Znajdź używane Tesla motocykle na AutoScout24

Tesla

Tesla - samochody z elektrycznym silnikiem turbo

Tesla – jedno słowo, które ma wiele znaczeń. Pochodzi od nazwiska Nikoli Tesli, fizyka, elektoroinżyniera i „wynalazcy“, który żył w XX wieku. To właśnie jego nazwiskiem nazwano jednostkę indukcji magnetycznej w układzie SI, dzięki której można było zmierzyć siłę pola magnetycznego. Tesla patronuje także firmie Tesla Motors , najbardziej znanemu producentowi pojazdów elektrycznych. Prowadzona jest ona przez fizyka i inwestora Elona Muska, który chce, aby XXI wiek był wolny od emisji spalin. Model S był pierwszym luksusowym samochodem napędzanym silnikiem elektrycznym, który zaczęto produkować seryjnie. Mimo wysokiej ceny sprzedaży chętni miesiącami czekali w kolejce. Jeśli chodzi o pojazdy używane - listy oczekujących nie ma, ale cena odpowiada przeważnie cenie nowego pojazdu. Samochodem Tesla można jeździć w sportowy i równocześnie korzystny sposób , a osiągi mogą konkurować z osiągami silników benzynowych. Tesla Model X P85+ – widok z przodu Tesla Model X P85+ – wnętrze

Tesla Motors - używane czy nowe– samochody te są naszpikowane energią

Misją firmy Tesla Motors jest zastąpienie silników spalinowych takimi, które zachowują wysoką moc przy zerowej emisji spalin. Jak tego dokonać? Założyciel firmy i wizjoner Elon Musk stworzył szybki sposób na osiągnięcie tego celu, zamykający się w czterech strategicznych krokach:

  1. stworzenie interesującego samochodu, który przekona do siebie klientów i jednocześnie zachowa odpowiednio dużą moc przy zastosowaniu silnika elektrycznego;
  2. wykorzystanie zarobionych pieniędzy na stworzenie sportowego pięciodrzwiowego auta, które jest tylko o połowę droższe od kosztów produkcji;
  3. kolejnym krokiem jest zbudowanie wygodnego samochodu rodzinnego dla szerokiej grupy odbiorców;
  4. zaoferowanie klientom już na samym początku możliwości łatwego ładowania baterii samochodu.

Na pierwszy rzut oka jest to prosta strategia. Historia modeli Tesla, poczynając od pierwszego roadstera, poprzez modele S i X, a kończąc na modelu 3 pokazuje, że pojazdy te posiadają wielki potencjał innowacyjny – sposób, w jaki myślimy o rodzajach napędu lub o pojazdach, nowych lub starych, może się wkrótce skończyć, ponieważ Tesla Motors ma szansę wywrócić całą branżę do góry nogami.

Roadster – pierwszy model Tesla Motors

Tesla Roadster – widok z przodu Tesla Roadster z kablem do ładowania Przedsiębiorstwo Tesla Motors zostało założone w 2003 roku. Wtedy spotkali się Elon Musk i jego kolega Jeffrey Brian „JB” Straubel, którzy wspólnie pracowali nad koncepcją samochodu elektrycznego. Następnie dołączyli do zespołu inżynierów, którzy także zajmowali się elektrosilnikiem. W pracy nad rozwojem pierwszego prototypu wsparli ich Martin Eberhard, Marc Tarpenning oraz Ian Wright, których lekka i stabilna karoseria bazowała na włóknie węglowym wzmocnionym tworzywem sztucznnym (CfK). W latach 2005-2011 Tesla Motor współpracowało z producentem luksusowych samochodów, marką Lotus, która wsparła prace na rzecz stworzenia lekkiego nadwozia. Wynikiem wspólnych działań był model Tesla Roadster, który zaprezentowano w 2006 roku, a do sprzedaży trafił w 2008 roku. Ten sportowy samochód został zaopatrzony w indukcyjny silnik z prądem zmiennym , który to stanowił trzon badań Nikoli Tesli, a równocześnie był szybszy od przeciętnego sportowego samochodu. Do 2011 roku przedsiębiorstwo Tesla Motors wyprodukowało 2400 sztuk roadsterów, a następnie rozpoczęło produkowanie modelu S.

