Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
suzuki-ignis-l-01.jpg

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Suzuki Ignis, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Napęd na wszystkie koła w samochodach z segmentu B nie był przez producentów traktowany jako standard. W latach dziewięćdziesiątych japoński producent Suzuki wspólnie z General Motors (GM) rozpoczął prace nad modelem małego samochodu, który posiadałby charakter auta z napędem na wszystkie koła. W roku 2000 Japończycy zaprezentowali rezultat współpracy z GM: Suzuki Ignis. Do roku 2008 model ten produkowano w dwóch generacjach, które do pewnego czasu zastępowały w Europie klasyczne modele Suzuki Swift. Suzuki Ignis na rynki europejskie produkowany był w węgierskich zakładach japońskiego koncernu. W roku 2003 z taśmy produkcyjnej tych zakładów zjechał – w wersji z napędem na wszystkie koła – siostrzany model Subaru Justy, sprzedawany równolegle z Suzuki Ignis. Także GM wystartował z produkcją siostrzanego modelu Chevroleta Cruze, sprzedawanego do roku 2008.

Suzuki Ignis produkowany jest w wersji trzy- i pięciodrzwiowej

W roku 2000, kiedy rozpoczęto sprzedaż, Suzuki Ignis dostępny był w dwóch wersjach nadwozia: jako trzydrzwiowa limuzyna sedan oraz w wersji pięciodrzwiowej. Pod maską auta przeznaczonego na rynek europejski znajduje się jednostka napędowa o pojemności 1,3 l i mocy maksymalnej 83 KM (61 kW). Zespół napędowy, zaprojektowany samodzielnie przez producenta, współdziała z manualną skrzynią pięciobiegową. Suzuki Ignis, jak rzadko który samochód z segmentu B, był dostępny w wersji z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła.

Od roku 2003 Suzuki Ignis oferował więcej miejsca wewnątrz

Druga generacja została wprowadzona na rynek europejski w roku 2003. Trzy- lub pięciodrzwiowa wersja bazowała na współpracy z GM i jego australijską filią. Model ten miał napęd, podobnie jak poprzednia generacja, na przednie lub wszystkie koła. Był jednak dłuższy o 15 centymetrów od poprzednika. Model o długości 3,77 m oferował pasażerom siedzącym z tyłu więcej miejsca. Zwiększyła się także powierzchnia bagażowa.

Gama jednostek napędowych zostaje uzupełniona o silnik wysokoprężny oraz wersję sportową

Gamę silników wzbogaciła jednostka z silnikiem Diesla oraz model sportowy. Suzuki Ignis Sport zaistniał w obu wersjach nadwozia z „podrasowanym” silnikiem o pojemności 1,5 l i mocy 110 KM (80 kW). Prędkość 100km/h osiągał w 8,9 s. Ta wersja produkowana była do roku 2005, kiedy to w ofercie pojawił się, jako nowość, model z silnikiem dieslowskim Fiata o mocy 69 KM (51 kW).