- Strona startowa
- Samochod
- Nissan
- Nissan Tiida
Nissan Tiida Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Nissan Tiida Zestawienie, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Oferty Nissan Tiida
Nissan Tiida C11 trafił na japoński rynek jesienią 2004 roku i jest uznawany za oficjalnego następcę Nissana Almery N16. Model produkowany był do 2006 roku. W niemieckojęzycznych krajach Europy auto zjeżdżało z taśmy do stycznia 2008 roku, gdy na rynek ostatecznie wkroczyła Tiida. W międzyczasie model produkowano w wielu zakładach w Japonii, Chinach, Tajlandii, Tajwanie i Meksyku. Pojazd eksportowano do około 160 krajów świata. W Niemczech pojazd plasował się pomiędzy Nissanem Note i Nissanem Qashquai, jednak nie cieszył się zbyt dużym popytem. Z tego powodu w 2011 roku zdecydowano o wstrzymaniu importu. Podobnie jak poprzednik, Tiida jest autem klasy kompaktowej, które dostępne było jako pięciodrzwiowy hatchback lub w czterodrzwiowej wersji sedan. Produkowany od 2011 roku następca auta znany jako Tiida C12 oferowany był natomiast wyłącznie jako hatchback.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/nissan/nissan-tiida/nissan-tiida-s-02.jpg" title="">
Wyposażenie i silniki Nissana Tiidy C11
Model C11 jako pierwsza generacja Tiidy podobnie jak Renault wywodził się od Nissana za sprawą wykorzystania płyty podłogowej B. Tiida i Renault zyskały jednak wydłużoną wersję platformy, dzięki czemu podobnie jak Nissan Note mogły zaoferować większej przestrzeni wewnątrz. Tiida C11 dostępna była z dwoma silnikami benzynowymi do wyboru. Pierwszy z nich to silnik Otto o 1,6 l i mocy 81 kW, osiągający maksymalny moment obrotowy 153 Nm. Jednostka współpracowała z pięciobiegową manualną skrzynią lub czterobiegowym automatem. Drugi, nieco mocniejszy benzynowy motor dysponował pojemnością skokową 1,8 l i generował moc 93 kW. W tej wersji napędu maksymalny moment obrotowy wynosił 173 Nm. Silnik dostępny był wyłącznie z manualną sześciostopniową skrzynią biegów. Auto zjeżdżało również z taśmy z silnikiem Diesla o mocy 87 kW i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm. Była to najmocniejsza jednostka napędowa, z jaką Tiidę C11 sprzedawano w Niemczech. Pod względem zużycia paliwa silniki Otto zużywały około 7,9 l paliwa na 100 km, natomiast motory Diesla spalały nieco ponad 5 litrów.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/nissan/nissan-tiida/nissan-tiida-s-03.jpg" title="">
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/nissan/nissan-tiida/nissan-tiida-s-04.jpg" title="">
Nissan Tiida C12 podbija 130 krajów
Wiosną 2011 roku na targach Shanghai Motor Show zaprezentowano następcę znanego jako Nissan C12. Nowy model jest na rynku od dość niedawna, a informacji na jego temat nie opublikowano zbyt wiele. Wiadomo jednak, że rozstaw kół nowej Tiidy w porównaniu do poprzednika jest o około 10 cm większy. Ponadto paleta silnikowa po raz pierwszy miała zostać poszerzona o benzynowy napęd z turbodoładowaniem. Nissan ma jednak wielkie plany, a model C12 do 2014 roku ma być importowany do ponad 130 krajów.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/nissan/nissan-tiida/nissan-tiida-s-01.jpg" title="">




















