Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
Chevrolet Cruze Front

Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Chevrolet Cruze, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Za sprawą sprawiającego wrażenie europejskiego modelu samochodu zaprojektowanego przez włoskie biuro konstrukcyjne Pininfarina, wprowadzonego na rynek jako limuzyna i kombi początkowo pod nazwą Daewoo Nubira, amerykański koncern General Motors (GM) starał się umocnić pozycję swojej południowokoreańskiej spółki-córki Daewoo w segmencie samochodów klasy średniej w Europie. Ta strategia nie przetrwała jednak długo. Zamiast zachowania Daewoo jako marki własnej Amerykanie opowiedzieli są za taktyką zakładającą, by od 2004 roku wzmocnić raczej amerykańską markę Chevrolet w Europie i pod jej szyldem zaoferować kompleksowy program pojazdów od Sport Utility Vehicle (SUV-ów) po samochody kompaktowe. Dodatkowo nowe kierunki rozwoju marki miały przestać skupiać się jedynie na częściowym obszarze światowego rynku z jego określonymi upodobaniami stylistycznymi. Globalny język designu i platformy konstrukcyjne miały mieć kluczowe znaczenie również dla producenta GM Daewoo w Korei Południowej. Podczas gdy wersja kombi sprzedawanego w Europie od 2004 roku jako Chevrolet Nubira modelu początkowo pozostała w programie, limuzyna już w pierwszym roku produkcji w 2008 otrzymała swojego następcę, którego rok później zaprezentowano na europejskich rynkach jako Chevrolet Cruze.

Amerykański design limuzyny Chevrolet Cruze

W przeciwieństwie do inspirowanego Włochami Chevroleta Nubiry projekt Chevroleta Cruze’a wywodził się wyłącznie z rodzimej stajni. Inżynierowie GM z USA, Korei Południowej i Europy zaprojektowali Chevroleta Cruze’a z typowym dla marki wysokim przodem, którego znakami rozpoznawczymi była duża wypukłość, błyszczący grill i dolna osłona przedniego zderzaka z wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi oraz szerokimi wlotami powietrza. Ogólnie rzecz biorąc, Amerykanie byli odpowiedzialni za pojawienie się na europejskim rynku limuzyn, zjeżdżających z taśmy w Korei Południowej w fabryce GM Daewoo i wykorzystujących platformy, na których oparto również modele GM takie jak Opel Astra z generacji powstającej od roku 2010.

Chevrolet Cruze oferowany z napędem silnikowym i Diesla

Chevrolet Cruze o długości niemal 4,60 m i szerokości 1,79 m dostępny był z silnikiem benzynowym i Diesla o zróżnicowanej mocy. W modelu początkowym konstruktorzy zamontowali czterocylindrowy silnik Otto o mocy 113 KM (83 kW), dzięki któremu Chevrolet Cruze przyspieszał do 185 km/h. Producent twierdził, że zużycie paliwa silników spełniających normę Euro 5 wynosiło średnio 6,8 l, przy czym emisja dwutlenku węgla plasowała się na poziomie 159 g/km. 1,8-litrowy mechanizm Chevroleta Cruze’a dysponował przy identycznych parametrach zużycia paliwa mocą 141 KM (104 kW). W programie napędów Diesla były dwa silniki z systemem Common Rail, dzięki którym Chevrolet Cruze osiągał moc 125 KM (92 kW) i 150 KM (110 kW).