Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
subaru-l.jpg

Subaru

Choć w swoim kraju Subaru stanowi relatywnie słabą markę, w innych częściach świata Japończycy cieszą się znacznie większymi względami klientów. I całkiem słusznie, ponieważ samochody Subaru cechuje ogromna przyjemność z jazdy, duża przydatność na co dzień, doskonałe bezpieczeństwo i wysoka jakość. Także używane samochody tej marki są wysoko notowane. Organizacje kontrolne od ADAC do TÜV przyznają im regularnie najwyższe noty za wytrzymałość i niezawodność. Od przełomu tysiącleci samochody Subaru we wszystkich rzędach wielkości otrzymały ponadto nową, bardziej dynamiczną konstrukcję, co przekonuje także coraz więcej klientów w rodzimym kraju. Charakterystyczny dla marki jest napęd na cztery koła – nie ma chyba Subaru, który byłby dostarczony bez napędu 4x4. Typowy jest również silnik typu bokser. Oprócz Japończyków właściwie jeszcze tylko Porsche stosuje tę kosztowną technikę w celu osiągnięcia optymalnej stateczności samochodu.

Popularne modele Subaru, które posiadają napęd na cztery koła i silnik typu bokser

Subaru Outback na jezdni Biały Subaru Forester – widok z przodu Kiedy Subaru przedstawia swoje najnowsze modele, najchętniej robi to na pobliskim obszarze leśnym. I nie ma się co dziwić - najwierniejszych klientów można przecież znaleźć wśród leśniczych, myśliwych, strażników leśnych i wielu innych osób, którzy codziennie mają do czynienia z lasami i łąkami. Jazda terenowa w przypadku SUV-ów i samochodów terenowych jest możliwa w każdej chwili dzięki stałemu napędowi na cztery koła, ochrzczonego jako Symmetrical AWD (All Wheel Drive). Typowy silnik typu bokser przez swoją bardzo równomierną pracę i nisko położony środek ciężkości zapewnia wystarczający kontakt z podłożem na drogach leśnych – lub autostradach – przy niskim poziomie hałasu. Podczas gdy inne marki mają klientów, Subaru ma lojalnych fanów. Ten, kto raz kupił Subaru (czy używane, czy nowe – nie ma przy tym znaczenia), przy kolejnej wymianie samochodu prawie zawsze sięga ponownie po jedną z propozycji tego japońskiego producenta. Przedstawiamy trzy najpopularniejsze modele Subaru, które zachwycą także tych nabywców samochodów, którzy nie są myśliwymi. Czerwony Subaru Forester – widok z przodu Subaru Forester: Nazwa Forester – po niemiecku: leśniczy lub pracownik leśny – nie jest przypadkowa. Subaru Forester najlepiej czuje się w terenie. Pierwsza generacja weszła na rynek w 1997 roku, oczywiście z silnikiem typu bokser i napędem na cztery koła. W 2005 nastąpiła druga, w 2008 już trzecia generacja, proponująca gabarytowo większe samochody niż w poprzedniej serii produkcyjnej. Wraz z czwartą generacją, fabrykowaną od 2013 roku, Subaru ponownie zwiększyło długość o kilka centymetrów. Dlatego obecny Forester ze swoimi wymiarami plasuje się w kategorii kompaktowych SUV-ów. Subaru pokonuje liczną konkurencję nie tyle przez sportowy styl, co przez niezawodną technikę. Forester marki Subaru zajmuje wśród nabywców samochodów używanych wysoką pozycję na skali zadowolenia. Szczególnie z tego powodu, że Japończycy rezygnują ze zbyt wielu ozdób i zamiast tego produkują wytrzymały i przestronny samochód terenowy ze „zdolnością „przyjmowania ciosów”. Subaru Outback – widok z przodu Subaru Outback: Także wcześniejsze generacje tego dążącego do miana SUV-a crossovera, powstałego z wcześniejszego modelu kombi, przemawiały do typowych klientów Subaru. Na europejskich ulicach za kierownicą Subaru Outback zasiadali oczywiście myśliwi i inni miłośnicy (i miłośniczki) lasu. Czwarta (od 2009 do 2014) i piąta (od 2015) seria Outback wizualnie prezentują już coś innego - ich kształty są bardziej opływowe, z kolei przód bardziej ostry. Nie zapomniano o wystarczającej przestrzeni na nogi i głowę, a także na bagaż i wszelkiego rodzaju zakupy. Silniki benzynowe i wysokoprężne (także te typu bokser!) zapewniają niezbędny napęd na jezdni i jeśli potrzeba, także w terenie (napęd na cztery koła!). Elektryczna pokrywa tylna, oferowana przez Subaru opcjonalnie, występuje w niektórych samochodach używanych. Może wymagać ona nieco cierpliwości, ponieważ otwiera się i zamyka dosyć powoli. Subaru Levorg – widok z przodu Subaru Levorg: Levorg to słowo powstałe z wyrazów: Legacy, Revolution i Touring. Subaru Levorg jest dostępny od 2014. Jako spuścizna Subaru Legacy, który od 2015 nie jest już oferowany w Europie, średniej klasy kombi kontynuuje tradycje – zamiast o nich całkiem zapomnieć. Levorg oferuje dużo przestrzeni, bagażnik posiada maksymalną pojemność około 1.450 litrów. Nie jest to wprawdzie spektakularne, ale w swojej klasie jednak ważne i absolutnie przydatne na co dzień. Delikatnie mruczy silnik benzynowy typu bokser, jednostki napędowe Diesla nie są obecnie oferowane. To, że chodzi o silnik z turbodoładowaniem, zdradza pokrywa wentylacyjna na masce. Napęd na cztery koła jest oczywiście kolejną nieodzowną cechą tego modelu Subaru. Używane kombi, które jest seryjnie wyposażone także w bezstopniową automatyczną skrzynię biegów, już niedługo będzie można korzystnie nabyć.

