RX 400 oferowany był jako pierwszy Lexus z silnikiem hybrydowym. W 2006 roku weszła na rynek średniej klasy limuzyna Lexus GS 450 jako samochód hybrydowy. Następnie w 2007 roku wraz z modelem LS 600 producent przedstawił po raz pierwszy model LS z napędem hybrydowym. Tym samym Lexus stał jednym z pierwszych producentów samochodów, który oferował prawie wszystkie swoje modele opcjonalnie także z silnikami hybrydowymi.