Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
nissan-l.jpg

Nissan

Dlaczego Nissan? Przemawiają za tym trzy powody. Po pierwsze: Japończycy tworzą naprawdę dobre i niezawodne samochody. Wewnątrz pracują innowacyjne technologie, zaś używane modele Nissana dobrze wypadają podczas regularnych kontroli. Po drugie: pojazdy marki Nissan cechuje świetny wygląd. Przykładem może być model Qashqai oraz Pulsar. Pierwszy to SUV, drugi to kombi, a oba przyciągają spojrzenia ciekawą formą i dynamicznym designem. Bardziej atrakcyjne i komfortowe, nie muszą specjalnie zabiegać o niczyją uwagę. Także w odniesieniu do wyposażenia, przestrzeni na nogi i objętości pojazdów Nissan ma zdecydowanie więcej do powiedzenia niż inni producenci samochodów. A po trzecie: dlaczego dzieje się tak, że samochód marki Nissan, nawet używany, zawsze stanowi dobry wybór? Cena: już seryjne modele Nissana z rozbudowanym wyposażeniem podstawowym wypadają lepiej w porównywaniu ze spartańsko wyposażonymi pojazdami europejskich producentów. Nissan Pulsar – widok z przodu

Modele Nissana, które robią ogromne wrażenie

Elegancki i praktyczny – te słowa określają DNA każdego modelu Nissan, bez znaczenia czy jest to pojazd używany czy nowy. Zaprojektowane z rozmachem wnętrza oferują wystarczającą ilość miejsca, by optymalnie odpowiadać gabarytom przeciętnego Europejczyka, a mały promień skrętu pozwala każdemu modelowi z gamy pojazdów Nissan na manewrowanie w niewielkich przestrzeniach. Samochody Nissan nie są tylko praktycznymi „zwierzętami roboczymi“ przeznaczonymi dla mieszkańców miast i terenów pozamiejskich, ale także przekonują swoim estetycznymi zaletami. Niektóre nieśmiało nawiązują do stylu retro, inne zaś do chłodnego Science Fiction. Przedstawiamy najbardziej lubiane modele Nissana, które nawet po kilku latach używania wciąż wyglądają świetnie. Nissan Qashqai – widok z przodu Nissan Qashqai : Nazwa pochodzi od tureckiego ludu koczowniczego, który zamieszkiwał pustynne tereny. Ze swoim obszernym nadwoziem i sztywnym podwoziem Nissan Qashqai sprawia wrażenie, że w każdej chwili mógłby ruszyć w drogę na południe Iranu, na spotkanie z ludem, obojętnie, jaką drogą miałby pojechać. Pierwsza odsłona modelu Nissan Qashqai pojawiła się w 2006 roku, a od 2013 roku produkowana jest druga generacja tego pojazdu. Nie bez przyczyny Qashqai to najlepiej sprzedający się model spod szyldu Nissana, który na rynku wtórnym dostępny jest w dość umiarkowanych cenach. Do solidnej offroadowej estetyki zaliczają się duża przestrzeń we wnętrzu pojazdu oraz codzienne zużycie paliwa na takim poziomie, które czyni ten pojazd wyjątkowym w grupie dostępnych na rynku używanych SUV-ów. Qashqai jest większy niż Volkswagen Golf, ale w porównaniu do innych samochodów typu kombi można poczuć, że siedzi się znacznie wyżej niż w przeciętnym samochodzie. Do tego należy dodać mocne silniki, pośród których szczególnie dużą moc generuje turbina Diesla. Poszerzone podstawowe wyposażenie obejmuje sześć poduszek powietrznych, natomiast w wyższych wersjach pojazd posiada klimatyzację oraz szyberdach. Nissan Micra – widok z przodu Nissan Micra : ten klasyczny mały samochód z gamy modeli Nissan nie jest wcale trudno znaleźć na rynku wtórnym. Pierwsza generacja tych pojazdów zjechała z taśmy produkcyjnej w 1982 roku i przez pierwsze lata obecności na rynku była reklamowana pod nazwą Datsun Micra. Dziesięć lat później na rynku pojawiła się druga generacja tego modelu, a od 2003 roku Nissan produkował Micrę trzeciej generacji. Samochód ten był szczególnie popularny wśród kobiet – lubiły go do tego stopnia, że Nissan Micra szybko dorobił się na Dalekim Wschodzie łatki „kobieciarza“. Dzięki wielkim jak spodki przednim reflektorom, bezczelnemu uśmiechowi kratki grilla oraz wymiarom sprzyjającym parkowaniu w niewielkich przestrzeniach Micra, jako kobiecy samochód, nie ma sobie równych. Od 2010 roku Nissan produkuje czwartą odsłonę tego modelu. I choć charakterystyczne duże reflektory zostały zmienione to ciągle pozostaje wnętrze pełne niezaprzeczalnych zalet. Dobrze zaprojektowane drzwi, ułatwiające wsiadanie i wysiadanie zarówno z przodu, jak i z tyłu, małe oszczędne silniki oraz szerokie wyposażenie w wersjach podstawowych sprawiają, że Nissan Micra wyróżnia się na tle innych pojazdów. Chociaż starsze samochody miewają problemy z układem hamulcowym, zawieszeniem lub układem kierowniczym, to nowsze modele cechuje znacznie niższa awaryjność – w ten sposób Nissan Micra wciąż oferuje lepszą jakość niż podobne mu pojazdy w tym segmencie rynku. Nissan Juke – widok z tyłu Nissan Juke : Nissan Juke to nieco zuchwały mniejszy brat modelu Qashqai. Wprawdzie nie jest tak przestrzenny jak kompaktowy SUV, oferuje także mniej przestrzeni na nogi i pod sufitem. Nie jest również idealny, jeśli chodzi o przechowywanie drobiazgów. Ale tym, co przekonuje do zakupu samochodu Nissan Juke jest niewątpliwie jego niepowtarzalny design. Charakterystyczne wydłużone reflektory oraz ukośnie opadający w dół dach. Żadny inny SUV tego typu nie może się z nim równać. To pojazd, który jest mistrzem w swojej klasie, nadaje się nie tylko na asfalt, ale także na drogi gruntowe dzięki stabilnemu podwoziu i pełnym mocy silnikom. Ze względu na ograniczony widoczność z tyłu Nissan Juke powinien być wyposażony w kamerę cofania. Takie udogodnienie znajduje się w modelach z luksusową linią wyposażenia Tekna. W przypadku pojazdów używanych należy szukać takiego, którego właściciel nabył tzw. pakiet Navi. Pierwsze modele Nissan Juke pojawiły się w 2010 roku. Kolejną generację japoński producent szykuje na rok 2017. Szczególnie sportowy charakter oferuje Nissan Juke Nismo. W wersji tej pod maską mamy benzynowy silnik turbo o pojemności 1,6 l o mocy 218 KM.

