Przejdź do głównej zawartości
Peugeot 107

Peugeot 107 powstaje w kooperacji firm Peugeot-Citroën i Toyota

W roku 2001 szefowie firm francuskiego producenta samochodów Peugeot-Citroën i japońskiego producenta Toyota spotkali się, aby przeanalizować możliwości wspólnego zaprojektowania europejskiego modelu najmniejszego samochodu. W tej klasie pojazdów o niskiej marży obaj producenci zapowiedzieli znaczące korzyści dotyczące kosztów w wyniku współpracy przy projektowaniu i produkcji. Wynikiem wspólnego działania była mała limuzyna z nadwoziem typu hatchback, która oferowała miejsce dla czterech pasażerów. Japończycy w roku 2005 wprowadzili na rynek najmniejszy samochód – model Toyota Aygo; Francuzi wypuścili go pod nazwą Citroën C1 oraz w prawie identycznej formie jako Peugeot 107 w roku 2005. Produkcja wszystkich trzech modeli miała miejsce we wspólnym zakładzie w czeskim Kolinie. Jako następca produkowanego do 2003 Peugeota 106, nowy Peugeot 107 stanowił model wejściowy francuskiego producenta.

Peugeot 107 dostępny jest jako limuzyna w wersji trzy- i pięciodrzwiowej

Peugeota 107 oferowano jako trzy- i pięciodrzwiową limuzynę z czterema siedzeniami. Zaprojektowany jako samochód miejski posiadał on zapożyczony od Daihatsu, spółki-córki Toyoty, silnik benzynowy, który wcześniej montowany był już w Daihatsu Cuore. Jednostka napędowa o pojemności 1,0 l osiągała moc 68 KM (50 kW) i była dostępna w połączeniu z ręczną skrzynią pięciobiegową lub z automatyczną skrzynią biegów. Dzięki temu Peugeot 107 osiągał maksymalną prędkość 157 km/h. Przeciętne zużycie paliwa podawane przez firmę Peugeot wynosiło 4,6 l, co odpowiadało emisji CO2 wynoszącej 109 g/km. Montowano również silnik Diesla 1,4 l o mocy 54 KM (40 kW), jednak był on dostępny tylko w kilku krajach europejskich. Szczególną cechą stylistyki Peugeota 107 była wykonana w całości ze szkła pokrywa tylna.

Lepsze wartości zużycia paliwa po modyfikacji modelu w roku 2009

W roku produkcji 2009 francuski producent poddał Peugeota 107 modyfikacji, podczas której – oprócz niewielkich zmian wyposażenia wnętrza – dokonano także przeróbki silnika. Dzięki temu zużycie benzyny zostało nieznacznie zredukowane do około 4,5 litra. Wartość emisji CO2 zmniejszono do 106 g/km. Mała limuzyna o odpowiednich do jazdy miejskiej wymiarach – długości 3,43 m i szerokości 1,63 m – należała tym samym do najbardziej typowych modeli swojej klasy. W większości krajów europejskich Peugeot 107 dostępny był w liniach wyposażenia Petit Filou, Filou, Filou Luxus, a także w dwóch sportowych wersjach jako Street Racing z ozdobnymi paskami. W ramach seryjnego wyposażenia związanego z bezpieczeństwem samochód posiadał cztery poduszki bezpieczeństwa, system ABS i elektroniczny rozdzielacz siły hamowania. Dla wersji z wyższym standardem wyposażenia dostępne były opcjonalnie elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz stałe kurtyny.