Przejdź do głównej zawartości

Znajdź używane Mitsubishi Colt motocykle na AutoScout24

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt

Gdy Mitsubishi w 1975 rozpoczęło swoje podboje w Europie, Volkswagen Golf sprzedawał się jak świeże bułeczki. Młoda firma zareagowała szybko i już rok później wprowadziła na rynek konkurencyjny model Mitsubishi Colt. Stratega okazała się sukcesem, co potwierdza 75 000 sprzedanych egzemplarzy w ciągu pierwszych pięciu lat. W 1984 model zaprezentowano po raz pierwszy w nowej odsłonie – tym razem w wielkim stylu. Za ten ekonomiczny wariant, który posiadał katalizator zanim jeszcze stało się to ustawowo wymagane na przykład w Niemczech, marce Mitsubishi przyznano odznaczenie za produkty tworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego, prestiżową nagrodę Blauer Umweltengel. Colt kontynuował tę tradycję także później. Podobnie jak pierwsza wersja, również najnowszy Colt próbował pobić konkurencję. Tym razem za sprawą swojej długości z dumą stanął w szranki z Volkswagen Polo i Peugeotem 206 , wykorzystując w tym celu rozwiązanie, które po raz pierwszy można było spotkać w Renault Twingo : ruchomą tylną kanapę. Ze względu na fakt, iż mały samochód nie może jednocześnie zaoferować dużego bagażnika i miejsca na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu, w przypadku Colta trzeba dokonać wyboru. Przy odsuniętej kanapie również dorośli mogą czuć się z tyłu komfortowo. Wówczas traci się jednak 15 cm bagażnika, co pociąga za sobą niemal 100 litrów przestrzeni do przechowywania. Gdy kanapa jest wysunięta do przodu, Colt dysponuje ładownością 315 litrów, a to daje mu przewagę nad konkurencją. Design i jakość osprzętu pokazują, na co stać Colta: wyposażenie wewnętrzne jest łatwe w obsłudze i doskonałe jakościowo. Zawieszenie jest miękkie i sprężynuje w komfortowy sposób. Elektryczne wspomaganie kierownicy reaguje prawidłowo i dba wraz z zawieszeniem o stabilność jazdy również bez ESP. Mitsubishi Colt szóstej generacji produkowany od 2004 do 2008, nazywany wewnętrznie Z30, był dostępny z różnymi rodzajami silników: w wersji trzy- i pięciodrzwiowej z silnikiem o pojemości 1,1 l i mocy 75 KM (55 kW), o pojemości 1,3 l i mocy 95 KM (70 kW), o pojemości 1,5 l i mocy 109 KM (80 kW), z silnikiem turbo o pojemości 1,5 l i mocy 150 KM (110 kW) oraz z silnikiem Diesla Common Rail o pojemości 1,5 l i mocy 95 KM (70 kW). W przypadku kabrioletu coupé kupujący mogli wybierać między dwoma najmocniejszymi silnikami benzynowymi. Do cech szczególnych auta należy automatyczna sześciobiegowa skrzynia biegów Allshift, która łączy w sobie funkcje tradycyjnej skrzyni biegów oraz automatu. W październiku 2008 na Mondial de l’Automobile, czyli Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu, zaprezentowano zmodyfikowaną wersję Mitsubishi Colt. W przypadku trzy- i pięciodrzwiowej wersji hatchback zmiany dotyczyły w szczególności aspektów wizualnych karoserii oraz wyposażenia wewnętrznego; dodatkowo powiększono maksymalną pojemność bagażnika z 854 na 1,032 litrów dzięki zmodyfikowanej tylnej kanapie. Paletę napędów ograniczono do silnika benzynowego o pojemności 1,1 l i mocy 75 KM (55 kW), silnika benzynowego o pojemności 1,3 l i mocy 95 KM (70 kW) oraz jednostki turbo o pojemności 1,5 l i mocy 150 KM (110 kW). Model z napędem Diesla z systemem Common Rail, był podobny do swojego wysokiej klasy poprzednika Colta CZT zastąpionego nowym sportowym modelem zwanym Turbo Ralliart, który dostępny jest w wersji pięciodrzwiowej z turbodoładowaniem z silnikiem Otto o pojemności 1,5 l i mocy 150 KM (110 kW). Nowością w palecie modeli był również Colt ClearTec z automatycznym systemem start-stop, oponami o zredukowanym oporze, zoptymalizowanym przełożeniem skrzyni biegów i nowym olejem silnikowym o niższym poziomie lepkości.