Znajdź używane Subaru motocykle na AutoScout24

Subaru

Subaru - samochód z ogromną mocą napędu na cztery koła

Choć w swoim kraju Subaru stanowi relatywnie słabą markę, w innych częściach świata Japończycy cieszą się znacznie większymi względami klientów. I całkiem słusznie, ponieważ samochody Subaru cechuje ogromna przyjemność z jazdy, duża przydatność na co dzień, doskonałe bezpieczeństwo i wysoka jakość. Także używane samochody tej marki są wysoko notowane. Organizacje kontrolne od ADAC do TÜV przyznają im regularnie najwyższe noty za wytrzymałość i niezawodność. Od przełomu tysiącleci samochody Subaru we wszystkich rzędach wielkości otrzymały ponadto nową, bardziej dynamiczną konstrukcję, co przekonuje także coraz więcej klientów w rodzimym kraju. Charakterystyczny dla marki jest napęd na cztery koła – nie ma chyba Subaru, który byłby dostarczony bez napędu 4x4. Typowy jest również silnik typu bokser. Oprócz Japończyków właściwie jeszcze tylko Porsche stosuje tę kosztowną technikę w celu osiągnięcia optymalnej stateczności samochodu.

Popularne modele Subaru, które posiadają napęd na cztery koła i silnik typu bokser

Subaru Outback na jezdniBiały Subaru Forester – widok z przodu Kiedy Subaru przedstawia swoje najnowsze modele, najchętniej robi to na pobliskim obszarze leśnym. I nie ma się co dziwić - najwierniejszych klientów można przecież znaleźć wśród leśniczych, myśliwych, strażników leśnych i wielu innych osób, którzy codziennie mają do czynienia z lasami i łąkami. Jazda terenowa w przypadku SUV-ów i samochodów terenowych jest możliwa w każdej chwili dzięki stałemu napędowi na cztery koła, ochrzczonego jako Symmetrical AWD (All Wheel Drive). Typowy silnik typu bokser przez swoją bardzo równomierną pracę i nisko położony środek ciężkości zapewnia wystarczający kontakt z podłożem na drogach leśnych – lub autostradach – przy niskim poziomie hałasu. Podczas gdy inne marki mają klientów, Subaru ma lojalnych fanów. Ten, kto raz kupił Subaru (czy używane, czy nowe – nie ma przy tym znaczenia), przy kolejnej wymianie samochodu prawie zawsze sięga ponownie po jedną z propozycji tego japońskiego producenta. Przedstawiamy trzy najpopularniejsze modele Subaru, które zachwycą także tych nabywców samochodów, którzy nie są myśliwymi. Czerwony Subaru Forester – widok z przodu Subaru Forester: Nazwa Forester – po niemiecku: leśniczy lub pracownik leśny – nie jest przypadkowa. Subaru Forester najlepiej czuje się w terenie. Pierwsza generacja weszła na rynek w 1997 roku, oczywiście z silnikiem typu bokser i napędem na cztery koła. W 2005 nastąpiła druga, w 2008 już trzecia generacja, proponująca gabarytowo większe samochody niż w poprzedniej serii produkcyjnej. Wraz z czwartą generacją, fabrykowaną od 2013 roku, Subaru ponownie zwiększyło długość o kilka centymetrów. Dlatego obecny Forester ze swoimi wymiarami plasuje się w kategorii kompaktowych SUV-ów. Subaru pokonuje liczną konkurencję nie tyle przez sportowy styl, co przez niezawodną technikę. Forester marki Subaru zajmuje wśród nabywców samochodów używanych wysoką pozycję na skali zadowolenia. Szczególnie z tego powodu, że Japończycy rezygnują ze zbyt wielu ozdób i zamiast tego produkują wytrzymały i przestronny samochód terenowy ze „zdolnością „przyjmowania ciosów”. Subaru Outback – widok z przodu Subaru Outback: Także wcześniejsze generacje tego dążącego do miana SUV-a crossovera, powstałego z wcześniejszego modelu kombi, przemawiały do typowych klientów Subaru. Na europejskich ulicach za kierownicą Subaru Outback zasiadali oczywiście myśliwi i inni miłośnicy (i miłośniczki) lasu. Czwarta (od 2009 do 2014) i piąta (od 2015) seria Outback wizualnie prezentują już coś innego - ich kształty są bardziej opływowe, z kolei przód bardziej ostry. Nie zapomniano o wystarczającej przestrzeni na nogi i głowę, a także na bagaż i wszelkiego rodzaju zakupy. Silniki benzynowe i wysokoprężne (także te typu bokser!) zapewniają niezbędny napęd na jezdni i jeśli potrzeba, także w terenie (napęd na cztery koła!). Elektryczna pokrywa tylna, oferowana przez Subaru opcjonalnie, występuje w niektórych samochodach używanych. Może wymagać ona nieco cierpliwości, ponieważ otwiera się i zamyka dosyć powoli. Subaru Levorg – widok z przodu Subaru Levorg: Levorg to słowo powstałe z wyrazów: Legacy, Revolution i Touring. Subaru Levorg jest dostępny od 2014. Jako spuścizna Subaru Legacy, który od 2015 nie jest już oferowany w Europie, średniej klasy kombi kontynuuje tradycje – zamiast o nich całkiem zapomnieć. Levorg oferuje dużo przestrzeni, bagażnik posiada maksymalną pojemność około 1.450 litrów. Nie jest to wprawdzie spektakularne, ale w swojej klasie jednak ważne i absolutnie przydatne na co dzień. Delikatnie mruczy silnik benzynowy typu bokser, jednostki napędowe Diesla nie są obecnie oferowane. To, że chodzi o silnik z turbodoładowaniem, zdradza pokrywa wentylacyjna na masce. Napęd na cztery koła jest oczywiście kolejną nieodzowną cechą tego modelu Subaru. Używane kombi, które jest seryjnie wyposażone także w bezstopniową automatyczną skrzynię biegów, już niedługo będzie można korzystnie nabyć.