Subaru - Japończycy uchodzą za indywidualistów, jeśli chodzi o marki samochodów

Subaru Leone 1400 Station Wagon AWD Subaru 1800 Sedan 1987 Historia Subaru rozpoczęła się w Japonii w 1953 roku. W tym roku wojsko amerykańskie zezwoliło na ponowne połączenie się sześciu z dwunastu branż wcześniejszego producenta samolotów Nakajima. W czasie Drugiej Wojny Światowej firma Nakajima wyprodukowała między innymi samolot torpedowo-bombowy B5N – zwany przez aliantów „Kate“ – jeden z najważniejszych samolotów japońskiej armii, która używała ich także podczas ataku na Pearl Harbour. Po wojnie Nakajima została jednak zmuszona przez amerykański rząd do produkowania samolotów wyłącznie do cywilnego użycia. W 1950 roku nastąpił podział. Pod nazwą Fuji Heavy Industries rozpoczął się nowy mały rozdział koncernu. Oprócz autobusów, lokomotyw i samolotów w Utsunomiya produkowano także samochody, oferowane jednak pod nazwą marki Subaru. Nazwa wybrana była świadomie: „Subaru“ oznacza w języku japońskim „łączyć się“ i nawiązuje do zjednoczenia się różnych gałęzi przedsiębiorstwa. Jednocześnie nazwa „Subaru“ stosowana jest w Japonii na Gwiazdozbiór Plejad. Układ sześciu najjaśniejszych gwiazd można znaleźć także w logo, które do dzisiaj zdobi każdy samochód Subaru. Subaru BRZ – widok z przodu Subaru WRX STI – widok z przodu Pierwszym samochodem wyprodukowanym seryjnie przez Subaru od 1958 roku był model 360, wyposażony w dwucylindrowy silnik dwusuwowy i napęd na tylne koła. Do początku lat 70. XX wieku napęd na dwa koła 2WD (Two-Wheel-Drive) był powszechnie stosowaną konstrukcją – aż do czasu wygrania przez Subaru przetargu na samochód z napędem 4x4. Jeden z warunków, jakie ustaliła firma elektryczna Tohoku Electric ogłaszająca przetarg, brzmiał: samochody powinny być zdolne do wykonania prac konserwacyjnych na ośnieżonych wzniesieniach. Zwycięski model wszedł do produkcji jako Subaru Leone Station Wagon 4WD, wersja kombi Subaru Leone z przednim napędem, silnikiem typu bokser i dołączanym napędem na cztery koła. W połowie lat 70. rozpoczął się eksport na najważniejsze rynki USA i Szwajcarii. W Niemczech Japończycy obecni są od 1980 roku, a pierwszym dealerem Subaru był – jak mogło być inaczej – zapalony myśliwy. Subaru XT jako pierwszy samochód seryjny posiadał stały napęd na cztery koła już w 1987 roku. W 2012 koncern Subaru po raz pierwszy zaprezentował ponownie model bez napędu na cztery koła: Subaru BRZ (B oznacza silnik typu bokser, R – Rear-Wheel-Drive / napęd na tylne koła, a Z – zenit) powstał we współpracy z producentem samochodów Toyota, który sprzedał swoją wersję auta sportowego pod nazwą GT86.

Aktualne serie produkcyjne Subaru, które mają dobry stosunek osiągów do ceny

Nazwa modelu Klasa samochodu Generacja Okres produkcji Cechy szczególne
Subaru Forester SUV Czwarta generacja od 2012 Silnik benzynowy dostępny także z turbosprężarką, maksymalna moc 240 KM.
Subaru XV SUV Pierwsza generacja od 2011 Bazuje na czwartej generacji modelu Subaru Impreza. Dostępne dwa silniki benzynowe (114 / 150 KM) i silnik wysokoprężny typu bokser (147 KM).
Subaru Outback SUV Piąta generacja od 2015 Bazuje na piątej generacji modelu Subaru Legacy. Dostępny silnik benzynowy (175 KM) i silnik wysokoprężny typu bokser (150 KM).
Subaru Levorg Klasa średnia Pierwsza generacja od 2014 Nazwa składa się ze słów: Legacy, Revolution i Touring. Zastępuje nieoferowany już w Niemczech model Legacy.
Subaru Impreza Klasa kompaktowa Czwarta generacja od 2011 Dostępny jako czterodrzwiowa limuzyna sedan i pięciodrzwiowa limuzyna hatchback.
Subaru BRZ Samochód sportowy Pierwsza generacja od 2012 Konstrukcja taka jak w modelu Toyota GT86 i Scion FR-S. Pierwsze Subaru z napędem na tylne koła.
Subaru WRX STI Samochód sportowy Czwarta generacja od 2014 Bazuje na czwartej generacji Subaru Impreza. Maksymalna moc 300 KM. Wcześniejsze generacje zajmowały czołowe lokaty w mistrzostwach świata samochodów Rallye, trzy tytuły MŚ pod rząd dla Colin McRae w latach od 1995 do 1997.