Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Mercedes-Benz CLA

Mercedes - Benz C117 to pierwsza generacja wprowadzonej na rynek w styczniu 2013 roku klasy CLA. Już klasyfikacja różni się od typowych dla Daimlera określeń zawierających literę “W” przed oznaczeniem cyfrowym, jak było to choćby w przypadku W176 czy W246, ze szczególnym uwzględnieniem nowej klasy A (od 2012) i klasy B (od 2011). Podobnie jak te dwa pojazdy Mercedes-Benz CLA jako trzeci model Daimlera wbrew tradycji wyposażony jest w nową technologię napędu przedniego. CLA po raz pierwszy zaprezentowano 15 stycznia 2013 roku podczas Mercedes-Benz Fashion Week, a już dziesięć dni później rozpoczęto produkcję w zakładzie Kecskemét na Węgrzech. Od połowy kwietnia 2013 roku model jest dostępny w całej Europie. Należy w szczególności zwrócić uwagę na aerodynamikę Mercedesa CLA: przy współczynniku cW na poziomie jedynie 0,23: żaden inny pojazd nie “prześlizguje” się przez pęd powietrza z taką lekkością jak C117.

Osiągi modelu Mercedes-Benz CLA

Od wprowadzenia na rynek Mercedes-Benz CLA dostępny jest z czterema silnikami po cztery cylindry każdy – benzynowce oferowano w dwóch mocach, zaś Diesla w jednej. Najsłabszą jednostkę reprezentuje M270 DE 16 AL: 1,6-litrowy silnik z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem zapewniał CLA 180 moc 122 KM (90 kW) przy momencie obrotowym 200 Nm, zaś CLA 200 dysponował mocą 156 KM (115 kW) oraz momentem obrotowym 250 Nm. Również M270 DE 20 AL występował w dwóch wariantach: jako CLA 250 o mocy 211 KM (155 kW) oraz w znanej z nowej klasy A mocnej wersji AMG CLA 45 AMG – dzięki mocy 360 KM (265 kW) oraz seryjnie dostępnemu napędowi na cztery koła model osiąga moment obrotowy na poziomie 450 Nm. Po stronie Diesli do wyboru był jeden silnik CLA 200 CDI z rodziny OM651 DE 18 LA, który dysponował mocą 136 KM (100 kW) przy pojemności skokowej 1,8 l. Mocniejszy OM651 DE 22 LA o pojemności skokowej silnika 2,2 l osiąga moc 170 KM (125 kW) oraz moment obrotowy rzędu 350 Nm, idąc łeb w łeb z CLA 250. Pod względem zużycia paliwa wszystkie modele oscylują w przedziale od czterech do sześciu litrów na 100 km, zaś standard emisji spalin Euro 6 został oczywiście osiągnięty we wszystkich wariantach.

Technologia w modelu Mercedes-Benz CLA

W przedniej osi zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu niezależne zawieszenie czterowahaczowe. Ten typ podwozia był również dostępny w głębiej osadzonej sportowej wersji – seryjnie CLA 45 AMG. W przypadku wszystkich innych modeli nabywca musiał nieco dopłacić za bezpośredni układ kierowniczy. Automaty dostępne były z dwusprzęgłową skrzynią biegów od Daimlera do wyboru, w przypadku mocnych silników benzynowych i Diesla fabrycznie, zaś słabszych wersjach za dopłatą. Seryjnie wbudowano nową trzywałkową sześciostopniową przekładnię pozwalającą na zredukowanie oporu skrętnego przy hamowaniu oraz łatwiejszą zmianę biegów.

Wyposażenie i komfort modelu Mercedes-Benz CLA

Pod względem bezpieczeństwa Mercedes CLA jest niezawodny, jak zwykle w przypadku propozycji od Mercedes-Benz. Do wyposażenia seryjnego w nowej klasie należy przykładowo asystent koncentracji „Attention Assist“, który wcześniej montowany był tylko w modelach wyższej klasy. System Collision Prevention Assist przy prędkości około 200 km/h rozpoznaje ryzyko zderzenia oraz przeprowadza automatyczne hamowanie w sytuacji, gdy kierowca nie zareaguje na czas. Przy niższych prędkościach system chroniący przed radarami ostrzega kierowcę przy pomocy sygnałów wizualnych i akustycznych.