Tesla S – pierwszy model produkowany seryjnie

Tesla Model S – widok z przodu Tesla Model S – widok z boku W 2009 Tesla Motors zaprezentowało kolejny pojazd. Model S jest pierwszą całkowicie własną koncepcją Tesli i jest produkowany od 2012 roku. To limuzyna wyższej klasy, która posiada 5 siedzeń i więcej przestrzeni niż wcześniejszy roadster, ale bazuje na podobnej technologii związanej z akumulatorem. **** Mianowicie zastosowano akumulatory litowo-jonowe , które działają w podobny sposób jak bateria w laptopie i są optymalnym rozwiązaniem dla pojazdów elektrycznych. Firma Tesla skorzystała z tych doświadczeń, aby zapewnić wydajne działanie oraz zaopatrzenie w prąd, co z kolei prowadziło do rozwoju kolejnej gałęzi elektroprzemysłu, a dokładnie do opracowania domowego systemu ładowania. Model S jest dostępny w różnych wariantach np. z pojemnością baterii wynoszącą 70, 85 lub 90 kWh w zależności od wersji. Pod maską pracuje mocny silnik elektryczny, który gwarantuje maksymalny moment obrotowy. Wersja Performance Edition posiada dwa silniki, zaś prędkość 100 km/h osiąga w czasie zaledwie 3 sekund. Po aktualizacji oprogramowania komputerowego model S jest w stanie częściowo autonomicznie poruszać się po drogach. Automatyczne wyznaczanie dystansu przy wyprzedzeniu między pojazdem poprzedzającym, automatyczna zmiana pasa ruchu, czy parkowanie bez konieczności trzymania rąk na kierownicy – już (prawie) nic nie stanowi problemu.

Model X oferuje dużą wygodną przestrzeń oraz otwierane do góry drzwi, dające dostęp do tylnego rzędu siedzeń.

Tesla Model X – widok z przodu Tesla Model X z otwartymi tylnymi drzwiami W 2010 roku Elon Musk zaanonsował pojawianie się samochodu typu crossover , bazującego na modelu S, który miał być połączeniem małego SUV-a i limuzyny wyższej klasy. Nowy pojazd został nazwany modelem X, a jego prezentacja miała miejsce w 2012, natomiast do sprzedaży trafiła dopiero jesienią 2015. Elektryczny SUV łączy w sobie szeroki zasięg oraz przestrzenne wnętrze znamienne dla vana. Charakterystyczne są otwierane do góry drzwi, które umożliwiają wygodne wsiadanie i wysiadanie. Do wyposażenia należy – tak samo jak w modelu S – dający się powiększyć bagażnik. Jeśli chodzi o jednostkę napędową, Tesla Motors w modelu X zaproponowała silnik generujący moc 772 KM. Z końcem 2017 roku kolejny model Tesli będzie dostępny na rynku. Jako pierwszy pojazd średniej klasy model 3 będzie nie tylko krótszy od modeli klasy wyższej, ale także nieco tańszy. Jego cena ma wynieść ok. 35 000 USD. Tesla Motors staje się poważnym motoryzacyjnym graczem dzięki odważnym, innowacyjnym planom i pomysłom swojego charyzmatycznego szefa, Elona Muska.

Używane modele Tesla – porównanie

Przez długi czas funkcjonowały jako obiekty luksusowe, będące rokującymi na przyszłość, dopiero wzrastającymi innowacjami. W tak zwanym międzyczasie pojazdy marki Tesla pojawiły się także na rynku wtórnym. Tesla Roadster kosztował mniej niż niektóre klasyczne pojazdy, model S także był dostępny w całkiem dobrej cenie. Poniższa tabela porównawczo pokazuje najważniejsze cechy różnych wariantów. Obok okresu produkcji i wymiarów, wyszczególniono także cechy szczególne jak silnik, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h oraz zasięg. Ponieważ silniki elektryczne są wytrzymałe i w porównaniu z benzynowymi jednostkami napędowymi nie wymagają szczególnej konserwacji, dzięki temu także używane modele Tesla (zakładając odpowiednie traktowanie) są w stanie osiągnąć najwyższy pułap działania. Tesla Roadster Tesla Model S Tesla Model X
okres produkcji od 2008 do 2011 od czerwca 2012 od września 2015
klasa pojazdu samochód sportowy samochód klasy wyższej samochód klasy wyższej
długość 3,95 m 4,98 m 5,00 m
szerokość 1,87 m 1,96 m 2,08 m
wysokość 1,13 m 1,44 m 1,63 m
dostępne modele1 Roadster, Roadster Sport 40 / 60 / 70 / 70D / 85 / 85D / P85 / P85D 70D / 90 D / P90D
moc silnika od 215 do 225 kW od 225 do 522 kW od 386 do 568 kW
przyspieszenie do 0 do 100 km/h od 3,7 do 3,9 s od 3,0 do 6,5 s od 3,2 do 6,0 s
zasięg od 350 do 643 KM od 370 do 528 KM od 354 do 414 KM

1Liczba prezentuje pojemność akumulatora w kWh.

