Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-rs-l-01.jpg

Audi RS

Audi RS Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi RS, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W latach 80. producent samochodów z Ingolstadt Audi wyposażył swoje sportowe coupé w innowacyjny wówczas napęd na cztery koła oraz mocny silnik. Świetne prowadzenie dzięki napędowi na obie osie, atrakcyjne osiągi za sprawą sportowego silnika i dynamiczna stylistyka – wszystko to znakomicie ze sobą współgrało. Coupé Audi quattro zapoczątkowało powolne zmiany trendów w produkcji aut lifestyle’owych. Jednocześnie zainicjowano tradycję, w myśl której produkowane miały być nie tylko duże modele, lecz również bazujące na nich mniejsze wersje ze sportowymi napędami. Początek takiej strategii dało sportowe auto serii S produkowane we własnych zakładach przedsiębiorstwa od 1991 roku jako Audi S4, które znajdowało się w stałej ofercie marki. Trzy lata później quattro uzupełniło paletę o najmocniejszą serię, która zadebiutowała w 1994 roku pod nazwą Audi RS.

Pierwsze Audi RS powstają w latach 1994-1996 w wersji kombi

Pierwszy model Audi RS skonstruowano we współpracy z inżynierami Porsche. Konstruktorzy jako model bazowy wybrali wersję kombi Audi 80, chcąc zbudować na jego podstawie samochód z turbodoładowaniem o mocy 315 KM (232 kW) osiągający prędkość maksymalną 260 km/h z napędem na wszystkie koła. Pojazd sprzedawano jedynie jako sportowe kombi. Wizualnie nowe kombi RS można było poznać po niższym zawieszeniu, zmienionych zderzakach z przodu i z tyłu oraz czerwonych zaciskach hamulców pochodzących z Porsche. Do 1996 roku wyprodukowano 3000 pierwszych egzemplarzy RS w wersji kombi.

Modele Audi RS oparte na Audi A4

Pierwsze Audi RS opracowane na bazie kombi klasy średniej A4 zaprezentowano w 1999 roku. Inżynierowie quattro wyposażyli kombi klasy średniej w silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem wywodzący się z Audi S4, który w wersji RS zyskał niemal 1/3 mocy, dysponując osiągami 380 KM (280kW). W późniejszym czasie producent zdecydował o rozbudowaniu serii RS. Od 2005 roku topowe modele były oferowane w innych wersjach nadwoziowych. Taki trend zapoczątkowało Audi RS4 produkowane na bazie limuzyn Audi A4 typu B7. W 2006 roku pojawiło się Audi RS4 w wersji kombi oraz kabriolet. Wszystkie Audi RS powstające na podstawie serii A4 wyposażone były w jednostki napędowe V8 o mocy maksymalnej 420 KM (309kW).

Modele Audi RS na bazie Audi A6 i coupé Audi A5

Pierwsze Audi RS skonstruowane na podstawie dużych modeli klasy średniej Audi A6 trafiały na rynek jako limuzyny oraz kombi w latach 2002-2004. Wyposażono je w silnik V8 o mocy 340 KM (250 kW). W 2008 roku zaprezentowano nową edycję z silnikiem V10 Biturbo, którym dysponowały także auta marki Lamborghini należącej do Audi. Duże modele Audi RS tej generacji osiągały moc 580 KM ( 426 kW). Oferta modeli coupé Audi A5 została uzupełniona w 2010 roku o topowe Audi RS5 o mocy 450 KM (331 kW).