Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
subaru-brz-l-01.jpg

Subaru BRZ

Subaru BRZ Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Subaru BRZ, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Nazwa japońskiej firmy produkującej samochody – Subaru – była, przynajmniej w krajach europejskich, znana przede wszystkim z konsekwentnie rozwijanych linii produkcyjnych, w których wykorzystywano wyjątkowe techniczne rozwiązania, takie jak silniki boxer oraz napęd na wszystkie koła, dostępny także w limuzynach. Jednak na najważniejszym dla Subaru runku zbytu, czyli w USA, Japończycy pojawiali się coraz części od połowy lat 80. ze sportowymi modelami typu coupé. Te z kolei w większości przypadków były wyposażane w popularne w tym kraju rodzaje silników. To właśnie modele coupé ugruntowały tradycję marki Subaru – chodzi dokładnie o samochód z 1985 roku Subaru XT, czyli sportowe coupé, które było w produkcji aż do początku lat 90. Jego następcą stał się pojazd Subaru SVX, który zjeżdżał z taśmy produkcyjnej do 1996 roku. W kolejnych latach przedsiębiorstwo wspólnie z japońskim producentem samochodów Toyota rozpoczęło rozwijanie zupełnie nowej generacji pojazdów typu coupé. Tym razem chodziło o to, aby kompletnie zmieniony samochód wyjechał na ulice. Jego zadaniem miało być połączenie łączyłby w sobie kompetencji płynących od obu samochodowych marek. Nadwozie i ogólna koncepcja były pomysłem Toyoty, napęd i silniki z kolei rozwijali inżynierowie z Subaru. Rezultat wspólnych prac przedstawiono w 2012 roku, a był to Subaru BRZ, który funkcjonował jako 2+2 coupé z siedzeniami i w ten sposób tradycja produkcji samochodów sportowych została przez Subaru w najlepszym stylu utrzymana.

W modelu Subaru BRZ implementowano silnik boxer z mocą do 200 KM

Na potrzeby modelu BRZ technicy stworzyli własną platformę napędową, a sposób jej zabudowy z nisko umieszczonym silnikiem i skrzynią biegów miał za zadanie polepszenie rozkładu masy oraz odpowiednią stabilność jazdy. Jeśli chodzi o Subaru, nie należało się spodziewać czegoś innego niż to, że sportowy pojazd BRZ otrzyma silnik boxer, który umożliwiał mu rozwinięcie mocy do do 200 KM (147kW). Techniczne cechy szczególne związane z jednostką napędową modelu Subaru BRZ: silnik wolnossący był dodatkowo wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Dzięki temu zużycie oraz działanie tego motoru o pojemności skokowej 2 l zostało zoptymalizowane. W ten sposób producent otrzymał średnie spalanie plasujące się na poziomie między 6,9 a 7,8 l. Odpowiadało to emisji CO2 wynoszącej 159 gramów na kilometr.

Sportowe coupé Subaru BRZ osiągało prędkość 230 km/h

Rozwijany dla modelu Subaru BRZ silnik boxer mógł zostać sparowany z sześciobiegową manualną lub sześciostopniową automatyczną przekładnią. W zależności od wyposażenia najwyższa wersja tego modelu rozpędzała się do prędkości 210-230 km/h. Najszybsze sportowe Subaru BRZ osiągało prędkość 100 km/h w czasie 7,6 s. W modelach z automatyczną skrzynią biegów czas ten wynosił 8,2 s.

Klasyczna stylistyka coupé w modelu Subaru BRZ

Do sportowej wydajności zalicza się także aerodynamiczna sylwetka modelu Subaru BRZ. Projektanci nadali mu typowe płaskie boki z niedużymi nawisami, długo opadającą linię dachu i kształtem przypominającą jaszczurzą głowę maskę. Spadziście opadający tył został zdominowany dzięki ciągnącym ku górze płytom dyfuzyjnym, a obie rury wydechowe zostały zintegrowane z nadwoziem. Tylny spoiler pomalowany na ten sam kolor co karoseria był odpowiedziany na właściwe ciśnienie oddziaływujące na tylną część samochodu podczas jazdy z dużą prędkością. Pełne dynamiki zewnętrze samochodu zainspirowało projektantów do stworzenia wnętrza będącego kwintesencją tego, co znamy jako Subaru. Proste boki, płynne i szerokie nadkola podkreślają dynamikę Subaru BRZ.