Przejdź do głównej zawartości
Peugeot 208

Takie osiągi ma Peugeot 208

Peugeot 208 wszedł na rynek miesiąc po zaprezentowaniu go podczas genewskich targów motoryzacyjnych w roku 2012 i, podobnie jak jego poprzednicy, należy do klasy małych samochodów. Jest to obecnie piąty model serii Peugeota 205 i Peugeota 207, których protoplastą był Peugeot 104 z roku 1972. Od wprowadzenia na rynek Peugeot 208 jest dostępny w wersji trzy- i pięciodrzwiowej z nadwoziem typu hatchback – póki co nie wiadomo jakie typy karoserii będą dostępne w przyszłości. W ofercie silników benzynowych kupujący mają do wyboru jednostki napędowe z wtryskiem pośrednim i bezpośrednim. Pierwszy z nich ma pojemność skokową od 1,0 do 1,6 l i zakres mocy od 68 KM (50 kW) do 120 KM (88 kW), silnik z wtryskiem bezpośrednim jest natomiast tylko w wersji o pojemności 1,6 l i mocy 156 KM (115 kW) oraz z sześciobiegową przekładnią. Silnik ten osiąga prędkość 100 km/h w 7,3 sekund i rozpędza się maksymalnie do 215 km/h. Z tego powodu uchodzi za najmocniejszą opcję napędu dla tego modelu. Warte podkreślenia są szczególnie niskie wskaźniki zużycia paliwa dla Peugeota 208, ponieważ nawet silnik z bezpośrednim wtryskiem zużywa 5,8 l na 100 km. Jeszcze ekonomiczniejsze okazują się jednostki z systemem wtrysku bezpośredniego Common Rail w segmencie silników Diesla. Liderem jest tutaj silnik o pojemności 1,4 l i mocy 68 KM (50 kW), który zużywa zaledwie 3,4 l paliwa na 100 km i wydziela 87 g CO2 / km. Jednak znajduje to wyraz w znacząco słabym przyspieszeniu, bo silnik ten rozpędza się do 100 km/h w aż 16,2 s. Ponadto do dyspozycji oddano wiele silników Diesla o pojemności 1,6 l i mocy albo 92 KM (68 kW) albo 115 KM (84 kW).

Tak prezentuje się Peugeot 208

W porównaniu do poprzedników i w przeciwieństwie do znanych najnowszych modeli Peugeot 208 jest w swoich wymiarach znacznie zmniejszony: w długości odebrano mu siedem centymetrów, szerokość nadwozia skrócono zaś o jeden centymetr, jednak szerokość rozstawu kół pozostała jednak taka sama jak w Peugeot 207. Zaletą Peugeota 208 jest wynikający z tego niewielki ciężar całkowity, który średnio zmniejszył się o 110 kg. Optycznie nowy model różni się od poprzednich bardziej odznaczonym przodem o sportowej linii z osłoną chłodnicy o agresywnym wyrazie i osobliwą formą V w centralnej części maski.

Takie osiągnięcia w zakresie techniki przynosi Peugeot 208

Peugeot w wersji z mocniejszym silnikiem jest wyposażony w przednie i tylne hamulce tarczowe. Wyłącznie w wersjach Peugeota ze słabszymi trzycylindrowymi silnikami benzynowymi i z okrojoną wersją silnika Diesla zamontowano hamulce bębnowe. W wersjach z najlepszym wyposażeniem pojawiają się dodatkowo alufelgi 16 calowe, światła przeciwmgielne, sportowe siedzenia, klimatyzacja i chromowana rurą wydechowa.

Taki komfort oferuje Peugeot 208

Peugeot 208 jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia „ Acces “, „ Active “ oraz „ Allure “. ABS, ASR, ESP i sześć poduszek powietrznych należą jednak do standardowego wyposażenia. Od wersji wyposażenia „Active“ Peugeot 208 dysponuje tempomatem, klimatyzacją, systemem audio oraz siedmiocalowym multifunkcjonalnym ekranem dotykowym.