Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
Mitsubishi Lancer Front

Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mitsubishi Lancer, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Pod nazwą Mitsubishi Lancer kryje się tak naprawdę bardzo wiele samochodów. Czym sie od siebie różnią? Stwierdzenie, że wszystkim nie będzie żadnym wyolbrzymieniem. Japoński koncern pierwszy model tego typu wprowadził na rynek już we wczesnych latach 70. XX wieku. Jego wersja 1600 GSR na zawsze zapisała się na kartach motoryzacji. Samochody tego typu odnosiły spore sukcesy na rajdach. Wraz z upływem czasu zmieniały się wszystkie istotne cechy auta. Na skutek rozwoju techniki silniki mogły osiągać coraz większą moc i wydajność. Przybywało także systemów usprawniających prowadzenie pojazdu, poprawiających bezpieczeństwo lub po prostu wpływających pozytywnie na komfort. Kolejne warianty karoserii są wręcz odbiciem poszczególnych stylów w designie. Najstarszy model posiada więc twarde linie nachylające się pod kątem klina. Z czasem jednak coraz mocniej łagodnieją, a maska nabiera coraz bardziej opływowych kształtów. Niezmienna pozostaje zaś wysoka niezawodność modelu. Znane są przypadki eksploatacji niektórych wersji przez całe dziesięciolecia. Dla przykładu trzecia generacja Lancera to samochód używany we współczesnej Malezji jako taksówka. Co łączy ze sobą kolejne wersje tego auta? Zastosowanie i typ nadwozia. Otóż przeważająca część tych samochodów to sedany. Niektóre odsłony były wprowadzane na rynek także jako kombi, coupé czy minivany.

Mitsubishi Lancer – osiem generacji perfekcji

Pierwszy Mitsubishi Lancer to auto, które u wielu wzbudzi nostalgię. Model był produkowany z kilkoma bardzo różnymi nadwoziami. Jego wersja Celeste to niezwykle charakterystyczne coupé z czarną kratą na tylnej szybie. Większość z nas widziała to auto w starych, amerykańskich firmach lub japońskich kreskówkach. Pierwsza generacja Lancera pojawiła się w 1973 roku. Kolejna światło dzienne ujrzała sześć lat później, w 1979. Jej linia jest dużo bardziej sztywna, a umiejscowienie lusterek może obudzić zdziwienie u wielu ludzi, ponieważ zamontowane zostały one z przodu maski. Trzecią generację przyniósł rok 1982. Na niektórych rynkach była ona sprzedawana właśnie pod nazwą Lancer. Gdzieniegdzie jednak salony oferowały ją jako Mitsubishi Mirage. W Stanach Zjednoczonych z kolei był nawet produkowany Dodge Colt o dokładnie tym samym nadwoziu i parametrach. Kolejną generację Lancera wprowadzono w 1988 roku. Cechuje się ona nisko opadającą maską i wąskimi światłami, które nadają autu nieco groźnego i posępnego charakteru. Mitsubishi Lancer V debiutował w roku 1991 podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie. Jest to pierwsza generacja, która może budzić zainteresowanie kierowców jako samochód używany. Poprzednie modele z serii to właściwie ciekawostki dla kolekcjonerów. Szósty Lancer pojawił się w 1995 roku. Tutaj już mamy do czynienia z prawdziwie nowoczesnym autem o współczesnym designie. Na wielu rynkach zastępowało ono niezwykle popularny model Mitsubishi Carisma. Lancer siódmej generacji zadebiutował w 2000 roku, ale jego premiera europejska odbyła się trzy lata później podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Firma wprowadziła go do sprzedaży jako sedan, ale zaoferowała również opcję kombi i kilka różnych krojów przedniej maski. Najnowsza wersja Lancera weszła na rynek w 2007 roku pod nazwą Concept X. Pomimo że formalnie jest to generacja ósma, powszechnie nazywa się ją dziesiątą. W 2016 roku japoński koncern ogłosił też oficjalnie, że przestaje korzystać z nazwy Mitsubishi Lancer.

Mitsubishi Lancer – od aut retro do samochodów przyszłości

Lancer to od swojego początku samochód użytkowy, posiadający jednak cechy wozu sportowego. Najnowsze generacje wyposażone są w szeroką gamę jednostek napędowych, z czego zdecydowana większość jest zasilana benzyną. Jedynie nieznaczny procent stanowią silniki wysokoprężne. Najnowsza generacja oferuje napędy o mocy od 80 do 217 koni mechanicznych. Z kolei pojemność silników zawiera się w przedziale od 1499 do 2359 cm3. W wersji sedan wymiary samochodu wynoszą: 4,57 m (długość), 1,76 m (szerokość) oraz 1,49 m (wysokość). Rozstaw osi auta to 2,6 metra, a waga całego pojazdu – w zależności od elementów konstrukcyjnych i wyposażenia – waha się pomiędzy 1230 a 1593 kilogramów. Warto nadmienić, że bagażnik wersji sedan pozwala załadować 400 litrów, zaś hatchback umożliwia już spakowanie do 1394 litrów bagażu. Auto możemy znaleźć z napędem na przednie lub na wszystkie koła (AWD). Producent proponuje również rozmaite rozwiązania dotyczące skrzyni biegów. Używany samochód tego typu nabędziemy więc z czterostopniową dźwignią automatyczną lub pięciostopniową manualną. Niektóre wersje sprzedawane są także z systemem CVT. Jest to bardzo rzadki obecnie układ, w którym zmiana biegów zachodzi całkowicie bezstopniowo. W zależności od wersji Mitsubishi Lancer może być wyposażony w liczne systemy ułatwiające kierowanie oraz zwyczajnie poprawiające komfort jazdy. Znajdziemy więc modele wyposażone w radio z mp3, elektronicznie sterowane szyby czy układ kontroli trakcji. O bezpieczeństwo pasażerów pomaga zadbać aż siedem poduszek powietrznych.