Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
saab-9-5-l-01.jpg

Saab 9-5

Saab 9-5 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Saab 9-5, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Saab 9-5 to auto klasy średniej wyższej, które zadebiutowało w 1997 roku. Samochód produkowano przez 15 lat, a producent mógł pochwalić się sprzedażą przekraczającą pół miliona egzemplarzy. Tylu nabywców nie mogło się mylić, więc nie ulega wątpliwości, że warto wziąć Saaba pod uwagę, rozważając zakup samochodu używanego. Saab 9-5 jest flagowym modelem szwedzkiego producenta. Popularność tego wyjątkowego pojazdu dodatkowo podniosły doskonałe parametry bezpieczeństwa. Auto w teście zderzeniowym uzyskało maksymalne noty. Co więcej, w modelu wykorzystano system aktywnych zagłówków, które w przypadku uderzenia przemieszczają się wraz z głową, a tym samym minimalizują uszkodzenia kręgosłupa. Warto dodać, że Saab był pionierem, jeśli chodzi o wykorzystanie tego systemu, a inne marki jedynie wzorowały się na szwedzkim gigancie. Auto zastąpiło poprzednika znanego jako Saab 9000. Produkcję modelu Saab 9-5 zakończono w 2012 roku ze względu na bankructwo firmy.

Skandynawski design inspirowany lotnictwem

Gdy w 1997 roku Saab 9-5 został zaprezentowany po raz pierwszy, uwagę natychmiast zwracała jego charakterystyczna stylistyka. Widać w niej skandynawski trend prostego, surowego wzornictwa, które przejawia się niemal w każdym pieczołowicie dopracowanym detalu. Co więcej, kilka elementów we wnętrzu auta zdradza inspiracje awiacją. Podobnie jak w przypadku samolotów, Saab 9-5 dysponował skierowaną w stronę kierowcy deską rozdzielczą oraz stacyjką ulokowaną między fotelami z przodu. Auto wyposażono w tak zwany Night Panel, który pozwalał na wyłączenie podświetlenia deski rozdzielczej przy pozostawieniu widocznego jedynie prędkościomierza. Ten element również stanowi ciekawostkę, gdyż stanowi kolejny przykład inspiracji samolotami. Wyświetlacz prędkościomierza podzielono w taki sposób, że do 140 km/h kierowca odnosi wrażenie, że samochód przyspiesza szybciej. W 1998 roku producent zdecydował się na wprowadzenie wersji kombi. Drobną zmianą było zamontowanie wycieraczki z tyłu. W 2001 roku Saab 9-5 doczekał się faceliftingu, który pociągnął za sobą zmiany warstwy estetycznej. Modyfikacje objęły wprowadzenie reflektorów z plastikowymi kloszami oraz modyfikację tylnego zderzaka. Lifting dodatkowo poprawił parametry bezpieczeństwa dzięki wprowadzeniu w standardzie systemu ESP stabilizującego tor jazdy podczas pokonywania zakrętu. Model, który zjeżdżał z taśmy od 2002 roku, został hojnie zaopatrzony w automatyczną klimatyzację, elektrycznie opuszczane szyby oraz elektrycznie sterowane lusterka boczne. Producent kontynuował także podnoszenie i tak wysoko ustawionej poprzeczki związanej z bezpieczeństwem jazdy. W standardzie dodano także ABS i system aktywnych zagłówków. Fani gadżetów z pewnością byli usatysfakcjonowani, gdy producent wprowadził system manualnego przełączania biegów przy użyciu przycisków na kierownicy. Druga generacja modelu zadebiutowała w 2009 roku. Zmiany były widoczne już na pierwszy rzut oka, bowiem design pierwszej generacji stał się jedynie wspomnieniem. Producent postawił na masywną sylwetkę i LED-owe reflektory przypominające kształtem bryły lodu.

Silniki Saaba 9-5

Pierwsza generacja modelu Saab 9-5 dostępna była z silnikami benzynowymi i Diesla do wyboru. Jednostki benzynowe dysponowały mocą w przedziale od 215 do 350 KM, która pozwalała na rozwijanie prędkości maksymalnej do 250 km/h. Diesle zapewniały nieco słabsze osiągi. W ofercie były jedynie dwa napędy o mocy 120 i 176 KM, zaś liczba koni pociągała za sobą maksymalną prędkość rzędu 215 km/h. Prawdziwą wisienką na torcie wśród wersji silnikowych Saaba 9-5 był model SportCombi Performance, w którym zamontowano benzynowy motor o zawrotnej mocy 305 KM. Po liftingu z 2005 roku do sprzedaży trafił model napędzany bioetanolem, który miał moc 180 KM. Rok później producent ponownie zaskoczył, prezentując wersję Aero BioPower Concept, która szczyciła się 310 końmi mechanicznymi. Druga generacja modelu Saab 9-5 przyniosła zmiany w palecie silnikowej Saaba. Na rynku dostępne były jednostki benzynowe o mocy w przedziale od 180 do 300 KM. Producent zdecydował się na wprowadzenie trzeciego napędu Diesla, a pozostałe zyskały lepsze osiągi. W efekcie auta z tym napędem dysponowały mocą od 160 do 190 KM, co pozwalało na uzyskanie prędkości maksymalnej rzędu 230 km/h.