Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Volkswagen T4

Volkswagen T4 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volkswagen T4, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Transporter T4 to van, który przeszedł do historii jako jeden z najlepszych pojazdów stworzonych przez Volkswagena. Jego produkcja rozpoczęła się w 1990 roku, a sam model od początku bez problemu znajdował nabywców pod każdą szerokością geograficzną. Od Europy po Amerykę Południową. Wziąwszy pod uwagę jego uniwersalność, fakt ten zbytnio nie dziwi - Volkswagen T4 doskonale spisuje się jako pojazd do transportu towarów i ludzi. Wiele państw kupowało go na użytek publiczny - odpowiednio wyekwipowany T4 służy jako karetka pogotowia oraz wóz policyjny.

Volkswagen T4 - jasna gwiazda całej marki

Skrót "T4" w nazwie pojazdu oznacza po prostu "transporter czwartej generacji". To właśnie ta generacja odnowiła markę i pchnęła na nowe tory, ponieważ jej samochody jako pierwsze nie miały charakterystycznego, podłużnego kształtu "ogórka" ani też silnika umieszczonego na tyle pojazdu. Z biegiem czasu transportery czwartej generacji przeszły także zmianę wyglądu, która polegała na wprowadzeniu nowych reflektorów przednich oraz nowego modelu koła kierownicy. Jeśli natomiast chodzi o parametry techniczne, to właśnie czwarta generacja dała kierowcom po raz pierwszy olbrzymi, budzący podziw po dziś dzień, wybór silników. Łącznie było ich aż trzynaście z czego najsłabszy ma siłę 60 KM, a najsilniejszy może pochwalić się mocą 205 KM.

Nowa twarz uznanej serii

Na tym jednak nie koniec zmian, jakie przyniosła czwarta generacja transporterów Volkswagena. Wspomniane wcześniej silniki zostały skonstruowane w taki sposób, aby dzięki odpowiedniemu, inteligentnemu wykorzystaniu paliwa, jazda stała się bardziej ekonomiczna. Czy był to silnik R4 2.0 (o pojemności 1968 cm³), czy też 2.5 TDi (pojemność 2461 cm³), różnica w ilości spalanego paliwa była wyraźnie zauważalna. Dodając to tego ładowność sięgającą nawet 1400 kg, można bez przesady stwierdzić, że stworzono pojazd idealny pod kątem użytku komercyjnego. A ponieważ Volkswagen to firma słynąca z solidności swoich aut, po dzień dzisiejszy samochód używany z tej generacji cieszy się dużą popularnością wśród kupujących.

Możliwości Volkswagen T4

Ponieważ produkcja opisywanej generacji zakończyła się w 2003 roku, nie da się nabyć już nowego auta tej marki. Natomiast nawet model używany posiada parametry, których nie musi się wstydzić. W zależności od wybranej wersji auta, ma ono od 2 - 6 drzwi, a rozstaw osi to 2920 lub 3320 mm. Najdłuższe modele mają 478 cm, a we wszystkich jest taka sama szerokość - 184 cm. Wybór kierowcy kupującego pojazd nie ogranicza się tylko do rodzaju zamontowanego silnika, ale również i skrzyni biegów oraz rodzaju napędu. W tym pierwszym przypadku dostępne są wersje samochodu ze skrzyniami 4- lub 5-biegowymi, w drugim - napęd przedni lub na wszystkie cztery koła (AWD). W zależności od wersji auta, przewidziano w nim od 2 do 12 miejsc dla pasażerów, zaś ładowność mieści się w zakresie od 800 - 1400 kg. Jeden z najpopularniejszych modeli tej generacji to Volkswagen Caravelle T4 Transporter. Równie chętnie kupowany jest w wydaniu z krótszym rozstawem osi, jak i dłuższym. Pojemność bagażnika wynosi 5800 l, co, przy 80-litrowej pojemności baku, umożliwia pokonywanie dalekich tras z większym transportem na pokładzie. Volkswagen Caravelle T4 Transporter nabyty w wersji z dieslowym silnikiem 2.0 BiTDI (180KM) wyposażony jest w 6-biegową skrzynię ręczną. W jego wnętrzu można przewozić zarówno pasażerów, jak i - po wyjęciu siedzeń - sporych gabarytów towary, w tym na przykład meble czy skrzynie i pudła.

