Przejdź do głównej zawartości
Renault Kangoo

Renault Kangoo - wielozadaniowe, bezawaryjne auto kompaktowe

Renault Kangoo to niewielki samochód dostawczy produkowany od 1998 roku. Jego prototyp noszący nazwę Renault Pangea został zaprezentowany rok wcześniej podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Już wtedy zwrócił szczególną uwagę specjalistów z branży motoryzacyjnej, którzy przewidzieli jego ogromny sukces. Bez względu na to, że pierwsza generacja Kangoo musiała zmierzyć się z ogromną konkurencją, model stał się jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie. Do dziś uważany jest za lidera segmentu osobowo-dostawczych samochodów kompaktowych - szacuje się, że jego udział w rynku przewyższa 18%. Jest to auto, które nie podlega częstym awariom, a ewentualne usterki są bardzo łatwe do naprawy. Pomaga w tym prosta konstrukcja samochodu oraz szeroka dostępność części zamiennych. Samochód występuje także w wersji typowo dostawczej - Kangoo Express oraz w wariancie posiadającym przedłużone nadwozie - Kangoo Maxi. Warto zaznaczyć, że zarówno pierwsza, jak i druga generacja modelu uważana jest za auto bezpieczne dla kierowcy oraz pasażerów, czego potwierdzeniem są 4 gwiazdki uzyskane w testach Euro NCAP. Dodatkowo można wspomnieć, że w Ameryce łacińskiej model ten produkowany jest pod nazwą Nissan Kubistar.

Renault Kangoo - bezkonkurencyjny wśród samochodów segmentu K

Pierwsza generacja Renault Kangoo pojawiła się w sprzedaży w 1998 roku. Trzy lata później samochód przeszedł pierwszy facelifting. Zmianom poddano przede wszystkim profil maski, kształt przednich reflektorów, atrapę chłodnicy, zderzaki oraz plastikowe elementy wyposażenia, które zaczęto produkować z materiałów lepszej jakości. Poprawie uległo także wyciszenie kabiny. Kolejną, kosmetyczną modernizację modelu przeprowadzono w 2003 roku. Warto pamiętać, że od 1998 roku na rynku dostępna jest uterenowiona wersja Renault Kangoo, nosząca nazwę Pampa. W 2001 roku dodany został do niej napęd na obie osie. Samochód wyposażony był w pięciobiegową skrzynię manualną lub czterobiegową skrzynię automatyczną oraz w niezależny układ wahaczy. W 2007 roku na rynku pojawił się Renault Kangoo II, jakkolwiek producent nie zrezygnował ze sprzedaży cieszącej się ogromną popularnością pierwszej generacji, która jeszcze przez rok dostępna była w salonach samochodowych. Auto oferowane było w dwóch wersjach nadwozia - jako pięciodrzwiowy, osobowy kombi van lub jako trzydrzwiowy, dostawczy furgon. Warianty te nie różnią się znacząco pod względem wyglądu - różnica polega w zasadzie na stosunku powierzchni szklanych do metalowych. W porównaniu do poprzednika druga generacja Renault Kangoo wyróżnia się większymi gabarytami, co jednak nie zaburza doskonałej zwrotności auta. W 2011 roku samochód przeszedł drobną modernizację, a dwa lata później poddano go faceliftigowi. Metamorfozie uległy między innymi przedni zderzak, reflektory, grill, lusterka oraz deska rozdzielcza. Od 2011 roku model Kangoo dostępny jest również w wersji elektrycznej, charakteryzującej się zasięgiem oscylującym wokół 160 km na jednym ładowaniu.

Bogata gama jednostek silnikowych i dobre wyposażenie

Zarówno pierwsza, jak i druga generacja Renault Kangoo wyposażona była w wiele jednostek benzynowych i wysokoprężnych, co pozwalało optymalnie dopasować model do potrzeb przyszłego właściciela. Warto pamiętać, że w chwili obecnej najłatwiej jest znaleźć samochód używany z silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 (z mocą 58 KM), 1.4 (75 KM) oraz 1,6 (95 KM). Miłośnicy Diesla bez problemu dostaną natomiast jednostki wysokoprężne o mocy 1.9 z pompą wtryskową, oferujące moc 64 KM, 1.9 dTi z wtryskiem bezpośrednim lub 1.9 dCi z układem common rail, których moc to 80 KM. Tym, co wyróżnia model Kangoo, jest bardzo przestronny bagażnik. Producent przekonuje, że wersja dostawcza drugiej generacji modelu może pomieścić ładunek o objętości 3600 litrów. Uwagę kierowców przyciąga także dobre wyposażenie, jakie można spotkać w minivanie oferowanym przez francuski koncern. W wersji standardowej samochody produkowane po 2007 roku wyposażone są w poduszki powietrzne dla kierowcy oraz pasażera oraz odpowiadający za bezpieczeństwo system ABS z EBV. Samochód używany, sprowadzony zza granicy, często dodatkowo posiada kurtyny powietrzne, EPS oraz układ kontroli trakcji. W najnowszych modelach spotkać można ponadto wbudowany system multimedialny R-LINK, radioodtwarzacz z Bluetooth i złączem USB, a także system wspomagający ruszanie pod górę. Należy jednak pamiętać, że młode roczniki Renault Kangoo występują na rynku wtórnym rzadko i wymagają od przyszłego właściciela dużo większych nakładów finansowych.