- Strona startowa
- Samochod
- Mercedes
- Mercedes-Benz Klasa A
Mercedes-Benz Klasa A Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mercedes-Benz Klasa A Zestawienie, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
{{< juxtapose left="images/cm/nowandthan/mercedes-viejo.jpg" right="images/cm/nowandthan/mercedes-nuevo.jpg" llbl="1997" rlbl="2016" >}} Klasa A 2012 nosi wewnętrzną nazwę Mercedes-Benz W176 i pojawiła się na rynku we wrześniu 2012 roku po tym, jak w marcu została zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. W międzyczasie stworzono trzecią generację Mercedesa-Benz klasy A , która obrała zupełnie inny kurs niż poprzednicy z serii W169 (od 2004) i W168 (od 1997). Za sprawą wyraźnie niższej i szerszej sylwetki W176 wpisuje się całkowicie w klasę kompaktową, czym ostatecznie pożegnał się z segmentem minivanów. W przeciwieństwie do obu starszych braci klasa A 2012 dostępna była wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej oraz w wariancie hatchback i kombi. W związku z podobieństwem nowego, dostępnego od 2011 roku Mercedesa-Benza klasy B (W246), nowa klasa A bazuje na modułowej konstrukcji napędu przedniego zamiast tzw. kanapkowej płyty podłogowej.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/mercedes-benz/mercedes-benz-a-klasse/mercedes-benz-a-klasse-s-02.jpg" title="">
" href="https:/www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/mercedes-benz/mercedes-benz-a-klasse/mercedes-benz-a-klasse-s-03.jpg" title="">
Mercedes W176 wnosi powiew techniki
W przypadku dwusprzęgłowej skrzyni biegów 7G-DCT kierowca może wybierać spośród trzech różnych trybów skrzyni biegów: oszczędny program „Economy“, wzmocniony program „Sport“ oraz dodatkowy tryb, który umożliwia kierowcy samodzielne przełączanie biegów na kierownicy. Choć dwie pierwsze opcje również umożliwiają własnoręczną zmianę biegów, jednak program sprawia, że przekładnia „przeskakuje” co 10 sekund ponownie do trybu automatycznego. W kwestii bezpieczeństwa klasa A wprowadziła następujące udogodnienia: model W176 jako pierwszy fabrycznie dysponuje systemem ostrzegania przed kolizją – system „Collision Prevention Assist“ wyposażony w radar rozpoznaje zbliżającą się przeszkodę i ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo przygowując się jednocześnie do awaryjnego hamowania. Do tego dochodzi siedem poduszek powietrznych i kilka systemów bezpieczeństwa, które wcześniej znane były tylko z pokrewnych pojazdów Daimlera klasy wyższej. Należy do nich system kontrolujący koncentrację kierowcy „Attention Assist“ oraz wspomaganie jazdy pod górę. Za dopłatą kupujący mogą zamówić niemal każdego asystenta: parkowania, świateł drogowych, martwego pola, utrzymania pasa ruchu, prędkości i utrzymania odstępu, a także rozpoznającego znaki drogowe.
Komfort i wyposażenie w Mercedesie W176
ABS, ESP, ASR, BAS, system start-stop, całkowicie regulowana wielofunkcyjna kierownica, klimatyzacja oraz cztery elektrycznie podnoszone szyby dostępne są już w wersji podstawowej. Ponadto zainteresowani mogą wybierać z trzech linii wyposażenia: „Style“, „Urban“ i „AMG Sport“, które za dopłatą mogą posiadać pakiet dodatkowego wyposażenia takiego jak podgrzewane siedzenia, przyciemniane szyby, panoramiczny szyberdach, system multimedialny lub reflektory biksenonowe. Również pod szyldem AMG stworzono dwa modele specjalne A250 Sport i A220 CDI Sport.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/mercedes-benz/mercedes-benz-a-klasse/mercedes-benz-a-klasse-s-01.jpg" title="">
Tym Mercedes W176 różni się od poprzednika
Mercedes-Benz klasy A 2012 wizualnie właściwie nie przypomina swoich poprzedników. Ten nieco niższy i prawie pół metra dłuższy samochód skłania się raczej w stronę sportową i elegancką, a nie jak było to wcześniej praktyczną i użytkową, a tym samym bardziej wpisuje się w styl marki Mercedes. Szlachetny powiew zawdzięcza osłonie chłodnicy z podwójną listwą i dużej gwieździe Mercedesa inspirowanej droższymi roadsterami i coupé. Okaże się, czy zamiana użytkowego aspektu na styl się opłaci. Do pełnego zachwytu przyjęcia przez klientów Mercedesa łyżkę dziegciu dodają jednak krytycy, którzy zarzucają autu rzekomą niemal całkowitą utratę cech użytkowych, ponieważ próżno tu szukać zalet praktycznych zalet, którymi cechowała się konstrukcja wcześniejszego minivana.