Inspiracja dla innych

Warto dodać, że sukces T4 stał się inspiracją dla konkurencyjnych producentów. Mało tego, że wzorowali oni swoje auta transportowe na czwartej generacji Volkswagena, to w dodatku nie wahali się nabywać licencji na używanie jego części do produkcji swoich samochodów. Najbardziej znanym przykładem takiego zabiegu jest Mercedes-Benz Vito I, który wszedł do produkcji pięć lat po premierze Volkswagen T4, a więc w 1995 roku. Konkurent Volkswagena postanowił zastosować w swoim pojeździe element zaczerpnięty bezpośrednio z T4, a konkretnie - płytę podłogową pojazdu. Co ciekawe, pod maskę Vito I trafił silnik VR6 (o mocy 174KM), który również został stworzony przez Volkswagena. Jako zbieg okoliczności uznaje się fakt, że produkcję tego konkurenta Volkswagen T4 zakończono w tym samym roku, co i produkcję T4, czyli w 2003. Mimo zastosowania części Volkswagena, model nie stał się choćby w połowie tak popularny, jak transporter czwartej generacji. Na tym jednak nie koniec ciekawostek związanych z tymi samochodami. Auto niemieckiego producenta sprzedawane było w Ameryce Północnej pod całkowicie inną nazwą niż w Europie - Eurovan. Co więcej, amerykańscy kierowcy mieli dostęp do niesprzedawanej w Europie wersji kempingowej pojazdu. Można było ją nabyć w 3 różnych wariantach: Rialta (produkowana w latach 1997-2001), Vista oraz Sunstar (obydwie produkowane w latach 2002-20004).

Dlaczego warto kupić używanego T4?

Jak powszechnie wiadomo, nowe, solidne auta kosztują czasem zbyt dużo, aby mógł sobie na nie pozwolić każdy. Dlatego też samochód używany marki Volkswagen Transporter to doskonała propozycja dla tych kierowców (i firm), którzy chcą nabyć solidny pojazd w rozsądnej cenie. Volkswagen T4 cieszy się niesłabnąca popularnością od momentu rozpoczęcia produkcji, a choć zastąpiła go kolejna, piąta generacja, to główna różnica pomiędzy nimi polega na zastosowaniu w nowszej nowoczesnych technologii, jak np. kamery cofania czy systemu nawigacji. Jeżeli w aucie tego typu elektroniczne dodatki nie są niezbędne, używany T4 okaże się świetnym wyborem. Innego zresztą nie ma, ponieważ rok 2003 wyznacza koniec produkcji generacji czwartej i debiutu piątej. Wracając do T4 - w zależności od potrzeb, można wybrać wersję przeznaczoną do transportu osób lub towarów, z silnikiem pasującym zarówno do transportu miejskiego, jak i pokonywania znacznych dystansów pomiędzy miastami. Sprzedawcy najczęściej wykorzystywali go w celach komercyjnych, a więc wśród ogłoszeń można trafić np. na samochód używany przystosowany do przewozu osób, towarów, a nawet przerobione karetki czy wozy policyjne. Każdy samochód używany tej firmy będzie dobrą inwestycją - ze względu na jego popularność nie ma problemów z nabyciem części zamiennych i eksploatacyjnych, a także dodatków. Ekonomiczny silnik to atut, którego nie sposób nie docenić - mniejsze koszty paliwa oznaczają spore oszczędności. Warto podkreślić, że samochody z linii Volkswagen T4 znane są ze swojej bezawaryjności, dlatego też kierowca nie musi obawiać się, że pojazd używany będzie wymagał częstych napraw czy wizyt w warsztacie mechanika.