Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
porsche-911-l-01.jpg

Porsche 911

Porsche 911 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Porsche 911, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Dla wielu Porsche 911 stanowi uosobienie sportowego samochodu karoseria według projektu Ferdynanda Alexandra Porsche oddaje wyróżniki stylu, w jakim stworzono wcześniejszy model, oznaczony liczbą 356. Jednak model 991 jest całkowicie niezależny, zawarty w skromnej, rzeczowo-technicznej formie dominującej w latach 60. Coupé z płasko opadającą pokrywą silnika, odmierzoną jak od linijki talią i charakterystycznymi reflektorami, które wyglądają jak zdziwione oczy, był w tym czasie najdłuższym zbudowanym samochodem sportowym na świecie i stał się filarem tożsamości marki Porsche. Warto wspomnieć, że podczas prezentacji w 1963 roku na salonie IAA we Frankfurcie model ten nazywał się jeszcze 901, lecz z powodu konfliktu z marką Peugeot środka cyfra musiała ulec zmianie. W 1965 roku pojawił się „mały“ model Porsche 912 z czterozaworowym silnikiem, w 1972 roku samochód sportowy Carrera RS z charakterystycznym, przypominjącym kaczy ogonek spoilerem, któremu w 1973 roku zafundowano dyskretny facelifting karoserii. W 1974 roku na rynku zadebiutował model Porsche Turbo, a w 1983 roku pierwszy od 1963 roku kabriolet od Porsche. Na początku lat 90. marka popadła w kłopoty z powodu nadmiernej produkcji i zbyt dużego nastawienia na sprzedaż na rynku amerykańskim. Wówczas Wendelin Wiedeking, ówczesny prezes zarządu, wydał polecenie wcielenia w życie powrotu do owianego legendą modelu 911. W 1993 roku premierę miał model 911 Carrera (typ 993), zaś w 1997 roku – 911 Carrera (typ 996), po raz pierwszy z chłodzonym wodą silnikiem typu Boxer. “Nowy“ 911 z 2004 roku na wewnętrzne potrzeby nazwany roboczo „typem 997” jest stylistycznym dziedzictwem Harma M. Lagaaya, który pełnił funkcję głównego projektanta Porsche. Przede wszystkim zaokrąglone reflektory, zwane swego czasu „lufami armatnimi” zostały uznane przez profesjonalny świat motoryzacyjny za swoisty talizman szczęścia. Poza tym oczywiście po ostatnim faceliftingu, który miał miejsce w 2008 roku nowy model był znacznie szybszy i technicznie dużo bardziej zaawansowany w porównaniu do poprzednika. Silnik o pojemności skokowej 3,8 l, moc 283 kW (385 KM) przy 6.500 obrotach na minutę, czas potrzebny do osiągnięcia prędkości 100 km/h to 4,7 s, zaś maksymalna możliwa prędkość to 302 km/h przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm w modelu Carrea S. Można więc śmiało stwierdzić, że model ten jest absolutnie sportowo bezkompromisowy. Jeśli chodzi o aspekty techniczne to warto zwrócić uwagę m.in. przekładnię kierowniczą zębatkową ze zmiennym tłumieniem, aktywne podwozie z dwiema różnymi typami tłumienia oraz ceramiczno-kompozytowe tarcze hamulcowe. Obecnie Porsche 911 jest dostępne jako coupé, kabriolet oraz – po raz pierwszy w wersji z napędem na cztery koła – Targa, bo o nim mowa, otrzymał także w jednej z wersji szyberdach; moc wynosi 345 KM/254 kW w modelach Carrera i Carrera 4, zaś Porsche Turbo cechuje się mocą od 480 KM/353 kW do 530 KM/390 kW oraz może osiągnąć prędkość maksymalną 329 km/h w wersji GT2.