Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
seat-altea-l-01.jpg

SEAT Altea

SEAT Altea Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu SEAT Altea, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Altea to oficjalnie produkt hiszpańskiej firmy motoryzacyjnej. SEAT – dawne przedsiębiorstwo państwowe – obecnie jest jednak częścią grupy Volkswagena. Dlatego właśnie znajdziemy w nim wiele elementów konstrukcyjnych stworzonych właśnie przez niemiecki koncern. Projektem zajął się Walter de Silva – designer włoski, od dawna zajmujący się tworzeniem aut dla Volkswagena. SEAT Altea to swoisty przełom w motoryzacji. Samochód jest klasyfikowany jako MPV (multi-purpose vehicle) lub MSV (multi sport vehicle). Został stworzony jako pojazd rodzinny i cechuje się swoistą wszechstronnością. Świetnie sprawdzi się zarówno podczas przejazdów po mieście, jak i rodzinnych wycieczek na wieś. Przestronny kufer ułatwia pakowanie się oraz robienie znacznych zakupów. Wyjątkową cechą tego Seata jest jego sportowy charakter. Auto nie ma bezpośredniego poprzednika. W momencie swojego debiutu nie miało też szczególnie wielu konkurentów wśród propozycji innych firm. Wielozadaniowe samochody rodzinne z cechami aut sportowych były i w dalszym ciągu są niezwykle rzadkie. Dopiero po kilku latach pojawili się rywale tego modelu Seata. Bardzo podobne do niego cechy posiadają Mercedes klasy R, Honda Fr-V oraz Ford C-Max.

SEAT Altea – szeroki wybór aut rodzinnych o sportowym charakterze

SEAT Altea pojawił się na rynku w roku 2004 i był produkowany aż do 2015, kiedy to koncern ogłosił koniec produkcji tego auta. Nie został zapowiedziany też żaden następca. Jego miejsce nieoficjalnie mają zająć wielofunkcyjne crossovery. Pierwszy model Altei został w znaczniej mierze oparty na komponentach pochodzących od Volkswagena. Jego głównym elementem konstrukcyjnym jest płyta A5 (PQ35), która do tej pory była wykorzystana w takich samochodach kompaktowych jak Audi A3, Skoda Octavia oraz Volkswagen Golf Plus. Na rynku europejskim dostępnych było sześć różnych krojów karoserii: Reference, Reference Sport, Stylance, FR, Essence oraz Sport (z czego dwa ostatnie już wycofano ze sprzedaży). W 2009 firma przeprowadziła facelifting modelu. Modernizacja dotyczyła głównie nadwozia i objęła wszystkie oferowane warianty Altei. Zmieniono jej grill i lampy. Metamorfozie uległy także zderzaki oraz tylna szyba, która teraz obejmowała znacznie większą część klapy bagażnika. Na rynek zostały wprowadzone również dwa modele, które stanowiły swojego rodzaju poszerzenie oferty, warto jednak zaznaczyć, że określenie "druga generacja" nigdy nie zostało użyte. W roku 2006 pojawił się SEAT Altea XL. Jak sama nazwa wskazuje, auto to było większe niż model podstawowy. Wydłużono je o osiemnaście centymetrów, jednocześnie nie zmieniając rozstawu osi. Najbardziej zauważalną zmianą jest powiększony bagażnik. Pojemność i tak przestronnego kufra Altei wzrosła z 409 aż do 502 litrów. Altea XL była sprzedawana w dwóch wersjach wyposażeniowych: REFERENCE i STYLANCE. Altea Freetrack to kolejny dla Seata krok na przód i jednocześnie kolejny eksperyment. Jest to swoiste połączenie MPV z SUV-em. Freetrack pod wieloma względami jest tożsamy z Alteą. Wyposażono go jednak w bardziej terenowe błotniki, pokaźny wlot powietrza oraz podwójną rurę wydechową. SEAT Altea funkcjonuje na rynku od lat mniej więcej dwunastu. Żaden jego model nie kwalifikuje się jako auto naprawdę wiekowe. Staranne wykonanie i solidne części produkcji Volkswagena sprawiają, że wielu kierowców wybiera go jako samochód używany.

SEAT Altea – wydajność i wygoda

SEAT Altea obecnie jest dostępny z wieloma rodzajami silników. Tego typu auta nabędziemy więc z pięcioma jednostkami benzynowymi oraz trzema wysokoprężnymi. Moc silników zawiera się pomiędzy 85 i 211 koni mechanicznych. Ich pojemność z kolei może wahać się od 1 197 do 1 984 cm3. Prędkość maksymalna, naturalnie w zależności od jednostki napędowej, może wynosić od 169 do 220 kilometrów na godzinę. Przyspieszenie od zera do setki zawrze się natomiast w przedziale od 7,5 do 15,4 sekundy. Bak Altei pomieści 55 litry paliwa. Jeśli zaś chodzi o wymiary auta, długość modelu podstawowego to 4,28 metra. Wysokość i szerokość wynoszą odpowiednio: 1,57 i 1,77 metra. Samochód cechuje się relatywnie niską, jak na swoje gabaryty, masą. Wynosi ona bowiem 1290 kilogramów, natomiast maksymalny ciężar, jaki można do niego załadować, nie powinien przekraczać 750 kilogramów. SEAT Altea od pewnego czasu już pojawia się na giełdach motoryzacyjnych jako samochód używany. Należy jednak pamiętać, że auto samo w sobie jest dosyć nowe. Nawet od poprzedniego właściciela kupimy je więc z bogatym wyposażeniem – podgrzewane fotele i klimatyzacja są dosyć popularne. W zestawie znajdziemy również elektryczne sterowanie przednich i tylnych szyb oraz radio z odtwarzaczem CD i MP3. O bezpieczeństwo pozwala zadbać system ABS oraz precyzyjnie rozmieszczone poduszki powietrzne. Ciekawostką w tym aucie są przednie wycieraczki. Zamontowano je wertykalnie, co ma wpływać pozytywnie na widoczność i tym samym poprawiać bezpieczeństwo przemieszczających się przed samochodem pieszych.