Nissan - najstarszy japoński producent samochodów podąża po raz kolejny nową drogą

Powstanie marki Nissan wiąże się z założoną w 1911 roku w Tokio firmą konstruującą samochody Kaishinsha, która wypuściła pierwszy pojazd trzy lata po powstaniu. Pojazd nazywał się DAT i został tak nazwany na cześć trzech inwestorów - Kenjiro Den, Rokuro Aoyama oraz Aketaro Takeuchi, którzy założycielowi firmy Masujir Hashimoto umożliwili rozwój i produkcję prototypu. Jednak DAT nie odniósł sukcesu, a powodem był niski popyt i wysoka cena. W efekcie nowa firma rozpoczęła pracę przy produkcji samochodów ciężarowych dla wojska. W połowie lat 20. ubiegłego stulecia doszło do fuzji z innym przedsiębiorstwem, również zajmującym się konstruowaniem samochodów ciężarowych. W ten sposób powstała firma o nazwie DAT Automobile Manufacturing. Oprócz luksusowych samochodów przedsiębiorstwo zaproponowało także model Datson 10 z segmentu małych pojazdów. Nazwa nawiązywała do angielskiego słowa „son“ oznaczającego syna, ale w języku japońskim słowo to tłumaczy się jako „utratę“. Fabrykę zniszczył huragan, więc podjęto decyzję o zmianie nazwy na Datsun, gdzie słowo „sun“ oznacza słońce, a to przywodzi na myślę skojarzenia z Japonią jako krajem wschodzącego słońca. W 1931 roku przedsiębiorstwo DAT zostało przejęte przez Tobata Casting. Nissan to skrót od nazwy holdingu Nihon Sangy, którego akcje od 1928 roku pod tym określeniem były dostępne na tokijskiej giełdzie. Holding kupił Tobata Casting w 1933 roku. W 1934 roku nazwa firmy została oficjalnie przemianowana na Nissan Motor Company.

