Znajdź używane Mercedes-Benz 500 motocykle na AutoScout24

Mercedes-Benz 500

Mercedes 500 - perła wśród samochodów

Mercedes 500 to samochód osobowy należący do segmentu E. Był produkowany w latach 1990-1995 przez niemiecki koncern motoryzacyjny Mercedes-Benz. Jest następcą znanej i cieszącej się dużą popularnością wersji 300E. Samochód był dostępny w jednym wariancie nadwozia - jako 4-osobowy sedan. Jest usportowioną wersją Mercedesa W124. Za jego design odpowiada wybitny włoski projektant Bruno Sacco. Delikatne linie oraz smukła sylwetka sprawiły, że auto stało się ponadczasowym modelem, który do dziś budzi uznanie fanów motoryzacji. Spojrzenia koneserów przyciąga ponadto świetne wyposażenie wnętrza. Z łatwością można znaleźć samochód używany ze skórzaną tapicerką lub wariant wyposażony w ergonomicznie wyprofilowane fotele. Na uwagę zasługują także elementy wykończeniowe wykonane z drewna orzechowego, które sprawiają, że auto prezentuje się wyjątkowo elegancko. Przestronna kabina bez problemu pomieści cztery osoby, zapewniając wygodę nie tylko kierowcy i pasażerowi siedzącemu po jego prawej stronie, ale również podróżującym na tylnej kanapie. Warto wspomnieć o stosunkowo dużym bagażniku o pojemności dochodzącej do 500 litrów. Do największych rywali Mercedesa 500 zalicza się: BMW M5, Lotusa Omegę, Audi RS2 oraz Saaba 9000 Aero.

Klasyk od… Porsche

Mercedes 500 powstał we współpracy z koncernem Porsche. Producent ze Stuttgartu postawił sobie za cel stworzenie auta konkurencyjnego dla BMW M5. W założeniach miało być ono jednak mniej agresywne i bardziej uniwersalne. Kooperacja dwóch wielkich firm motoryzacyjnych przyniosła doskonałe rezultaty. W 1990 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu zaprezentowano Mercedesa 500, który już w chwili debiutu podbił serca miłośników motoryzacji. Warto zaznaczyć, że jednymi z jego pierwszych właścicieli byli Michael Schumacher, Niki Lauda oraz Rowan Atkinson. W 1993 roku pojazd został poddany faceliftingowi. Zmieniono też jego nazewnictwo. Obowiązująca dotychczas oficjalna nazwa Mercedes 500 E została przekształcona na Mercedes E 500. Litera E nawiązująca do tej pory do układu wtryskowego Einspritzer, od 1993 symbolizowała klasę średnią-wyższą samochodu. W wyniku modernizacji, z przodu pojawiły się większe hamulce zapożyczone z Mercedesa klasy S. Nadwozie zyskało łagodniejsze linie, zmieniono też reflektory. W wersji po faceliftingu pojawiły się także białe kierunkowskazy oraz nowa klapa bagażnika. Ostatni egzemplarz Mercedesa 500 zjechał z taśmy produkcyjnej w 1995 roku, po wyprodukowaniu prawie 10,5 tysiąca sztuk modelu.

Solidne zawieszenie i bogate wyposażenie

Mercedes 500 zyskał zawieszenie obniżone o 23 centymetry. W przeciwieństwie do modeli pokrewnych nie było ono jednak sztywno zestrojone, co zapewniało wyjątkowy komfort jazdy nawet przy dużych dystansach. Auto gwarantowało wygodę i pewne prowadzenie. W tylnej części zastosowano konstrukcję z modelu W124 uzupełnioną o system hydropneumatyczny Nivo. Zatrzymanie pojazdu umożliwiały wentylowane tarcze hamulcowe. Uwagę kierowców przyciągało także bogate wyposażenie. W standardzie znalazły się: klimatyzacja manualna, elektrycznie podnoszone szyby, elektrycznie sterowane fotele przednie, tempomat, system kontroli trakcji ASR oraz radio. Kupując dziś samochód używany, można liczyć również na wyposażenie dostępne w chwili premiery pojazdu za dopłatą - klimatronic, ogrzewanie postojowe, elektryczny szyberdach oraz komputer pokładowy pokazujący ilość przebytych kilometrów, dane dotyczące zużycia paliwa oraz prędkość. W 1994 roku koncern rozpoczął produkcję serii limitowanej Mercedesa 500 z 17-calowymi obręczami kół, sportowymi oponami, amortyzatorami, które znakomicie tłumiły wstrząsy oraz układem wydechowym o mocnym brzmieniu, pozwalającym czerpać wyjątkową satysfakcję z jazdy.

Silnik gwarantujący znakomite osiągi

Mercedes 500 został wyposażony w widlasty silnik V8 zasilany benzyną. Ta 32-zaworowa jednostka napędowa pochodząca z modelu 500 SL miała pojemność 5,0 litra i generowała moc rzędu 320 KM. Pozwalała rozpędzić pojazd maksymalnie do 250 km/h, a po zdjęciu ogranicznika - do 263 km/h. Przyspieszenie do setki zajmowało 6 sekund. Porsche zdecydowało także o zamianie systemu zasilania silnika z KE-Jetronic na całkowicie elektroniczny układ wtryskowy LH-Jetronic. Auto było dostępne wyłącznie z 4-stopniową, manualną skrzynią biegów. W 1992 roku zmodyfikowano motor. Normy dotyczące emisji spalin narzuciły obniżenie jego mocy do 320 KM. Modernizacja pozwoliła ponadto zmniejszyć zużycie paliwa, czyniąc Mercedesa 500 samochodem idealnym nie tylko do jazdy na długich dystansach, ale także w warunkach miejskich. Warto podkreślić, że silniki montowane zarówno w modelach 500E, jak i E500 wyróżniały się wyjątkową trwałością. Bezawaryjne, dynamiczne i gwarantujące wysoką kulturę pracy pozwalały w pełni czerpać satysfakcję z prowadzenia. I chociaż w chwili debiutu Mercedes 500 był niedostępny dla przeciętnego obywatela, dziś wiele osób może spełnić swoje marzenie o prowadzeniu kultowego modelu pochodzącego ze stuttgardzkiej fabryki. Auto jest bowiem jednym z najbardziej poszukiwanych obecnie youngtimerów, który dzięki oryginalnej stylistyce i bogatemu wyposażeniu zadowoli każdego konesera motoryzacji.