Subaru - Japończycy uchodzą za indywidualistów, jeśli chodzi o marki samochodów

Subaru Leone 1400 Station Wagon AWDSubaru 1800 Sedan 1987 Historia Subaru rozpoczęła się w Japonii w 1953 roku. W tym roku wojsko amerykańskie zezwoliło na ponowne połączenie się sześciu z dwunastu branż wcześniejszego producenta samolotów Nakajima. W czasie Drugiej Wojny Światowej firma Nakajima wyprodukowała między innymi samolot torpedowo-bombowy B5N – zwany przez aliantów „Kate“ – jeden z najważniejszych samolotów japońskiej armii, która używała ich także podczas ataku na Pearl Harbour. Po wojnie Nakajima została jednak zmuszona przez amerykański rząd do produkowania samolotów wyłącznie do cywilnego użycia. W 1950 roku nastąpił podział. Pod nazwą Fuji Heavy Industries rozpoczął się nowy mały rozdział koncernu. Oprócz autobusów, lokomotyw i samolotów w Utsunomiya produkowano także samochody, oferowane jednak pod nazwą marki Subaru. Nazwa wybrana była świadomie: „Subaru“ oznacza w języku japońskim „łączyć się“ i nawiązuje do zjednoczenia się różnych gałęzi przedsiębiorstwa. Jednocześnie nazwa „Subaru“ stosowana jest w Japonii na Gwiazdozbiór Plejad. Układ sześciu najjaśniejszych gwiazd można znaleźć także w logo, które do dzisiaj zdobi każdy samochód Subaru. Subaru BRZ – widok z przoduSubaru WRX STI – widok z przodu Pierwszym samochodem wyprodukowanym seryjnie przez Subaru od 1958 roku był model 360, wyposażony w dwucylindrowy silnik dwusuwowy i napęd na tylne koła. Do początku lat 70. XX wieku napęd na dwa koła 2WD (Two-Wheel-Drive) był powszechnie stosowaną konstrukcją – aż do czasu wygrania przez Subaru przetargu na samochód z napędem 4x4. Jeden z warunków, jakie ustaliła firma elektryczna Tohoku Electric ogłaszająca przetarg, brzmiał: samochody powinny być zdolne do wykonania prac konserwacyjnych na ośnieżonych wzniesieniach. Zwycięski model wszedł do produkcji jako Subaru Leone Station Wagon 4WD, wersja kombi Subaru Leone z przednim napędem, silnikiem typu bokser i dołączanym napędem na cztery koła. W połowie lat 70. rozpoczął się eksport na najważniejsze rynki USA i Szwajcarii. W Niemczech Japończycy obecni są od 1980 roku, a pierwszym dealerem Subaru był – jak mogło być inaczej – zapalony myśliwy. Subaru XT jako pierwszy samochód seryjny posiadał stały napęd na cztery koła już w 1987 roku. W 2012 koncern Subaru po raz pierwszy zaprezentował ponownie model bez napędu na cztery koła: Subaru BRZ (B oznacza silnik typu bokser, R – Rear-Wheel-Drive / napęd na tylne koła, a Z – zenit) powstał we współpracy z producentem samochodów Toyota, który sprzedał swoją wersję auta sportowego pod nazwą GT86.

Aktualne serie produkcyjne Subaru, które mają dobry stosunek osiągów do ceny

##

Nazwa modelu Klasa samochodu Generacja Okres produkcji Cechy szczególne
Subaru Forester SUV Czwarta generacja od 2012 Silnik benzynowy dostępny także z turbosprężarką, maksymalna moc 240 KM.
Subaru XV SUV Pierwsza generacja od 2011 Bazuje na czwartej generacji modelu Subaru Impreza. Dostępne dwa silniki benzynowe (114 / 150 KM) i silnik wysokoprężny typu bokser (147 KM).
Subaru Outback SUV Piąta generacja od 2015 Bazuje na piątej generacji modelu Subaru Legacy. Dostępny silnik benzynowy (175 KM) i silnik wysokoprężny typu bokser (150 KM).
Subaru Levorg Klasa średnia Pierwsza generacja od 2014 Nazwa składa się ze słów: Legacy, Revolution i Touring. Zastępuje nieoferowany już w Niemczech model Legacy.
Subaru Impreza Klasa kompaktowa Czwarta generacja od 2011 Dostępny jako czterodrzwiowa limuzyna sedan i pięciodrzwiowa limuzyna hatchback.
Subaru BRZ Samochód sportowy Pierwsza generacja od 2012 Konstrukcja taka jak w modelu Toyota GT86 i Scion FR-S. Pierwsze Subaru z napędem na tylne koła.
Subaru WRX STI Samochód sportowy Czwarta generacja od 2014 Bazuje na czwartej generacji Subaru Impreza. Maksymalna moc 300 KM. Wcześniejsze generacje zajmowały czołowe lokaty w mistrzostwach świata samochodów Rallye, trzy tytuły MŚ pod rząd dla Colin McRae w latach od 1995 do 1997.