Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
chevrolet-epica-l-01.jpg

Chevrolet Epica

Chevrolet Epica Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Chevrolet Epica, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W latach 90. południowokoreański producent samochodów Daewoo był obecny na rynkach europejskich, gdzie zaprezentował swoje limuzyny klasy średniej. Do sprzedaży weszły modele Nubira, Leganza oraz Evanda, które przyczyniły się do zwiększenia zainteresowania nową marką. Włoskie wzornictwo, niezłe wyposażenie w standardzie i własne jednostki napędowe miały zapewnić sukces na międzynarodowym rynku. Jednak Daewoo nie ominął kryzys. Wieloletni partner General Motors (GM) wycofał się ze sprzedaży najpierw w Europie, a w roku 2005 już także w innych krajach. Zakłady produkcyjne GM Daewoo zdecydowano się pozostawić w Korei. Nowy właściciel większościowy zgodził się na realizację gotowych planów nowej limuzyny, która dla obniżenia kosztów miała się stać autem globalnym GM, czyli tak zwanym „world car”. W roku 2006 model wszedł do sprzedaży i w zależności od kraju otrzymywał nazwę Daewoo Tosca albo Chevrolet Epica. W roku 2011 w Korei zakończono produkcję modelu Epica.

Na Starym Kontynencie Epica sprzedawana jest do roku 2010

W Europie koncepcję sprzedaży auta globalnego GM oparł w głównej mierze na wykorzystaniu swojej marki Chevrolet. Dlatego czterodrzwiowe auto z Korei w większości krajów europejskich i innych krajach spoza Azji znane jest pod nazwą Chevrolet Epica. Epica była głównie koreańską konstrukcją i pozostała w ofercie Chevroleta do roku 2010. W roku 2013 Amerykanie wprowadzili do sprzedaży jej następcę – Chevroleta Malibu, który był już konstrukcją GM.

Limuzyna klasy średniej Chevrolet Epica dostępna jest z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym

Chociaż przy dużych limuzynach Koreańczycy współpracowali głównie z włoskimi stylistami, Chevrolet Epica to w dużej mierze ich własny projekt, w którym starli się dostosować do europejskich gustów. Auto prezentuje wymiary typowe dla klasy średniej –długość 4,80 m i rozstaw kół 2,70 m. W zależności od kraju jednostki napędowe to cztero- lub sześciocylindrowe silniki w różnych klasach mocy do 156 KM (115 kW). W Europie dostępna była wersja dieslowska o mocy 150 KM (110 kW).