Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-a3-l-01.jpg

Audi A3

Audi A3 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi A3, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

{{< juxtapose left="images/cm/nowandthanes/audi-a3-old.jpg" right="images/cm/nowandthanes/audi-a3-new.jpg" llbl="1996" rlbl="2017" >}} Audi A3 opuściło deski kreślarskie swoich projektantów i trafiło na rynek w 1996 roku. W ciągu dwudziestu lat niemiecki koncern wypuścił trzy generacje tych pojazdów, których zadaniem było zaspokoić potrzeby odbiorców pragnących auta eleganckiego o mocnym sportowym rysie. Audi A3 pierwszej generacji, dzięki szerokiej ofercie silników, mogło sprostać zarówno jeździe w ruchu miejskim, jak i odważnemu prowadzeniu na mocnych zakrętach. Dostępne były modele trzy- oraz pięciodrzwiowe, a także różne linie wyposażenia (Attraction, Ambition, Ambiente oraz S-line). Wszystkie warianty były starannie wykończone, zaś poszczególne elementy wyposażenia - eleganckie i doskonale odebrane. Druga edycja modelu Audi A3 pojawiła się w 2003 roku. Innowacją było osadzenie nadwozia na płycie podłogowej od Volkswagena. W początkowej fazie produkcji pojazd nawiązywał stylistycznie do poprzednika, ale już w 2004 roku przeprowadzono pierwszy facelifting, dzięki któremu auto otrzymało wyraźniej zarysowane reflektory oraz zaokrąglony tył z delikatnie tylko zaznaczonym zintegrowanym zderzakiem. Druga seria Audi A3 objęła także kabriolet, który produkowano w latach 2007-2013. Pojazd ten zaopatrzono w miękki dach, zaś całość prezentowała się niezwykle elegancko i luksusowo. Delikatne linie nadwozia, lekko podniesiony tył oraz masywna sylwetka sprawiały, że Audi A3 w wersji z otwieranym dachem był samochodem budzącym poruszenie, także dzięki jednostkom napędowym. Audi A 3 w trzeciej odsłonie, konglomerat wygodnej limuzyny i sportowego wozu, trafił do sprzedaży z początkiem 2013 roku. Po raz kolejny projektanci sięgnęli po płytę podłogową Volkswagena, by ułożyć na niej pełne sportowych emocji nadwozie w kilku różnych wersjach. Model ten był dostępny także kabriolet, zaś rozwiązanie techniczne zastosowane w A-trójce, zaskoczyły użytkowników i krytyków. Trzecia generacja Audi A3 to pojazdy sprawiające radość, a każdy - nawet samochód używany - z tej serii, jest w stanie sprostać potrzebom wymagających kierowców.

Audi A3 - trzecia generacja luksusu

Audi A3 trzeciej generacji, czyli "trójka", weszło na rynek motoryzacyjny w 2013 roku, choć rozgrzewało serca fanów motoryzacji już dłużej - premiera modelu miała miejsce podczas wydarzenia Geneva Motor Show rok wcześniej. Wszystkie wersje, czy to sportback, limuzyna, czy kabriolet, były pojazdami o mocnym sportowym zacięciu. Inżynierowie z Audi zaimplementowali także wiele ciekawych rozwiązań technicznych, zwiększając tym samym bezpieczeństwo, jakość prowadzenia, a także radość płynącą z jazdy. Jednym z takich pomysłów było wprowadzenie w produkcji seryjnej technologii Cylinder On Demand. W praktyce oznaczało to, że w sytuacji niskiego obciążenia silnika system automatycznie rozłączał dwa cylindry. Samochód wyposażono także w systemy zapewniające bardziej bezpieczną jazdę. Były to między innymi radarowy adaptacyjny tempomat, asystent zmiany pasa jazdy, asystent toru jazdy, asystent parkowania, układ monitorowania martwego kąta, a także szeroka oferta systemów Infotainment. Naszpikowanie elektroniką sprawia, że najnowsza "trójka" to świetny samochód dla początkujących kierowców. W porównaniu do poprzedniego modelu w trzeciej generacji zwiększono rozstaw osi, dzięki czemu udało się uzyskać bardziej przestronne wnętrze, a także polepszyć właściwości jezdne. Natomiast dzięki zastosowaniu lekkich materiałów konstrukcyjnych najnowszy pojazd spod szyldu Audi został odchudzony aż o 80 kg. Jeśli chodzi o wnętrze tego auta, to zachowano je w stylu minimalistycznym lecz eleganckim. Przejrzysty układ deski rozdzielczej oraz skromnie zaprojektowana konsola pozwalają skupić się na czerpaniu przyjemności z jazdy. Usunięto za to, co jest niemałym zaskoczeniem, standardową dźwignię hamulca ręcznego. Dzięki takiemu zabiegowi znalazło się miejsce na zainstalowanie zintegrowanego systemu MMI, który umożliwia sterowanie wszystkim funkcjami elektroniki pokładowej z jednego punktu. Obszerne bagażniki - o wymiarach zależnych od rodzaju nadwozia - były na tyle przestrzenne, że można w nich było transportować bagaże kilku osób lub większe przedmioty. Spory bagażnik, niezawodny napęd Quattro na przednią oś oraz nowoczesny wygląd sprawiają, że nawet samochód używany z najmłodszej linii Audi A3, jest pojazdem o nieprzemijającej jakości.

Audi A3 - rodzaje silników i spalanie

W zależności od wersji, marka Audi w swoim flagowym modelu instalowała różne silniki. Najpopularniejsze były oczywiście benzynowe jednostki napędowe i one także gwarantowały najwyższą moc. W grupie silników benzynowych można wymienić następujące motory: R4 1.2 TFSI (moc: 105 KM), R4 1.4 TFSI (moc: 122 KM), R4 1.4 TFSI (moc: 140 KM), R4 1.8 TFSI (moc: 180 KM), R4 2.0 TFSI (moc: 223 KM), R4 2.0 TFSI (moc: 300 KM) dla wersji S3, oraz R5 2.5 TFSI (moc: 367 KM) dla wersji RS3. Gama silników wysokoprężnych prezentowała się następująco: R4 1.6 TDI (moc:105 KM), R4 2.0 TDI (moc: 150 KM), R4 2.0 TDI (moc: 184 KM). Warto wspomnieć jeszcze o silniku montowanym w pojeździe na LPG - R4 1.4 g-tron (moc: 110 KM) oraz z napędem hybrydowym - R4 1.4 e-tron (moc: 204 KM). Silniki benzynowe o pojemnościach 1,4 l potrzebowały ok. 5 l/100 km w cyklu mieszanym. Średnie zużycie dla benzynowych jednostek o pojemności 1,8 l wynosi ok. 6 l/100 km w cyklu mieszanym. Nieco bardziej ekonomicznie wypadał Diesel: silnik dwulitrowy spalał 4,2 oleju napędowego na 100 km, także w cyklu mieszanym. Jednostki 1,6 l na przejechanie takiego dystansu potrzebowały ok. 3,8 l paliwa. W modelach z najnowszej generacji legendarnej "trójki" instalowano dwa rodzaje skrzyń biegów: pięcio- lub sześciobiegowe namulane przekładnie lub sześcio- i siedmiobiegowe skrzynie S-tronic.