Po II wojnie światowej Nissan rozszerzył swoją działalność poprzez dokonanie umiejętnych przejęć

Nissan 240Z – widok z przodu Nissan 370Z – widok z przodu W czasie II wojny światowej produkcja samochodów została przerwana, ale w zamian za to firma zajęła się konstruowaniem silników do łodzi podwodnych i samolotów. Po zakończeniu działań wojennych musiało nastąpić odbudowanie zakładów produkcyjnych w Jokohamie. W 1945 roku z taśmy fabryki zjechały pierwsze pojazdy użytkowe, a dwa lata później pierwsze samochody osobowe. Podczas wojny z Koreą, na początku lat 50., Nissan produkował pojazdy ciężarowe dla armii amerykańskiej, a za pozyskane w ten sposób środki zmodernizował produkcję pojazdów osobowych. Następnie japoński producent zajął się montowaniem samochodów na licencji brytyjskiej marki Austin, a krótko potem całą uwagę skupił na tworzeniu pojazdów pod własnym szyldem. Małe samochody odniosły taki sukces, że Nissan szybko rozpoczął ich eksport do Europy i USA. W 1965 roku Nissan przejął producenta małych samochodów, a rok później Prince Motor Company, firmę, słynąca z produkcji luksusowych limuzyn. Modele jak Prince Skyline lub Prince Gloria były produkowane dalej jako Nissan Skyline i Nissan Gloria. W latach 60. także wprowadzono na rynek model Datsun 240Z, pierwszy sportowy samochód z legendarnej serii Z. Seria ta odniosła największy sukces oraz była najlepiej sprzedającą się serią wśród sportowych samochód na świecie.

W latach 70. i 80. Nissan stał się globalnym graczem na rynku motoryzacyjnym

Nissan Pathfinder – widok z przodu Nissan w latach 70. i 80. pozyskał nowe rynki sprzedaży. Poza tym do istniejących fabryk w Meksyku i Australii dołączyły kolejne zakłady produkcyjne w USA, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. W 1981 porzucono nazwę Datsun i od tego momentu wszystkie produkty japońskiego koncernu nosiły nazwę Nissan. Po tym jak Toyota wraz z Lexusem oraz Honda wraz z Acurą wprowadziły na rynek amerykański luksusowe samochody, Nissan w żaden sposób nie chciał przegapić tego trendu. W 1989 roku Nissan zainaugrował własną linię luksusowych samochodów modelem Infinity i tym samym wszedł na północnoamerykański rynek. Jako jeden z pierwszych producentów samochodów Nissan realizował ideę miejskiego samochodu terenowego, znanego potem jako SUV. Jednak w kolejnym dziesięcioleciu firma odczuła wpływy japońskiego kryzysu finansowego i z tej przyczyny musiała walczyć z wysokimi kosztami i spadkiem sprzedaży. W 1999 Nissan zawiązał strategiczne porozumienie z Renault. Chociaż firmy były niezależne względem siebie, łączyła je wymiana akcji. Doświadczony manager Carlos Ghosn, który wcześniej brał udział w restrukturyzacji Renault, przejął stery w Nissanie. I tym razem sytuacja uległa znacznej poprawie, a Nissan po kilku latach wyszedł z kryzysu.

