Znajdź używane Citroen C1 motocykle na AutoScout24

Citroen C1

Citroën C1 - pogromca miejskiej dżungli

Citroën C1 to samochód osobowy należący do segmentu D. To najmniejsze w ofercie francuskiego koncernu auto, znakomicie sprawdzające się w warunkach miejskich, zastąpiło Citroëna Saxo, cenionego za niezawodność oraz kompaktową budowę. Warto dodać, że model został opracowany we współpracy z markami Peugeot oraz Toyota, które w 2005 roku zaprezentowały trzy bliźniacze samochody. Obok Citroëna C1 znalazły się wśród nich również Toyota Aygo oraz Peugeot 107. Wszystkie produkowane w czeskiej fabryce w Kolinie, często określane bywają mianem “trojaczków kolińskich”. Do ich największych konkurentów zalicza się modele takie jak Fiat Seicento, Ford Ka, Nissan Pixo, Renault Twingo oraz Fiat Panda. Pierwszy egzemplarz Citroëna C1 został zaprezentowany w 2005 roku podczas salonu samochodowego z Genewie i od razu udowodnił, że niewielkie miejskie auto może zaskakiwać oryginalną stylistyką. Model dostępny był w wersji trzy- oraz pięciodrzwiowej. Jego konstrukcja powoduje, że doskonale sprawdza się podczas manewrowania po zatłoczonych ulicach i parkowania w trudnych miejscach. Wysoko osadzone reflektory i masywne, nielakierowane zderzaki sprawiają, że ewentualne zarysowania nie są widoczne i nie wymagają dodatkowych nakładów finansowych. Dla osób chcących kupić samochód używany ważny może być również fakt, że na rynku wtórnym w zasadzie niespotykane są Citroëny C1 po poważnej kolizji.

Modna stylistyka i bogate wyposażenie, czyli dwie generacje Citroëna C1

Pierwsza generacja Citroëna C1 produkowana była przez prawie dekadę, od 2005 do 2014. Na uwagę zasługuje także przestronne wnętrze samochodu. Pomimo swoich niewielkich rozmiarów auto pomieści 4 osoby, gwarantując zarówno kierowcy, jak i pasażerom komfortową jazdę. Przy zajętych wszystkich siedzeniach bagażnik Citroëna C1 dysponuje pojemnością 140 litrów. Składając tylną kanapę, jego przestrzeń można zwiększyć do 712 litrów. Za wygodę podróżowania odpowiada także sztywno zestrojone zawieszenie, powodujące, że samochód doskonale reaguje na wszelkie manewry kierownicą. W 2008 roku model przeszedł pierwszy facelifting. Modyfikacji uległa przednia linia nadwozia. Wzbogacono ponadto gamę silników. Druga metamorfoza została przeprowadzona w 2012 roku. Dokonano zmiany przedniej i tylnej część nadwozia. Dodano także LED-owe światła do jazdy dziennej. W marcu 2014 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie została zaprezentowana druga generacja Citroëna C1. Auto, różniące się od swojego poprzednika stylistyką i parametrami technicznymi, osiągnęło porównywalny sukces. Wiele modeli wyposażonych zostało w kamerę cofania oraz dotykowy ekran komputera pokładowego, który można zsynchronizować ze smartfonem. Wnękę przed pasażerem zastąpiono praktycznym, zamykanym schowkiem. Powiększono także kieszenie w drzwiach, a w tunelu środkowym dodano stojak na dwa kubki z napojami. Producent zadbał również o trwalsze materiały wykończeniowe wnętrza, które skutecznie opierają się eksploatacji.

Niewielki samochód o dużych możliwościach

Pod maską kompaktowego C1 można znaleźć litrowy silnik benzynowy o mocy 68 KM. Warto dodać, że motor ten w 2007 roku został nagrodzony prestiżowym tytułem “Silnika roku”. Wyróżnia się dobrą dynamiką oraz ekonomicznym zużyciem paliwa. Szacuje się, że w ruchu miejskim Citroën C1 I zużywa maksymalnie 5,5 litra benzyny na 100 kilometrów. Spalanie na trasie nie przekracza natomiast 4 litrów na 100 kilometrów. Miłośnicy silników Diesla mogą spotkać na rynku wtórnym także samochód używany wyposażony w jednostkę wysokoprężną o pojemności 1.4 HDI, charakteryzującą się dobrą kulturą pracy i wyjątkową trwałością. Citroën C1 dostępny jest z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub czterobiegowym automatem z przekładnią SensoDrive. Z kolei w środku Citroëna C1 II można znaleźć silnik benzynowy o pojemności 1.0 VTi (68 KM) oraz 1.2 (82 KM) wzbogacony o technologię Pure Tech. Szacuje się, że zapotrzebowanie obu jednostek na paliwo nie przekracza 6 litrów w cyklu mieszanym. Udoskonalone zostało ponadto zawieszenie, w którym zamontowano nowy typ sprężyn, a także nowoczesne amortyzatory i stabilizatory, dzięki którym samochód świetnie sprawdza się nawet na nierównych drogach. W wyposażeniu wielu egzemplarzy Citroëna C1 II można znaleźć podgrzewane fotele, automatyczną klimatyzację, światła z czujnikiem zmierzchu czy ESP. Za niewielką dopłatą w samochodzie mógł znaleźć się ponadto system audio MP3 z radiem, skórzana kierownica, ogranicznik prędkości czy chromowane listwy okien. Warto jednak pamiętać, że Citroën C1 drugiej generacji jest pojazdem stosunkowo młodym, przez co jego dostępność na rynku wtórnym jest ograniczona.