Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-tt-l-01.jpg

Audi TT

Audi TT Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi TT, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Audi TT to samochód, który bez wątpienia przyciąga spojrzenia i wzbudza zainteresowanie miłośników motoryzacji sportową i dynamiczną sylwetką. Po raz pierwszy zjechał z taśmy montażowej koncernu Audi AG w 1998 roku. Od tej pory powstały już trzy generacje pojazdu, a wprowadzenie na rynek czwartej planowane jest na 2021 rok. Nazwa modelu to skrót od popularnego wyścigu "Tourist Trophy", w którym triumfowali kierowcy poprzednika Audi - NSU. TT przez amatorów motoryzacji uznawana jest za jedną z bardziej godnych uwagi propozycji jeśli chodzi o sportowy samochód używany. Charakterystyczny design, trwałość, przystępna cena (także serwisu i eksploatacji) to argumenty przemawiające za kupnem tego modelu. Samochód pod koniec XX wieku wyróżniał się nowoczesną konstrukcją zawieszenia. Był niejednokrotnie nagradzany. W 2007 roku zdobył tytuł World Design Car of the Year. Debiutanckie pojazdy to jednostki 180-konne z napędem na oś przednią oraz 225-konne z napędem 4x4. W 1999 roku w sprzedaży pojawiła się wersja roadster. W 2000 roku inżynierowie marki udoskonalili właściwości jezdne, a także dokonali korekty ustawienia zawieszenia. W 2003 roku na rynku pojawiło się przełomowe rozwiązanie w postaci silnika VR6 3.2 o mocy 250 KM. Z kolei w 2004 roku rozpoczęto montaż nowej skrzyni biegów S-Tronic. 2005 rok to debiut limitowanej wersji Audi TT Coupe quattro Sport, które cechowało się najmocniejszą, seryjną wersją silnika - 240 KM. W tym samym roku producenci zdecydowali o zwiększeniu mocy silników podstawowych wersji 1.8T, wycofując poprzednie modele.

Niemiecka jakość w trzech generacjach

Druga generacja Audi TT zadebiutowała w 2006 roku. Pierwszą zauważalną cechą było zwiększenie gabarytów pojazdu, co dało się odczuć zwłaszcza poprzez większą przestrzeń w kabinie. Wbrew pozorom nowy model okazał się być lżejszy od poprzednika. Bazą dla zawieszenia i podwozia było Audi A3. Na uwagę zasługiwały egzemplarze wyposażone w dwulitrowy silnik o mocy 200 KM, a także jednostka 250-konna o pojemności 3.2, w której opcjonalnie manualną skrzynię biegów zastępowała przekładnia S-Tronic. Także druga generacja mogła cieszyć się wersją roadster, której premiera odbyła się w 2007 roku. Jego mocniejsza, sportowa odsłona TT RS pojawiła się na rynku w 2009 roku. Cechował ją silnik 2.5 TFSI o imponującej mocy aż 340 KM. W 2010 roku przeprowadzono lifting TT, polegający głównie na wprowadzeniu nowych silników i zwiększeniu ich mocy. Trzecia generacja Audi TT zadebiutowała w 2014 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Przy okazji zaprezentowano sportową wersję TTS. Cechy charakterystyczne modelu to dyfuzor, cztery końcówki układy wydechowego oraz 18-calowe koła. Audi TT trzeciej generacji cieszyło się również takimi nowinkami technicznymi jak wirtualna deska rozdzielcza z komputerem pokładowym, bardziej płaska atrapa chłodnicy, czy reflektory ledowe ze światłami do jazdy dziennej. Także w 2014 roku światło dzienne ujrzały modele koncepcyjne Offroad oraz Sportback. Oprócz nich zaprezentowano Audi z przeznaczeniem do produkcji seryjnej. Były to kabriolety z funkcjonalnym, składanym dachem - Roadster w wersji TT i TTS.

Audi TT - Totalna Trwałość

Audi TT na rynku wtórnym najczęściej występuje w wersji z silnikiem 1.8 Turbo o mocy 180 KM. Jego główną zaletą jest świetny stosunek osiągów oraz spalania. Pojazd przyspiesza do 100 km/h w 7,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 228 km/h. Istotne znaczenie ma także serwisowanie w dość przystępnej cenie. To doskonała propozycja dla poszukujących niebanalnego samochodu, którzy nie dysponują dużym budżetem. Pozostałe oferty w większości stanowią modele tej samej jednostki, ale z mocniejszym silnikiem pod maską. Dość trudno jednak znaleźć samochód używany o pojemności silnika 3.2 VR6. Należy mieć na uwadze, że na rynku wtórnym uświadczymy jedynie wersje benzynowe. Silnik 1.8 nierzadko bywa zestawiany z instalacją gazową, co także może być uznane za atut dla tej bardzo udanej konstrukcji. TT często było brane na warsztat przez miłośników tuningu, stąd w ogłoszeniach można natrafić na oferty sprzedaży zmodyfikowanych wersji. Na uwagę, nawet w starszych modelach, zasługują dobrze radzące sobie podczas eksploatacji elementy zawieszenia, a także napęd Quattro. W rankingach bezawaryjności Audi TT notowane jest dość wysoko, dzięki czemu zadbane modele nie będą wymagać częstych wizyt w serwisie. W standardzie wyposażenia znajdował się system ESP, dwie poduszki powietrzne i klimatyzacja. W drugim roku produkcji pierwszej generacji TT uległo zmodernizowaniu polegającym na zmianie amortyzatorów oraz montażu spojlera tylnego. Co ciekawe, modele wypuszczone do sprzedaży wcześniej także zostały zmodyfikowane. Jeśli zatem użytkownik preferuje sportowy design, dodatkowo bazujący na świetnych osiągach, nad wyborem Audi TT nie należy się długo zastanawiać.