Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mitsubishi-pajero-pinin-l-01.jpg

Mitsubishi Pajero Pinin

Mitsubishi Pajero Pinin Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mitsubishi Pajero Pinin, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Zanim japoński producent samochodów Mitsubishi podjął decyzję o wprowadzeniu do swojej oferty modeli wywodzących się od limuzyn oraz miejskich crossoverów, takich jak Outlander czy ASX, kładł nacisk głównie na praktyczne samochody terenowe z wytrzymałą konstrukcją z ramy podłużnicowej oraz z offroadowym napędem terenowym na cztery koła. Klasykiem stał się produkowany od początku lat osiemdziesiątych Mitsubishi Pajero. Został on wprowadzony na rynek w wersji trzydrzwiowej, a jego zwycięstwa w pustynnych rajdach przyczyniły się do ugruntowania wizerunku Mitsubishi na rynku. Producent wykorzystał popularność, aby z biegiem czasu stworzyć całą rodzinę Pajero. Należały do niej małe offroadery takie jak Mitsubishi Pajero Mini, który na rodzimym rynku japońskim wkroczył do klasy tak zwanych Kei-Cars, oraz bazujący na nich Mitsubishi Pajero Junior, dzięki któremu producent zaznaczył swoją obecność także na rynkach zagranicznych. W 1998 roku program Pajero poszerzono o kolejny model, który został wprowadzony na Starym Kontynencie w 2000 roku pod nazwą Mitsubishi Pajero Pinin jako Sport Utility Vehicle (SUV). Na szczególną uwagę w przypadku tego SUV-a zasługuje fakt, że Japończycy zlecili produkcję Mitsubishi Pajero Pinin na rynek europejski włoskiemu konstruktorowi karoserii Pininfarina. To tam mały SUV zjeżdżał z taśmy aż do 2004 roku.

Mitsubishi Pajero Pinin był produkowany w wersji trzy- i pięciodrzwiowej

Podobnie jak jego słynny imiennik z lat osiemdziesiątych, Pajero Pinin był produkowany w Pininfarinie w dwóch wersjach: trzy- i pięciodrzwiowej. Pajero Pinin o mniejszym rozstawie kół miał długość 3,67 metra. Wariant pięciodrzwiowy o rozstawie osi wynoszącym 2,45 metra mierzył natomiast cztery metry i pod względem gabarytów był wciąż dużo mniejszy od dużych samochodów terenowych tego producenta. Dla porównania: model Pajero Sport oparty na pick-upie Mitsubishi L200 miał długość 4,62 metra. Podobnie jak duże samochody terenowe Pajero Pinin był jednak wyposażony w dołączany napęd na cztery koła oraz w elementy offroadowe takie jak samoblokujący mechanizm różnicowy.

Mitsubishi Pajero Pinin był oferowany tylko w wersji z silnikiem benzynowym

Podczas gdy duże SUV-y z rodziny Pajero były oferowane w Europie z różnymi silnikami Diesla, w przypadku Mitsubishi Pajero Pinin producent zadowolił się jedynie silnikami benzynowymi. Klienci mieli więc do wyboru – w zależności od roku produkcji – dwa motory: jeden o pojemności 1,8 litra i mocy maksymalnej 120 KM (88 kW) oraz drugi o pojemności skokowej 2,0 litra, który zapewniał Pajero Pinin maksymalną moc 130 KM (96 kW).