Elon Musk - wizjoner winduje firmę Tesla Motors na kolejne wyżyny

Jedno jest pewne - od początku istnienia firmy Tesla Motors założyciel Elon Musk wykorzystuje każdą okazję, aby zaakcentować konieczność wprowadzenia zrównoważonej mobilności na drogach. Elon Musk urodził się w RPA w 1971 roku, od 1986 roku mieszkał w Kanadzie, a potem w USA. Pomysły pojawiły się w jego głowie podczas studiów (kierunek: fizyka) w połowie lat 90. W tamtym czasie Musk mieszkał w Palo Alto, w Dolinie Krzemowej i zastanawiał się nad tym, w jakie sposób można by długotrwale zaimplementować zalety energii elektrycznej i na stałe wpleść je w codzienny ruch drogowy. Droga logicznej dedukcji zaprowadziła go do silników elektrycznych. W tamtych czasach jednak pojemność baterii była ograniczona, ale Musk wiedział, jak odnieść sukces. Jego pierwsza firma, która zajmowała się dostawą usług medialnych, Zip2, wykupiła za ponad 200 mln USD producenta komputerów Compaq. Następnym korkiem było wejście na rynek internetowych płatności bezgotówkowych – markę PayPal, by potem kupić serwis eBay za 1,5 mld USD. Zarobione pieniądze Musk zainwestował w przedsięwzięcie o nazwie Tesla, i w ten sposób wrócił do korzeni. Poza tworzeniem silników elektrycznych Musk jest także zaangażowany w inne projekty. Na rok przed założeniem Tesli wizjoner otworzył kosmiczne przedsiębiorstwo SpaceX. Do zadań tej firmy należało organizowanie lotów zaopatrzeniowych dla międzynarodowej stacji kosmicznej ISS, jak również wysyłanie satelit na orbitę okołoziemską. Aby osiągnąć cel, jaki Elon Musk postawił przed marką SpaceX oraz aby sprawić, by podróże w kosmos były nieco łatwiejsze, sam zajął się projektowaniem własnych rakiet. Kolejnym krokiem było stworzenie załogowego statku kosmicznego, a wielomiliardowe koszty finansuje NASA. W 2015 roku firma Google zaangażowała się w projekty SpaceX, prawdopodobnie po to, aby stworzyć wspólnie przedsiębiorstwo odpowiedzialne za dostarczenie satelit do przekazywania połączeń internetowych. A jaki jest największy plan Elona Muska? Zasiedlić inne planety. Kolejnym pomysłem, który równocześnie chce zrealizować szef Tesli jest rewolucyjne rozwiązanie dla ziemskiego transportu publicznego, Hyperloop , czyli superszybka kapsuła. Koncept zakłada stworzenie elektrycznie zasilanych kapsuł, które przemieszczałyby się wewnątrz specjalnego tunelu. Idea: w tunelach byłaby częściowa próżnia, a kapsuły poruszałby się na wypełnionych powietrzem poduszkach. Średnia prędkość takiego pojazdu wynosiłaby ok. 1000 km/h. Testowa trasa, która pochłonie miliardy dolarów ma połączyć ze sobą Los Angeles i San Francisco. W dużych kolumnach będą umiejscowione dwa tunele, każdy dla osobnego kierunku, a prąd do zasilana kapsuł będzie pochodził z baterii słonecznych umieszczonych na dachu. Zamiast 5 godzin jazdy autostradą międzystanową nr 5 lub zamiast 90 minut w samolocie każda kapsuła dowozić ma 28 pasażerów w czasie 30 minut z LA do San Francisco. Chociaż dla samochodów Tesla taki czas jeszcze nie jest osiągalny, system Hyperloop swoim zasięgiem objąć ma w przyszłości ogromny obszar. Dlatego pojazdy Tesla są obecnie jednymi z najlepszych, najbardziej ekologicznych, wygodnych i luksusowych środków transportu, którymi można dotrzeć do wybranego celu.