Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
skoda-felicia-l-01.jpg

Skoda Felicia

Skoda Felicia Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Skoda Felicia, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Skoda Felicia to samochód osobowy należący do segmentu B. Jest pierwszym modelem produkowanym po przejęciu czeskiego koncernu przez zakłady Volkswagena, który osiągnął za jego sprawą spektakularny sukces. W latach 1994-2001 sprzedano blisko 1,5 miliona egzemplarzy. Auto swoją nazwę odziedziczyło po legendarnej Skodzie Felicii dostępnej w latach 1959-1964, będącej jedynym kabrioletem wytwarzanym wówczas w Europie Wschodniej. Bardziej współczesna Felicia zbudowana została na płycie podłogowej Volkswagena Polo, zaś za stylistykę nadwozia odpowiadało prestiżowe, włoskie studio projektowe Bertone. Model był następcą cieszącej się ogromną popularnością Skody Favorit, uzyskał jednak bardziej zaokrąglone linie, nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz bogatsze wyposażenie, przez co od samego początku cieszył się popularnością na rynkach europejskich. Dziś bez problemu można znaleźć samochód używany kupiony w polskim salonie, jak i pojazd sprowadzony z zagranicy. Bardzo dobry stosunek ceny do jakości sprawia, że nawet obecnie Skoda Felicia skupia duże zainteresowanie kierowców. Samochód wyróżnia się przestronnym wnętrzem, w którym wygodnie mogą podróżować cztery osoby. Uwagę zwraca także pojemny bagażnik, szczególnie w wersji kombi. Naczelnymi rywalami Felicii określono Dacię SuperNova, Daewoo Lanosa, Poloneza Caro Plus, a także Ładę 110.

Różnorodność wersji nadwozia o ciekawej stylistyce

Skoda Felicia zadebiutowała w 1994 roku. Początkowo dostępna była jedynie jako pięciodrzwiowy hatchback. Rok później do oferty dołączył wariant kombi, będący następcą wycofanego z produkcji modelu Forman. Wersja nie różniła się technologicznie od hatchbacka, oferowała jednak więcej miejsca w kabinie i wyróżniała się pojemnym bagażnikiem, którego objętość po złożeniu tylnych siedzeń przekraczała 1300 litrów. Na bazie modelu kombi w tym samym roku powstała Skoda Felicia Vanplus z nadwoziem furgonowym. Umiejscowiona z tyłu nadstawka znacząco zwiększała przestrzeń bagażową, przez co szybko zaskarbiła sobie uznanie wśród przedsiębiorców. W 1995 roku samochód przeszedł kosmetyczną modernizację nadwozia. Pod koniec roku produkcję auta powierzono poznańskim zakładom Skody. Dwa lata później pod maską pojazdu zaczęto montować nowe silniki - benzynowy o pojemności 1,6 litra oraz jednostkę wysokoprężną 1.9. Rok później na bazie modelu pickup wyprodukowano Skodę Felicię Fun, będącą samochodem rekreacyjnym dedykowanym przede wszystkim młodym ludziom. Druga generacja modelu pojawiła się wiosną 1998 roku. Zmieniono zarys maski, kształt grilla oraz przednich reflektorów, dodano lakierowane zderzaki. Pojawiły się nowe kolory we wnętrzu. Na rynek wprowadzono także wersję Blue Sky z dachem rozsuwanym automatycznie. W 1999 roku wycofano z produkcji silnik benzynowy o pojemności 1,1 litra i mocy 52 KM. Warto dodać, że na progu nowego tysiąclecia Skoda Felicia zwyciężyła w konkursie Top Budget Car of 2000 organizowanym przez brytyjski magazyn motoryzacyjny Auto Express. Ostatnie egzemplarze auta zjechały z taśmy produkcyjnej w 2001 roku. Wówczas Felicia została zastąpiona przez Skodę Fabię.

Skoda Felicia - siła tkwiąca w prostych rozwiązaniach

Skoda Felicia charakteryzuje się prostym konstrukcyjnie zawieszeniem. Z przodu zamontowano kolumny MacPhersona, a z tyłu - belkę skrętną, co gwarantuje zadowalający komfort jazdy i łatwe manewrowanie, szczególnie w przypadku gdy model wyposażony jest we wspomaganie kierownicy. Zdecydowanym atutem samochodu jest szeroka dostępność części zamiennych oraz niewielkie koszty ewentualnych napraw. Na uwagę zasługuje także bardzo trwałe podwozie, skutecznie opierające się eksploatacji oraz upływowi czasu. Podstawowym silnikiem implementowanym w Felicii był benzynowy motor 1.3 z jednopunktowym wtryskiem, osiągający moc 54 KM. Na rynku wtórnym nietrudno jest znaleźć także samochód używany z silnikiem o tej samej pojemności, wyposażonym w wielopunktowy wtrysk paliwa i gwarantującym maksymalną moc na poziomie 68 KM. Fani bardziej dynamicznej jazdy powinni natomiast poszukać modeli z silnikiem Volkswagena. Pojemność 1,6 litra i moc 75 KM zapewnia doskonałą kulturę pracy i zadowalające przyspieszenie, co szczególnie sprawdzi się przy pokonywaniu dłuższych dystansów. Synonimem oszczędności i niezawodności jest natomiast jednostka wysokoprężna, pochodząca również z fabryki Volkswagena. Silnik Diesla o pojemności 1,9 litra i mocy 64 KM do dziś ceniony jest za niezawodność i bezproblemową eksploatację.