Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
infiniti-l.jpg

Infiniti

Japoński producent aut musiał w latach 70. XX wieku znosić drwiny i krytykę, gdy wprowadzał na rynek europejski swoje pierwsze modele. O ile cena auta była bardzo konkurencyjna, o tyle jego design był często pospolity i niezbyt ambitny. Od tego czasu wiele się jednak zmieniło. Gdy japoński konstruktor aut Nissan w 1989 po raz pierwszy wprowadził na północnoamerykański rynek swoją luksusową markę Infiniti, starał się nie mniej niż w przypadku japońskiej tradycji Zen, aby objaśnić kupującym styl swoich sportowych limuzyn, coupé i kabrioletów klasy średniej i wyższej. Od 2002 Nissan rozszerzył paletę modeli Infiniti o Sport Utility Vehicles, czyli SUV-y, crossovery i niezależną serię coupé, z którą Infiniti w 2007 wkroczyło także do Europy jako marka premium. Od 2008 roku Infiniti jest reprezentowana w Polsce, jej oddziały znajdują się w Warszawie, Krakowie oraz Sosnowcu.

Wcześniejsze modele Infiniti w klasie średniej i wyższej

Podczas gdy marka Nissan obsługiwała rynek kompleksową ofertą modeli aut we wszystkich klasach, Infiniti miała odróżniać się od podstawowej marki tego japońskiego producenta za sprawą modeli o wyposażeniu najwyższej jakości i wyjątkowo mocnych silnikach. Taką tendencję zapoczątkował na przełomie lat 1989/90 model Infiniti M30 wyprodukowany na amerykański rynek jako coupé i kabriolet, który porównywany bywał z Infiniti Q45 jako limuzyna klasy wyższej silnikiem V8. Pierwszy program Infiniti dopełniła limuzyna klasy średniej Infiniti G20, która do 2002 była dostępna w dwóch generacjach oraz większa limuzyna Infiniti J30 wraz z jej następcą Infiniti I30.

Rok 2006 nowym początkiem w ofercie modeli Infiniti

Po zakończeniu produkcji trzeciej generacji flagowego modelu Infiniti Q45 w 2006 Nissan skupił się na wprowadzeniu nowych propozycji swojej marki premium początkowo w głównej mierze w segmencie sportowych aut coupé i limuzyn klasy średniej. W tym segmencie Japończycy zaprezentowali w 2006 drugą generację Infiniti M35 i M45, których następcami były wyprodukowane na przełomie lat 2010/11 dwa nowe modele M: Infiniti M56 z silnikiem V8 i mocy 313 kW (420 KM) oraz Infiniti M37 z napędem V6 o mocy 246 kW (330 KM). Modelem początkowym stał się Infiniti G35, po którym pod nazwą Infiniti G37 w 2009 na rynek wszedł model nowej generacji z silnikiem o większej pojemności skokowej. Oprócz limuzyn i coupé z tej serii Infiniti ponownie przedstawiła pierwszy raz od początku lat 90. XX wieku kabriolet klasy sportowej.

Coupé, kabriolety i SUV-y od Infiniti

Po pierwszych autach coupé na bazie Infiniti M30 producent do 2007 roku konstruował sportowy dwudrzwiowy Infiniti G35 z silnikiem klasy V6 o pojemności 3,5 l. Na przełomie lat 2008/9 Japończycy poddali coupé liftingowi dzięki nowemu silnikowi 3,7 l o mocy 245 kW (328 KM), który rok później znalazł zastosowanie także w limuzynach serii Infiniti G37. Jako nowość do oferty w 2010 dołączył kabriolet ze składanym blaszanym dachem. Od 2009 producent oferował w Europie dodatkowo Infiniti EX w wersji 3,7 l z serii SUV-ów. Oferta została uzupełniona także o crossovera Infiniti FX oraz produkowanego w pierwszej linii na amerykański rynek SUV-a Infiniti QX.