Przejdź do głównej zawartości

Znajdź używane Peugeot 208 motocykle na AutoScout24

Peugeot 208

Takie osiągi ma Peugeot 208

Peugeot 208 wszedł na rynek miesiąc po zaprezentowaniu go podczas genewskich targów motoryzacyjnych w roku 2012 i, podobnie jak jego poprzednicy, należy do klasy małych samochodów. Jest to obecnie piąty model serii Peugeota 205 i Peugeota 207 , których protoplastą był Peugeot 104 z roku 1972. Od wprowadzenia na rynek Peugeot 208 jest dostępny w wersji trzy- i pięciodrzwiowej z nadwoziem typu hatchback – póki co nie wiadomo jakie typy karoserii będą dostępne w przyszłości. W ofercie silników benzynowych kupujący mają do wyboru jednostki napędowe z wtryskiem pośrednim i bezpośrednim. Pierwszy z nich ma pojemność skokową od 1,0 do 1,6 l i zakres mocy od 68 KM (50 kW) do 120 KM (88 kW), silnik z wtryskiem bezpośrednim jest natomiast tylko w wersji o pojemności 1,6 l i mocy 156 KM (115 kW) oraz z sześciobiegową przekładnią. Silnik ten osiąga prędkość 100 km/h w 7,3 sekund i rozpędza się maksymalnie do 215 km/h. Z tego powodu uchodzi za najmocniejszą opcję napędu dla tego modelu. Warte podkreślenia są szczególnie niskie wskaźniki zużycia paliwa dla Peugeota 208, ponieważ nawet silnik z bezpośrednim wtryskiem zużywa 5,8 l na 100 km. Jeszcze ekonomiczniejsze okazują się jednostki z systemem wtrysku bezpośredniego Common Rail w segmencie silników Diesla. Liderem jest tutaj silnik o pojemności 1,4 l i mocy 68 KM (50 kW), który zużywa zaledwie 3,4 l paliwa na 100 km i wydziela 87 g CO2 / km. Jednak znajduje to wyraz w znacząco słabym przyspieszeniu, bo silnik ten rozpędza się do 100 km/h w aż 16,2 s. Ponadto do dyspozycji oddano wiele silników Diesla o pojemności 1,6 l i mocy albo 92 KM (68 kW) albo 115 KM (84 kW).

Tak prezentuje się Peugeot 208

W porównaniu do poprzedników i w przeciwieństwie do znanych najnowszych modeli Peugeot 208 jest w swoich wymiarach znacznie zmniejszony: w długości odebrano mu siedem centymetrów, szerokość nadwozia skrócono zaś o jeden centymetr, jednak szerokość rozstawu kół pozostała jednak taka sama jak w Peugeot 207. Zaletą Peugeota 208 jest wynikający z tego niewielki ciężar całkowity, który średnio zmniejszył się o 110 kg. Optycznie nowy model różni się od poprzednich bardziej odznaczonym przodem o sportowej linii z osłoną chłodnicy o agresywnym wyrazie i osobliwą formą V w centralnej części maski.

Takie osiągnięcia w zakresie techniki przynosi Peugeot 208

Peugeot w wersji z mocniejszym silnikiem jest wyposażony w przednie i tylne hamulce tarczowe. Wyłącznie w wersjach Peugeota ze słabszymi trzycylindrowymi silnikami benzynowymi i z okrojoną wersją silnika Diesla zamontowano hamulce bębnowe. W wersjach z najlepszym wyposażeniem pojawiają się dodatkowo alufelgi 16 calowe, światła przeciwmgielne, sportowe siedzenia, klimatyzacja i chromowana rurą wydechowa.

Taki komfort oferuje Peugeot 208

Peugeot 208 jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia „ Acces “, „ Active “ oraz „ Allure “. ABS, ASR, ESP i sześć poduszek powietrznych należą jednak do standardowego wyposażenia. Od wersji wyposażenia „Active“ Peugeot 208 dysponuje tempomatem, klimatyzacją, systemem audio oraz siedmiocalowym multifunkcjonalnym ekranem dotykowym.