Alternatywne napędy są wyzwaniem na przyszłość, także dla Nissana

Nissan X-Trail – widok z góry Nissan Leaf – widok z przodu Od 2002 roku porozumienie Renault-Nissan koordynuje wspólny rozwój i cele strategiczne dla obu firm. Nissan wprowadził do sprzedaży niektóre modele Renault pod własną marką. Podwozia są opracowywane wspólnie po to, aby mogły one służyć modelom obu firm. Dochodzi także do wymiany wiedzy dotyczącej technologii w zakresie silników i napędów oraz skrzyń biegów, dzięki czemu koszty badań oraz koszty sprzedaży mogą być jeszcze niższe. Od 2007 roku Nissan współpracuje z japońskim elektronicznym koncernem NEC (Nippon Electric Company) w zakresie rozwoju alternatywnych form napędu. Rezultatem tych działań jest Nissan Leaf, czysty elektryczny samochód, który można kupić od 2010 roku. Obecnie jest to pojazd, który pośród samochodów elektrycznych jest najczęściej kupowanym autem. W przyszłości być może będzie on miał porównywalną moc z silnikiem benzynowym dla pojazdów ze swojego segmentu. Używane elektryczne modele Nissana są wciąż dobre i łatwe do znalezienia na rynku wtórnym. W 2010 roku firma nawiązała współpracę z marką Daimler. Zaś od 2014 roku Nissan ponownie oferuje pojazdy pod starym szyldem – Datsun. W tej gamie dostępne są samochody tańsze, ale wyposażone w sprawdzoną technologię Nissan. Najtrudniejsze rynki sprzedaży dla Nissana to obecnie Rosja, Indonezja, Indie oraz Republika Południowej Afryki. Zupełnie inaczej pod tym względem jest w Europie i USA, gdzie Nissan jest obecny wraz z Infinity, marką koncernu Lexus. Do najbardziej pożądanych modeli Nissana należą aktualnie na przykład Nissan Pulsar, jako bezpośredni konkurent dla Volkswagen Golfa, duży SUV Nissan X-Trail albo sportowe coupé Nissan 370Z, który stanowi ucztę dla oczu, a pod maską kryje pełen temperamentu benzynowy silnik o pojemności 4 l i mocy 330.

Aktualne modele samochodów używanych z asortymentu marki Nissan

Nazwa modelu Kategoria pojazdu Okres produkcyjny Adnotacja
Nissan Leaf Kombi od 2010 Nazwa pochodzi od angielskiego „leaf”, czyli liść. Słowo to można rozwinąć następująco: wiodący, przyjazny dla środowiska, przystępny cenowo samochód rodzinny (ang. Leading, Environmentally Friendly, Affordable, Family Car = Leaf).
Nissan Micra mały samochód od 2010 (3. generacja) W Indiach dostępny pod nazwą Renault Pulse. W 2013 roku przeszedł optyczny facelifting. Pierwszy Micra, który nie może być wyposażony w hak.
Nissan Note minivan od 2012 (2 .generacja) 30 cm dłuższy od modelu Nissan Micra.
Nissan Pulsar kombi od 2014 Opracowany przez hiszpańską spółkę zależną Nissan i rozpowszechniany wyłącznie w Europie.
Nissan Juke mini-SUV od 2010 Wersje z silnikami o większej mocy są dostępne jako Nissan Juke Nismo oraz Juke Nismo RS.
Nissan Qashqai SUV od 2013 (2. generacja) Wersja europejska jest konstruowana w północno angielskim zakładzie w Washington (hrabstwo Tyne and Wear).
Nissan X-Trail SUV od 2014 (3. generacja) Najchętniej kupowany model Nissana na świecie. Wizualnie zbliżony do Nissana Murano i Nissana Qashqai.
Nissan Murano SUV od 2008 (2. generacja) Facelifting w 2010 i 2011 roku. Pojazd w wersji kabriolet jest dostępny jako Murano Cross Carbriolet.
Nissan 370Z sportowe coupé od 2008 Przezwisko: Fairlady Z. Model występuje również w wersji roadster. Facelifting w czerwcu 2013.
Nissan GT-R sportowe coupé od 2007 Coroczny faceliftinf od 2010 roku. Wariant o większej mocy to GT-R Nismo.
Nissan Evalia minibus od 2010 Bardzo podobny do modelu Nissan NV200, znacząca różnica: NV200 posiada drzwi skrzydłowe, Evalia zaś klapę bagażnika.