Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-116-l-01.jpg

BMW 116

BMW 116 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW 116, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

BMW Serii 1 to auto kompaktowe, które osiągnęło ogromny sukces sprzedażowy. Wielbiciele luksusowego stylu BMW z niezadowoleniem przyjęli informacje o tym, że niemiecki producent zamierza produkować samochód dla mniej zamożnych odbiorców. Tymczasem BMW Serii 1, dzięki niższej cenie, stało się dla wielu osób pierwszym autem bawarskiego producenta, na jakie było ich stać. Jest to także samochód używany, który w czasie produkcji był jedynym autem w klasie kompaktowej, posiadającym napęd na tylną oś. Poza tym to pojazd o bardzo ciekawej, nieprzemijającej urodzie nadwozia. Auta 3-drzwiowe mają nadwozia o dynamicznej i sportowej linii. Wersje 5-drzwiowe niewiele im ustępują pod względem urody, a do tego oferują znacznie większą funkcjonalność i łatwiejszy dostęp do wnętrza. Używane BMW 116 to podstawowa wersja BMW Serii 1, dostępna zarówno w odmianie benzynowej, jak i wysokoprężnej. BMW 116 Serii 1 pierwszej generacji zadebiutowały w salonach w 2004 roku. Samochód oferowany był w 4 wersjach nadwozia: jako 3-drzwiowy hatchback (E81), 5-drzwiowy hatchback (E82), 2-drzwiowe coupé (E82) i 2-drzwiowy kabriolet (E88). Producent przy jego konstrukcji wykorzystał wiele elementów pochodzących z większego BMW Serii 3 E90. W 2011 roku produkcja BMW Serii 1 pierwszej generacji została zakończona. Do salonów trafiła druga generacja Serii 1, oznaczona symbolem F20.

BMW 116 – kompakt o sportowej linii nadwozia

Kompaktowe BMW 116 to samochód używany, który ma bardzo oryginalny wygląd. Uwagę zwraca zwłaszcza oryginalna sylwetka. Uzyskano ją dzięki temu, że auto ma bardzo długą, przednią maskę, cofniętą kabinę pasażerską i dość długi tylny zwis. Wszystko to sprawia, że środek ciężkości został przesunięty do tyłu. W pasie przednim nie mogło zabraknąć charakterystycznych wlotów powietrza (tzw. nerek) oraz śmiało wykrojonych reflektorów z podwójnymi lampami i słynnymi ringami świetlnymi, które mocno zachodzą na bok auta. Zderzak posiada potężny wlot powietrza oraz mocno zaakcentowaną krawędź aerodynamiczną. Niezwykle ciekawie poprowadzono dolną linię drzwi, która nie jest prosta, lecz lekko zaokrąglona. Mocno uwydatnione nadkola podkreślają sportowe aspiracje pojazdu. BMW 116 ma także charakterystyczne, mocne przetłoczenie, które plastycznie łączy się z najwyższym punktem przedniego nadkola, a potem przebiega przez całą linię boczną, aż do tylnych lamp. Pas tylny zaprojektowano tak, aby dominowały w nim linie poziome, które optycznie poszerzają samochód. Najbardziej dynamicznie i sportowo wygląda BMW 116 w wersji 3-drzwiowej. Posiada ono szerokie drzwi z bezramowym oknem oraz ciekawe poprowadzoną górną linię szyb i świetnie wyprofilowany kształt słupka C. W 2007 roku BMW 116 przeszło facelifting, w czasie którego zmieniono kształt reflektorów, skorygowano wygląd wlotów powietrza oraz zderzaków i tylnych lamp. We wnętrzu pojawiły się nowe materiały wykończeniowe wysokiej jakości. Używane BMW 116 w wersji 3-drzwiowej ma 4239 mm długości, 1748 mm szerokości i 1421 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2660 mm. Auto w wariancie 5-drzwiowym ma 4227 mm długości, 1751 mm szerokości i 1430 mm wysokości.

