Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
suzuki-wagon-r-plus-l-01.jpg

Suzuki Wagon R+

Suzuki Wagon R+ Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Suzuki Wagon R+, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Suzuki Wagon R, w Europie znany pod nazwą Suzuki Wagon R plus, to niewielki samochód osobowy zaliczany dla klasy kei car. Auto było produkowane w latach 1993-2006 przez japoński koncern motoryzacyjny Suzuki. Przez ten czas powstały trzy generacje pojazdu. Samochód wyposażono w nadwozie typu hatchback i cztery lub pięć miejsc w kabinie. Jego charakterystyczną cechą jest wysokie nadwozie zaprojektowane w stylistyce tall wagon o dość kanciastych liniach. Uwagę przykuwają także rozmiary samochodu. W zależności od generacji jego długość waha się w przedziale od 3353 do 3540 mm, zaś szerokość to około 1600 mm. Suzuki Wagon R plus ma ponadto od 1655 do 1700 mm wysokości, co sprawia, że gwarantuje komfortową podróż nawet osobom o dużym wzroście. Krótka pokrywa i prawie pionowe ściany boczne oraz ściana tylna pozwalają na wygospodarowanie sporej przestrzeni w kokpicie przy zachowaniu niewielkich gabarytów zewnętrznych. Samochód jest wyposażony w 248-litrowy bagażnik, który po złożeniu tylnej kanapy zyskuje pojemność 1250 litrów. Z tego względu często był wykorzystywany jako niewielkie auto dostawcze, mogące pomieścić na pokładzie całkiem spory ładunek. Jego modelem bliźniaczym jest Opel Agila, z którym Suzuki Wagon R plus dzieli nie tylko niemal wszystkie elementy konstrukcyjne z wyjątkiem silnika, ale także wyróżniającą się sylwetkę. Za jego jedynego konkurenta można zaś uznać Daihatsu Move. Warto podkreślić, że Suzuki Wagon R plus, chociaż ma szereg zalet, nie zyskał popularności w krajach europejskich, co oznacza, że osoby chcące dziś kupić samochód używany w dobrym stanie, będą musiały uzbroić się w cierpliwość podczas poszukiwania pojazdu na rynku wtórnym.

Japońska solidność i niebanalny design

Suzuki Wagon R plus był produkowany w Japonii od 1993 roku. Na Stary Kontynent samochód trafił jednak cztery lata później. Wprowadzona w 1997 roku na rynki Europy wersja Wagon R Wilde cechowała się jednak większymi gabarytami, przez co przekraczała normy klasy kei car. Pod jej maską znalazły się także mocniejsze silniki pozwalające na bardziej efektywną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i na długich dystansach. W 1998 roku w japońskich salonach samochodowych pojawił się Suzuki Wagon R plus II generacji. Do krajów europejskich auto trafiło dwa lata później. Zwiększenie nakładów produkcji oraz usprawnienie logistyki umożliwiało otwarcie w tym czasie dwóch nowych fabryk koncernu. Jedna z nich była zlokalizowana w indyjskim Gurgaonie, druga w Esztergom na Węgrzech. Warto przypomnieć, że latem 2000 roku do sprzedaży trafił także bliźniaczy Opel Agila. Od września 2003 roku koncern rozpoczął produkcję aut III generacji. Wagon R plus w tej odsłonie różnił się od poprzedników bardziej opływowym kształtem karoserii oraz reflektorami o pionowym zarysie, wpisującymi się w panujące wówczas trendy motoryzacyjne. Dwa lata później Suzuki Wagon R plus III generacji został poddany delikatnemu faceliftingowi obejmującemu drobne zmiany w nadwoziu oraz we wnętrzu pojazdu. Ostatnie egzemplarze modelu zjechały z taśmy produkcyjnej w 2006 roku. Warto jednak zaznaczyć, że w 2008 roku na japońskim rynku zadebiutowała IV generacja samochodu. Sprzedawano go w sportowej wersji pod nazwą Stingray. W odróżnieniu od poprzedników posiadał nieco większe przednie drzwi, które sprawiały, że koła wydawały się optycznie jeszcze mniejsze niż były w rzeczywistości. Wersja ta nie była dostępna w salonach samochodowych na Starym Kontynencie.

W trosce o komfort kierowcy i pasażerów

Suzuki Wagon R plus udowodnił, że mocną stroną japońskich koncernów jest inteligentnie rozplanowane wnętrze. Litera "R" w nazwie pochodzi od "Recreation", co pozwala domyślać się, że jest to auto wielozadaniowe. Idealnie sprawdza się jako samochód rodzinny służący do przemieszczania się w zatłoczonych ulicach miast. Wagon R plus zapewnia także komfort podczas wycieczek. Po złożeniu tylnej kanapy prezentuje zaś swoje furgonetkowe możliwości. O wygodę podróżowania dba dobrze zestrojone zawieszenie, znakomicie tłumiące wyboje na drogach. W kabinie można zaś liczyć na wygodne fotele oraz odpowiednie wyciszenie wnętrza i system ogrzewania, dzięki czemu samochód spisuje się również podczas zimowych podróży. Dobra wentylacja kabiny w połączeniu z klimatyzacją to optymalne rozwiązanie w czasie upalnych dni. Niewątpliwym atutem modelu jest też świetna widoczność. Pod maską Suzuki Wagon R plus kryją się zarówno silniki benzynowe, jak i jednostki wysokoprężne o maksymalnej mocy wahającej się w granicach od 48 do 69 KM, pozwalające na rozpędzenie samochodu do 145-160 km/h. Przyspieszenie do setki nie jest wprawdzie imponujące - wynosi 12,8-13,6 s, ale użytkownicy doceniają pojazd za prostą konstrukcję, dzięki czemu nie przysparza on problemów w eksploatacji. Decydując się na samochód używany, wszelkie drobne usterki można więc skorygować bez konieczności dużych nakładów finansowych. Warto pamiętać, że większość modeli została wyposażona w pięciostopniową manualną skrzynię biegów, chociaż można również spotkać auta z przekładnią automatyczną. Suzuki Wagon R plus dysponuje przy tym napędem na przednią oś lub na cztery koła. Niezaawansowana technologia sprawia, że w przypadku awarii, samochód nie generuje dużych kosztów napraw. Z usterkami poradzi sobie większość warsztatów. Zaletą jest także dobra dostępność części zamiennych, co powoduje, że model ten ma szansę na długi czas stać się wiernym towarzyszem podróży dla swojego właściciela.