Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-omega-b-side

Opel Omega B

Opel Omega B to samochód osobowy wyższej klasy średniej, należący do segmentu E. Produkowany był od 1994 roku przez amerykański koncern General Motors pod niemiecką marką Opel. Zastąpił na rynku Omegę pierwszej generacji. Dostępny był w dwóch wersjach nadwozia - jako czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowe kombi. Przez kierowców ceniony był przede wszystkim za ciekawą stylistykę oraz bezawaryjność. Warto wspomnieć, że model ten był permanentnie udoskonalany przez producenta, co gwarantowało bezproblemową eksploatację. Na uwagę zasługuje także komfort podróżowania. Przestronne wnętrze zapewnia wygodę pasażerom siedzącym zarówno z przodu, jak i z tyłu, a pojemny bagażnik, który poprzez złożenie kanapy można powiększyć do 1460 litrów w sedanie i 1800 litrów w kombi, umożliwia przewożenie ładunków o sporych gabarytach. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1995 auto zajęło trzecie miejsce, plasując się zaraz za Fiatem Punto i Volkswagenem Polo III. Podobnie jak wcześniejszy model, Opel Omega B był testowany w tunelu aerodynamicznym studia Pininfarina, co pozwoliło na uzyskanie doskonałego współczynnika oporu powietrza: 0,29 dla wersji sedan oraz 0,32 dla kombi. Szereg zalet sprawia, że do dziś model ten cieszy się uznaniem kierowców. Mała liczba egzemplarzy, jakie zjechały z taśmy produkcyjnej sprawia jednak, że trudno jest znaleźć na rynku wtórnym samochód używany. Za największych konkurentów Opla Omegi B uważa się Audi A6, Forda Scorpio, Hondę Legend oraz Mercedesa W124.

Opel Omega B - droga do doskonałości

Opel Omega B trafił do salonów pod koniec kwietnia 1994 roku. Dwa lata później auto przeszło drobny facelifting - nieznacznej zmianie uległ kształt maski. W standardowym wyposażeniu pojawił się Climatronic, fabryczna nawigacja oraz 4 boczne poduszki powietrzne. W 1997 roku udoskonalono zabezpieczenie przed korozją. W październiku 1999 roku w salonach pojawił się Opel Omega B po kolejnym, tym razem dużo bardziej zauważalnym faceliftingu. Z ośmiu tysięcy części, z jakich składało się auto, przeprojektowaniu uległo około trzy tysiące. Poprawie i dostrojeniu poddano podwozie DSA. Zmieniono przedni zderzak, dodano światła halogenowe, zmodyfikowano kształt reflektorów. Atrapę chłodnicy zamontowano w taki sposób, że podnosiła się razem z maską. Omega B zyskała także nowe, węższe lusterka i ozdobne listwy na drzwiach. Tylną klapę można było otworzyć za pomocą pilota. Unowocześniono także niemal wszystkie elementy wnętrza - począwszy od deski rozdzielczej, poprzez fotele i tapicerkę drzwi, na kierownicy kończąc. Dzięki temu samochód stał się jeszcze bardziej nowoczesny, elegancki i luksusowy, co sprawiło, że mógł rywalizować z Audi czy Mercedesem. Ostatni Opel Omega B zjechał z taśmy produkcyjnej w czerwcu 2003 roku. Jego następcą został Opel Signum, częściowo także Opel Vectra.

Komfortowa i bezawaryjna eksploatacja przez wiele lat

Opel Omega B posiada napęd na tylne koła. Na rynku wtórnym najczęściej można spotkać auto z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów, chociaż zdarzają się także warianty z czterostopniową przekładnią automatyczną. Niezależne zawieszenie w połączeniu z systemem ESP gwarantuje komfort prowadzenia i sprawia, że samochód bezproblemowo pokonuje zakręty. Początkowo pod jego maską pojawiły się cztery jednostki benzynowe oraz dwa silniki Diesla. Od 2001 roku w Omedze B montowano ulepszone motory o pojemnościach 2.2, 2.6 oraz 3.2 i mocy odpowiednio 144, 180 oraz 218 KM. Wszystkie z wymienionych jednostek benzynowych gwarantowały świetne osiągi i charakteryzowały się doskonałą kulturą pracy. Jednocześnie rozpoczęto montowanie nowej pompy wspomagania kierownicy, której zwiększona wartość przepływu oleju pozwoliła na jeszcze bardziej precyzyjną reakcję kierownicy. Miłośnicy silników wysokoprężnych chętnie wybierali natomiast motory o pojemności 2,5 litra z wtryskiem common rail, dysponujące mocą sięgającą 150 KM. Jednostki te produkowane były przez austriacką firmę Steyr i montowane były nie tylko w Oplach, ale także w BMW. Na uwagę zasługuje również dwulitrowy silnik DTI z wtryskiem bezpośrednim oraz pompą rotacyjną, dający dobrą dynamikę jazdy i wyróżniający się oszczędnym spalaniem. Należy wspomnieć, że w 2000 roku podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowano prototypową wersję Opla Omegi B, napędzaną silnikiem V8 o pojemności 5,7 litra oraz mocy 315 KM. Ostatecznie jednak motor ten nie wszedł do produkcji seryjnej. Tym, co wyróżnia Omegę na tle konkurentów, jest też bogate wyposażenie, które sprawia że nawet dziś samochód używany wzbudza zainteresowanie osób szukających komfortowej i niedrogiej w eksploatacji limuzyny. W standardzie znalazły się elektrycznie sterowane szyby, ABS, czteroramienna skórzana kierownica, podgrzewane dysze spryskiwaczy, a także radioodtwarzacz. W bogatszych wersjach kierowcy mieli do dyspozycji tempomat, ultradźwiękowy system alarmowy, czujniki cofania, podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka, podgrzewane fotele, komputer pokładowy oraz reflektory ksenonowe z dynamiczną regulacją zasięgu świecenia.