BMW 116 – bezpieczne i nowoczesne

Pomimo tego, że BMW 116 to samochód używany, pozycjonowany w segmencie kompaktowym, auto posiada bardzo komfortowe i nowoczesne zawieszenie, stosowane w samochodach wyższych klas. Aluminiowe zawieszenie przednie wykorzystuje dwuprzegubowe amortyzatory oraz wahacze wleczone. Komfortowe, 5-wahaczowe zawieszenie osi tylnej wykonano w technologii lekkiej konstrukcji stalowej. Producent wyposażył BMW 116 w świetny układ jezdny. Auto może posiadać standardowe, elektryczne wspomaganie kierownicy EPS lub aktywny układ kierowniczy. W tym drugim przypadku siła wspomagania dostosowywana jest do prędkości jazdy. Jeśli BMW 116 porusza się po mieście z małą prędkością, lekki ruch kierownicy powoduje mocny skręt kół, w czasie jazdy po trasie z dużą prędkością - siła wspomagania jest dużo mniejsza. Ponadto wyposażenie BMW 116 obejmowało aż 6 systemów stabilizacji jazdy: standardowy ABS – przeciw blokowaniu kół, CBC – układ kontroli hamowania na zakrętach, ASC – układ automatycznej kontroli stabilności, DSC – układ dynamicznej kontroli stabilności, zapobiegający nadsterowności i podsterowności, DTC – układ dynamicznej kontroli trakcji i DBC – system, którego zadaniem jest zwiększenie efektywności pracy układu hamulcowego. Producent oferował także inny system, zapożyczony z pojazdów klasy wyższej: system adaptacyjnych reflektorów z funkcją doświetlania zakrętów, które samodzielnie zmieniają światła z drogowych na długie, dbając o to, aby nie oślepiać innych kierowców. Opcjonalnym elementem wyposażenia były także reflektory ksenonowe. BMW 116 Serii 1 to samochód bezpieczny, którego konstrukcja wykorzystuje zaawansowany system belek wzdłużnych oraz poprzecznych wzmocnień, których zadaniem jest maksymalne pochłonięcie i odprowadzenie siły podczas uderzenia i kolizji. BMW 116 ma także szereg aktywnych systemów bezpieczeństwa, takich jak: przednie i boczne poduszki powietrzne oraz poduszki kurtynowe, ochraniające pasażerów tylnej kanapy.

BMW 116 – luksusowe wnętrze kompaktu

Użytkownicy samochodów, które były produkowane do faceliftingu, narzekali na dość niską jakość wykonania wnętrza. Od 2007 roku znacznie się ona jednak poprawiła. Kabina wersji 5-drzwiowej jest 5-osobowa. W przypadku 3-drzwiowego hatchbacka, właściciel miał do wyboru standardową kabinę 5-osobową z 3-osobową tylną kanapą lub 4-osobową, w której z tyłu montowano 2 wygodne fotele. Wszystkie przyrządy i elementy na desce rozdzielczej zostały umieszczone bardzo harmonijnie. Nie można narzekać także na brak przestrzeni. Odległość od siedziska przedniego fotela do dachu (w wersji 5-drziowej) wynosi 963 mm, w przypadku tylnej kanapy jest to 967 mm. Szerokość wnętrza na wysokości podłokietników wynosi 1407 mm z przodu i 1414 mm z tyłu. Sportowy charakter kabiny podkreślają elementy dekoracyjne, wykonane z galwanizowanej stali. We wnętrzu dominują linie poziome, a w wielu autach siedzenia pokryte są elegancką skórą. Bogaty wybór dostępnych opcji sprawiał, że kompaktowe BMW 116 mogło mieć doskonale wyposażone wnętrze kabiny, niczym auto klasy wyższej. BMW 116 to samochód używany, który może posiadać opcjonalny system sterowania wyposażeniem samochodu (między innymi audio, nawigacją i systemami rozrywki) iDrive, który składa się z wygodnego pokrętło-przycisku, umieszczonego za dźwignią zmiany biegów i ekranu - w górnej części konsoli środkowej. Dodatkowo wieloma funkcjami można sterować za pomocą głosu. Zastosowanie iDrive sprawia, że używane BMW 116 posiada bardzo czytelną deskę rozdzielczą i minimalną liczbę przycisków w centralnej konsoli. Audio bez problemu współpracuje z odtwarzaczami MP3 i innymi urządzeniami elektronicznymi za sprawą gniazda USB i systemu Bluetooth.

BMW 116 – wersje silnikowe

BMW 116 to samochód używany, który jest napędzany jednostką benzynową lub wysokoprężną. Z silnikami współpracuje 6-biegowa skrzynia manualna lub 6-stopniowa automatyczna. Napęd przekazywany jest na tylną oś. Silnik benzynowy o pojemności 1.6 l (wersja 116i) ma moc 115 KM. Silniki produkowane po 2007 roku mają moc zwiększoną do 122 KM. Aby rozpędzić auto do setki, jednostka (w wersji ze skrzynią manualną) potrzebuje 10,9 s. W cyklu mieszanym silnik zużywa 7,5 l/100km, a w miejskim 10,5 l /100km. Turbodoładowana jednostka wysokoprężna (wersja 116d) o pojemności 2.0 l generuje moc 115 KM. W cyklu mieszanym zużywa 4,4 l/100km, a w mieście 5,3 l/100km. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. BMW 116 Serii 1 pierwszej generacji to bardzo oryginalne auto kompaktowe, które ma nie tylko niepowtarzalny wygląd, ale i może pochwalić się świetnym wyposażeniem.