pontiac-gto-l-01

Pontiac GTO

Pontiac GTO Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Pontiac GTO, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Nazwa Pontiac od lat 40. określała sportowe modele aut produkowane pod szyldem koncernu samochodowego General Motors, jeszcze zanim przedsiębiorstwo w ramach restrukturyzacji zapowiedziało rezygnację z tej marki. W Europie Pontiac zyskał popularność w latach 60., gdy General Motors wprowadziło na rynek pierwsze dwa sportowe pojazdy. Do tej wąskiej grupy zaliczał się Pontiac Firebird, który po rfcoaz pierwszy został zaprezentowany w 1967 roku jako kabriolet oraz coupé, a także debiutujący w 1964 roku Pontiac GTO, który także dostępny był w dwóch rodzajach nadwozia: jako coupé oraz otwarta wersja z materiałowym lub sztywnym dachem. Pierwsza generacja Pontiaca GTO zaliczała się do protoplastów ery amerykańskich Muscle Cars. " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/pontiac/pontiac-gto/pontiac-gto-m-02.jpg" title=""> " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/pontiac/pontiac-gto/pontiac-gto-s-03.jpg" title="">

W 2004 roku Pontiac GTO zadebiutował w nowym wydaniu

Chociaż jak na amerykańskie warunki coupé i kabriolety o mocnych silnikach nie były drogie, zwłaszcza, że uważano je za rasowe sportowe samochody rywalizujące z kosztowną europejską konkurencją, w wyniku kryzysu naftowego w latach 70. sprzcoredaż znacznie się spadła. Po wyprodukowaniu trzech generacji jako ostatni w 1975 roku z taśmy zjechał Pontiac GTO. Nowa odsłona tego modelu w ofercie była przez krótki czas od 2004 do 2006 roku, gdy australijska spółka-córka General Motors Holden, wprowadziła na rynek coupé będące następcą Pontiaca GTO, które miało być importowane do Europy. " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/pontiac/pontiac-gto/pontiac-gto-s-01.jpg" title="">

Silniki Pontiaca GTO

Historyczne generacje Pontiaca GTO montowane od 1964 do 1975 roku wyróżniały się potężnymi ośmiocylindrowymi silnikami. W wersjach podstawowych coupé i kabrioletów z pierwszych lat produkcji silniki rozwijały moc 329 KM (242 kW). W kolejnych latach osiągi wzrosły do 340 KM (259 kW). Pojazdy drugiej generacji zjeżdżały z taśmy od 1967 do 1973 roku wyposażone w najmocniejsze silniki z doładowaniem Ram Air, które osiągały moc 381 KM (280 kW). W trzeciej generacji produkowanej od 1974 roku Pontiac GTO nie był już oferowany jako kabriolet, a jego silnik V8 generował niższą moc wynoszącą jedynie 204 KM (150 kW). Początkowy model auta był obecny w programie obok Pontiaca Grand Am. Dostępna w USA od 2004 roku nowa generacja Pontiaca GTO była produkowana przez australijską spółkę-córkę koncernu General Motors, przedsiębiorstwo Holden. W pojeździe zamontowano napęd V8, który był stosowany także w Corvettach. Do wyboru były dwa silniki o pojemności skokowej 5,7 l lub 6 litrów. Mniejszy motor dysponował mocą 353 KM (260 kW), większy natomiast zapewniał coupé osiągi do 408 KM (300 kW). " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/pontiac/pontiac-gto/pontiac-gto-s-02.jpg" title="">